Wersja obowiązująca od 2022-01-01
1. Informacje o zdarzeniu drogowym wpisuje się w karcie zdarzenia drogowego, której wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Instrukcję wypełniania karty zdarzenia drogowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. [6] Policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia drogowego wypełnia kartę zdarzenia drogowego za pomocą urządzeń teletransmisji danych lub w wersji papierowej, w zakresie wszystkich dostępnych mu informacji.
4. [7] W przypadku uzyskania nowych informacji na temat zgłoszonego zdarzenia drogowego, policjant prowadzący czynności wyjaśniające, prowadzący postępowanie przygotowawcze lub osoba odpowiedzialna za poprawność informacji zawartych w SEWIK, niezwłocznie aktualizuje informacje w SEWIK. Dopuszcza się aktualizację informacji na podstawie dokumentu innego niż karta zdarzenia drogowego, w szczególności na podstawie notatki służbowej, notatki urzędowej lub opinii biegłego.
5. [8] (uchylony)
[6] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[7] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[8] § 4 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-01-01
1. Informacje o zdarzeniu drogowym wpisuje się w karcie zdarzenia drogowego, której wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Instrukcję wypełniania karty zdarzenia drogowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. [6] Policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia drogowego wypełnia kartę zdarzenia drogowego za pomocą urządzeń teletransmisji danych lub w wersji papierowej, w zakresie wszystkich dostępnych mu informacji.
4. [7] W przypadku uzyskania nowych informacji na temat zgłoszonego zdarzenia drogowego, policjant prowadzący czynności wyjaśniające, prowadzący postępowanie przygotowawcze lub osoba odpowiedzialna za poprawność informacji zawartych w SEWIK, niezwłocznie aktualizuje informacje w SEWIK. Dopuszcza się aktualizację informacji na podstawie dokumentu innego niż karta zdarzenia drogowego, w szczególności na podstawie notatki służbowej, notatki urzędowej lub opinii biegłego.
5. [8] (uchylony)
[6] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[7] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[8] § 4 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2021-12-31
1. Informacje o zdarzeniu drogowym wpisuje się w karcie zdarzenia drogowego, której wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. [3] Instrukcję wypełniania karty zdarzenia drogowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. W przypadku, gdy na miejscu zdarzenia drogowego na sprawcę nałożono grzywnę w drodze mandatu karnego lub zastosowano środek oddziaływania wychowawczego, kartę zdarzenia drogowego wypełnia policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia.
4. Jeżeli wyjaśnienie przebiegu zdarzenia drogowego wymaga przeprowadzenia czynności sprawdzających, czynności wyjaśniających lub postępowania przygotowawczego kartę zdarzenia drogowego w zakresie zebranych danych wypełnia policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia drogowego lub policjant wykonujący czynności w związku z tym zdarzeniem.
5. [4] W przypadku uzyskania nowych informacji na temat zdarzenia drogowego policjant, o którym mowa w ust. 4, niezwłocznie aktualizuje informacje zawarte w karcie zdarzenia drogowego, na podstawie których jest dokonywana aktualizacja informacji zawartych w SEWIK. Dopuszcza się aktualizację informacji zawartych w SEWIK na podstawie dokumentu innego niż karta zdarzenia drogowego, w szczególności notatki służbowej albo urzędowej lub opinii biegłego.
[3] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 grudnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.U.KGP. poz. 85). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
[4] § 4 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 grudnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.U.KGP. poz. 85). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-01 do 2017-12-31
1. Informacje o zdarzeniu drogowym wpisuje się w karcie zdarzenia drogowego, której wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Sposób wypełniania karty zdarzenia drogowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. W przypadku, gdy na miejscu zdarzenia drogowego na sprawcę nałożono grzywnę w drodze mandatu karnego lub zastosowano środek oddziaływania wychowawczego, kartę zdarzenia drogowego wypełnia policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia.
4. Jeżeli wyjaśnienie przebiegu zdarzenia drogowego wymaga przeprowadzenia czynności sprawdzających, czynności wyjaśniających lub postępowania przygotowawczego kartę zdarzenia drogowego w zakresie zebranych danych wypełnia policjant wykonujący czynności na miejscu zdarzenia drogowego lub policjant wykonujący czynności w związku z tym zdarzeniem.
5. W przypadku uzyskania nowych informacji na temat zdarzenia drogowego policjant, o którym mowa w ust. 4, niezwłocznie aktualizuje informacje zawarte w karcie zdarzenia drogowego i na tej podstawie aktualizuje informacje zawarte w SEWIK. Dopuszcza się aktualizację informacji zawartych w SEWIK na podstawie dokumentu innego niż karta zdarzenia, w szczególności notatki służbowej albo urzędowej lub opinii biegłego.