Wersja obowiązująca od 2019-04-16 do 2020-12-17
W przypadku wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego – BRAVO, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i § 6, a ponadto są obowiązani:
1) dokonać sprawdzenia zabezpieczeń obiektów infrastruktury krytycznej znajdujących się na terenie ich działania i na obszarze objętym stopniem alarmowym;
2) zapewnić noszenie kamizelek kuloodpornych oraz broni długiej, zgodnie z odrębnymi przepisami, przez umundurowanych policjantów bezpośrednio wykonujących zadania związane z zabezpieczeniem miejsc i obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
3) zintensyfikować kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych;
4) dodatkowo zintensyfikować działania prewencyjne i rozpoznawcze, w szczególności w zakresie ochrony środków komunikacji publicznej;
5) sprawdzić funkcjonowanie zasilania awaryjnego;
6) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwych formach ataku lub zdarzenia o charakterze terrorystycznym oraz przeprowadzić szkolenia z zakresu zachowania się w sytuacji ich zaistnienia;
7) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwości wezwania do natychmiastowego stawienia się w miejscu pełnienia służby lub wykonywania pracy;
8) sprawdzić i wzmocnić ochronę ważnych obiektów publicznych;
9) przeprowadzić kontrole systemów ochrony obiektów ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne;
10) wprowadzić kontrolę wszystkich przesyłek pocztowych przychodzących do jednostki organizacyjnej Policji;
11) dokonać przeglądu stanu posiadanych zapasów materiałowych, sprzętu i uzbrojenia, w tym również dostępności środków i materiałów medycznych, w szczególności odpowiednio pod względem ich sprawności, aktualności wymaganych przeglądów oraz dat ważności i dostosowania do szacowanych potrzeb;
12) prowadzić intensywne rozpoznanie zagrożeń w odniesieniu do znajdujących się na terenie ich działania obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa – w tym infrastruktury krytycznej;
13) zintensyfikować kontakty z osobowymi źródłami informacji w celu zapewnienia stałego i bieżącego dopływu informacji o zagrożeniach terrorystycznych;
14) dostosować wcześniej zaplanowane działania rozpoznawcze i prewencyjne do aktualnej charakterystyki zagrożeń i wyników analizy ryzyka;
15) [2] ograniczyć udzielanie zwolnień od zajęć służbowych (dni wolnych od służby) w oddziałach prewencji Policji i samodzielnych pododdziałach prewencji Policji oraz dla policjantów służby kontrterrorystycznej Policji;
16) wprowadzić całodobowe dyżury dla służby wspomagającej działalność Policji, umożliwiające zabezpieczenie potrzeb jednostki organizacyjnej Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym;
17) zapewnić ochronę środków transportu służbowego poza terenem obiektu oraz wprowadzić kontrolę pojazdu przed wejściem do samochodu i jego uruchomieniem.
[2] § 7 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 116 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 kwietnia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP w Policji (Dz.U.KGP. poz. 68). Zmiana weszła w życie 16 kwietnia 2019 r., z mocą od 5 kwietnia 2019r.
Wersja obowiązująca od 2019-04-16 do 2020-12-17
W przypadku wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego – BRAVO, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i § 6, a ponadto są obowiązani:
1) dokonać sprawdzenia zabezpieczeń obiektów infrastruktury krytycznej znajdujących się na terenie ich działania i na obszarze objętym stopniem alarmowym;
2) zapewnić noszenie kamizelek kuloodpornych oraz broni długiej, zgodnie z odrębnymi przepisami, przez umundurowanych policjantów bezpośrednio wykonujących zadania związane z zabezpieczeniem miejsc i obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
3) zintensyfikować kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych;
4) dodatkowo zintensyfikować działania prewencyjne i rozpoznawcze, w szczególności w zakresie ochrony środków komunikacji publicznej;
5) sprawdzić funkcjonowanie zasilania awaryjnego;
6) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwych formach ataku lub zdarzenia o charakterze terrorystycznym oraz przeprowadzić szkolenia z zakresu zachowania się w sytuacji ich zaistnienia;
7) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwości wezwania do natychmiastowego stawienia się w miejscu pełnienia służby lub wykonywania pracy;
8) sprawdzić i wzmocnić ochronę ważnych obiektów publicznych;
9) przeprowadzić kontrole systemów ochrony obiektów ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne;
10) wprowadzić kontrolę wszystkich przesyłek pocztowych przychodzących do jednostki organizacyjnej Policji;
11) dokonać przeglądu stanu posiadanych zapasów materiałowych, sprzętu i uzbrojenia, w tym również dostępności środków i materiałów medycznych, w szczególności odpowiednio pod względem ich sprawności, aktualności wymaganych przeglądów oraz dat ważności i dostosowania do szacowanych potrzeb;
12) prowadzić intensywne rozpoznanie zagrożeń w odniesieniu do znajdujących się na terenie ich działania obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa – w tym infrastruktury krytycznej;
13) zintensyfikować kontakty z osobowymi źródłami informacji w celu zapewnienia stałego i bieżącego dopływu informacji o zagrożeniach terrorystycznych;
14) dostosować wcześniej zaplanowane działania rozpoznawcze i prewencyjne do aktualnej charakterystyki zagrożeń i wyników analizy ryzyka;
15) [2] ograniczyć udzielanie zwolnień od zajęć służbowych (dni wolnych od służby) w oddziałach prewencji Policji i samodzielnych pododdziałach prewencji Policji oraz dla policjantów służby kontrterrorystycznej Policji;
16) wprowadzić całodobowe dyżury dla służby wspomagającej działalność Policji, umożliwiające zabezpieczenie potrzeb jednostki organizacyjnej Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym;
17) zapewnić ochronę środków transportu służbowego poza terenem obiektu oraz wprowadzić kontrolę pojazdu przed wejściem do samochodu i jego uruchomieniem.
[2] § 7 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 116 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 kwietnia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP w Policji (Dz.U.KGP. poz. 68). Zmiana weszła w życie 16 kwietnia 2019 r., z mocą od 5 kwietnia 2019r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-12-30 do 2019-04-15
W przypadku wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego – BRAVO,
w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji
skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji
wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i §
1) dokonać sprawdzenia zabezpieczeń obiektów infrastruktury krytycznej znajdujących się na terenie ich działania i na obszarze objętym stopniem alarmowym;
2) zapewnić noszenie kamizelek kuloodpornych oraz broni długiej, zgodnie z odrębnymi przepisami, przez umundurowanych policjantów bezpośrednio wykonujących zadania związane z zabezpieczeniem miejsc i obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
3) zintensyfikować kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych;
4) dodatkowo zintensyfikować działania prewencyjne i rozpoznawcze, w szczególności w zakresie ochrony środków komunikacji publicznej;
5) sprawdzić funkcjonowanie zasilania awaryjnego;
6) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwych formach ataku lub zdarzenia o charakterze terrorystycznym oraz przeprowadzić szkolenia z zakresu zachowania się w sytuacji ich zaistnienia;
7) poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwości wezwania do natychmiastowego stawienia się w miejscu pełnienia służby lub wykonywania pracy;
8) sprawdzić i wzmocnić ochronę ważnych obiektów publicznych;
9) przeprowadzić kontrole systemów ochrony obiektów ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne;
10) wprowadzić kontrolę wszystkich przesyłek pocztowych przychodzących do jednostki organizacyjnej Policji;
11) dokonać przeglądu stanu posiadanych zapasów materiałowych, sprzętu i uzbrojenia, w tym również dostępności środków i materiałów medycznych, w szczególności odpowiednio pod względem ich sprawności, aktualności wymaganych przeglądów oraz dat ważności i dostosowania do szacowanych potrzeb;
12) prowadzić intensywne rozpoznanie zagrożeń w odniesieniu do znajdujących się na terenie ich działania obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa – w tym infrastruktury krytycznej;
13) zintensyfikować kontakty z osobowymi źródłami informacji w celu zapewnienia stałego i bieżącego dopływu informacji o zagrożeniach terrorystycznych;
14) dostosować wcześniej zaplanowane działania rozpoznawcze i prewencyjne do aktualnej charakterystyki zagrożeń i wyników analizy ryzyka;
15) ograniczyć udzielanie zwolnień od zajęć służbowych (dni wolnych od służby) w oddziałach prewencji Policji i samodzielnych pododdziałach prewencji Policji oraz dla policjantów jednostek i komórek antyterrorystycznych Policji i Wydziału Realizacyjnego Komendy Stołecznej Policji;
16) wprowadzić całodobowe dyżury dla służby wspomagającej działalność Policji, umożliwiające zabezpieczenie potrzeb jednostki organizacyjnej Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym;
17) zapewnić ochronę środków transportu służbowego poza terenem obiektu oraz wprowadzić kontrolę pojazdu przed wejściem do samochodu i jego uruchomieniem.