history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-01-01

§ 3. 1. Jednostki Policji rejestrują w SEWIK informacje dotyczące zgłoszonych zdarzeń drogowych, zaistniałych lub mających początek na drodze publicznej, w strefie ruchu lub w strefie zamieszkania, w związku z ruchem przynajmniej jednego pojazdu.

2. [2] Rejestracji informacji dotyczących zgłoszonego zdarzenia drogowego dokonuje się niezwłocznie poprzez wypełnienie karty zdarzenia drogowego za pomocą urządzeń teletransmisji danych. Jeżeli wypełnienie karty zdarzenia drogowego w taki sposób nie jest możliwe z przyczyn technicznych lub zdarzenie zostało zgłoszone winnym terminie i Policja nie była obecna na miejscu zdarzenia, do SEWIK wprowadza się informacje zawarte w karcie zdarzenia drogowego wypełnionej w wersji papierowej, w terminie nie przekraczającym 7 dni od daty zgłoszenia.

3. W SEWIK rejestruje się dane osobowe:

1) kierującego pojazdem, uczestniczącego w zdarzeniu drogowym;

2) pasażera pojazdu, jeżeli przyczynił się do powstania zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako zdarzenie z pasażerem;

3) pieszego, jeżeli przyczynił się do zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako najechanie na pieszego;

4) [3] osoby poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, zwanego dalej „UWR”, uczestniczącej w zdarzeniu drogowym.

4. Jeżeli w zdarzeniu drogowym był zabity, w SEWIK rejestruje się schemat miejsca zdarzenia drogowego, pozwalający na graficzne odwzorowanie sytuacji w miejscu zdarzenia, możliwie dokładną lokalizację miejsca zdarzenia drogowego w planie drogi, a także zidentyfikowanie tego miejsca w terenie. Schemat zawiera:

1) ogólny plan sytuacyjny;

2) szkic miejsca zdarzenia, przedstawiający w graficznej formie najistotniejsze informacje o jego przebiegu;

3) ewentualne uwagi, które nie mają odwzorowania na szkicu lub przedstawienie ich w graficznej formie jest niemożliwe albo dotyczą informacji nieujętych w innych pozycjach karty zdarzenia drogowego.

5. [4] Rejestracji nie podlegają informacje o zdarzeniu drogowym:

1) związanym wyłącznie z ruchem pojazdu szynowego, w którym brał udział pieszy przechodzący przez torowisko kolejowe;

2) związanym z przewróceniem się drzewa lub urządzenia na jadący lub stojący pojazd;

3) związanym z celowym użyciem pojazdu jako narzędzia służącego uszkodzeniu ciała lub zabójstwu;

4) w którym zgon lub obrażenia ciała wystąpiły w związku z targnięciem się na własne życie;

5) do którego doszło w związku ze zgonem lub utratą przytomności bezpośrednio przed zdarzeniem;

6) związanym z wykorzystaniem pojazdu służbowego Policji jako środka przymusu bezpośredniego.

6. [5] Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że wystąpiła przesłanka, o której mowa w ust. 5, z SEWIK usuwa się zarejestrowane informacje dotyczące zgłoszonego zdarzenia drogowego.

[2] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[3] § 3 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[4] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[5] § 3 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-01-01

§ 3. 1. Jednostki Policji rejestrują w SEWIK informacje dotyczące zgłoszonych zdarzeń drogowych, zaistniałych lub mających początek na drodze publicznej, w strefie ruchu lub w strefie zamieszkania, w związku z ruchem przynajmniej jednego pojazdu.

2. [2] Rejestracji informacji dotyczących zgłoszonego zdarzenia drogowego dokonuje się niezwłocznie poprzez wypełnienie karty zdarzenia drogowego za pomocą urządzeń teletransmisji danych. Jeżeli wypełnienie karty zdarzenia drogowego w taki sposób nie jest możliwe z przyczyn technicznych lub zdarzenie zostało zgłoszone winnym terminie i Policja nie była obecna na miejscu zdarzenia, do SEWIK wprowadza się informacje zawarte w karcie zdarzenia drogowego wypełnionej w wersji papierowej, w terminie nie przekraczającym 7 dni od daty zgłoszenia.

3. W SEWIK rejestruje się dane osobowe:

1) kierującego pojazdem, uczestniczącego w zdarzeniu drogowym;

2) pasażera pojazdu, jeżeli przyczynił się do powstania zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako zdarzenie z pasażerem;

3) pieszego, jeżeli przyczynił się do zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako najechanie na pieszego;

4) [3] osoby poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, zwanego dalej „UWR”, uczestniczącej w zdarzeniu drogowym.

4. Jeżeli w zdarzeniu drogowym był zabity, w SEWIK rejestruje się schemat miejsca zdarzenia drogowego, pozwalający na graficzne odwzorowanie sytuacji w miejscu zdarzenia, możliwie dokładną lokalizację miejsca zdarzenia drogowego w planie drogi, a także zidentyfikowanie tego miejsca w terenie. Schemat zawiera:

1) ogólny plan sytuacyjny;

2) szkic miejsca zdarzenia, przedstawiający w graficznej formie najistotniejsze informacje o jego przebiegu;

3) ewentualne uwagi, które nie mają odwzorowania na szkicu lub przedstawienie ich w graficznej formie jest niemożliwe albo dotyczą informacji nieujętych w innych pozycjach karty zdarzenia drogowego.

5. [4] Rejestracji nie podlegają informacje o zdarzeniu drogowym:

1) związanym wyłącznie z ruchem pojazdu szynowego, w którym brał udział pieszy przechodzący przez torowisko kolejowe;

2) związanym z przewróceniem się drzewa lub urządzenia na jadący lub stojący pojazd;

3) związanym z celowym użyciem pojazdu jako narzędzia służącego uszkodzeniu ciała lub zabójstwu;

4) w którym zgon lub obrażenia ciała wystąpiły w związku z targnięciem się na własne życie;

5) do którego doszło w związku ze zgonem lub utratą przytomności bezpośrednio przed zdarzeniem;

6) związanym z wykorzystaniem pojazdu służbowego Policji jako środka przymusu bezpośredniego.

6. [5] Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że wystąpiła przesłanka, o której mowa w ust. 5, z SEWIK usuwa się zarejestrowane informacje dotyczące zgłoszonego zdarzenia drogowego.

[2] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[3] § 3 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[4] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

[5] § 3 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 38 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.Urz.KGP. poz. 181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2021-12-31

§ 3. 1. Jednostki Policji rejestrują w SEWIK informacje dotyczące zgłoszonych zdarzeń drogowych, zaistniałych lub mających początek na drodze publicznej, w strefie ruchu lub w strefie zamieszkania, w związku z ruchem przynajmniej jednego pojazdu.

2. Rejestracji informacji dotyczących zgłoszonego zdarzenia drogowego dokonuje się w terminie nie przekraczającym 7 dni, licząc od daty zgłoszenia, poprzez wprowadzenie do SEWIK danych zawartych w karcie zdarzenia drogowego. Dopuszcza się wypełnienie karty zdarzenia drogowego lub jej części oraz zarejestrowanie w SEWIK zawartych w niej danych za pomocą urządzeń teletransmisji danych.

3. W SEWIK rejestruje się dane osobowe:

1) kierującego pojazdem, uczestniczącego w zdarzeniu drogowym;

2) [1] pasażera pojazdu, jeżeli przyczynił się do powstania zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako zdarzenie z pasażerem;

3) pieszego, jeżeli przyczynił się do zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako najechanie na pieszego.

4. Jeżeli w zdarzeniu drogowym był zabity, w SEWIK rejestruje się schemat miejsca zdarzenia drogowego, pozwalający na graficzne odwzorowanie sytuacji w miejscu zdarzenia, możliwie dokładną lokalizację miejsca zdarzenia drogowego w planie drogi, a także zidentyfikowanie tego miejsca w terenie. Schemat zawiera:

1) ogólny plan sytuacyjny;

2) szkic miejsca zdarzenia, przedstawiający w graficznej formie najistotniejsze informacje o jego przebiegu;

3) ewentualne uwagi, które nie mają odwzorowania na szkicu lub przedstawienie ich w graficznej formie jest niemożliwe albo dotyczą informacji nieujętych w innych pozycjach karty zdarzenia drogowego.

5. [2] Rejestracji nie podlegają informacje o zdarzeniu drogowym:

1) związanym wyłącznie z ruchem pojazdu szynowego, w którym brał udział pieszy przechodzący przez torowisko kolejowe,

2) związanym z przewróceniem się drzewa lub urządzenia na jadący lub stojący pojazd,

3) związanym z celowym użyciem pojazdu jako narzędzia służącego uszkodzeniu ciała lub zabójstwu.

[1] § 3 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 grudnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.U.KGP. poz. 85). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.

[2] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 grudnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych (Dz.U.KGP. poz. 85). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-01 do 2017-12-31

§ 3. 1. Jednostki Policji rejestrują w SEWIK informacje dotyczące zgłoszonych zdarzeń drogowych, zaistniałych lub mających początek na drodze publicznej, w strefie ruchu lub w strefie zamieszkania, w związku z ruchem przynajmniej jednego pojazdu.

2. Rejestracji informacji dotyczących zgłoszonego zdarzenia drogowego dokonuje się w terminie nie przekraczającym 7 dni, licząc od daty zgłoszenia, poprzez wprowadzenie do SEWIK danych zawartych w karcie zdarzenia drogowego. Dopuszcza się wypełnienie karty zdarzenia drogowego lub jej części oraz zarejestrowanie w SEWIK zawartych w niej danych za pomocą urządzeń teletransmisji danych.

3. W SEWIK rejestruje się dane osobowe:

1) kierującego pojazdem, uczestniczącego w zdarzeniu drogowym;

2) pasażera pojazdu, jeżeli przyczynił się do powstania zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia;

3) pieszego, jeżeli przyczynił się do zdarzenia drogowego lub odniósł w nim obrażenia albo uczestniczył w innym zdarzeniu drogowym, które zostało zakwalifikowane jako najechanie na pieszego.

4. Jeżeli w zdarzeniu drogowym był zabity, w SEWIK rejestruje się schemat miejsca zdarzenia drogowego, pozwalający na graficzne odwzorowanie sytuacji w miejscu zdarzenia, możliwie dokładną lokalizację miejsca zdarzenia drogowego w planie drogi, a także zidentyfikowanie tego miejsca w terenie. Schemat zawiera:

1) ogólny plan sytuacyjny;

2) szkic miejsca zdarzenia, przedstawiający w graficznej formie najistotniejsze informacje o jego przebiegu;

3) ewentualne uwagi, które nie mają odwzorowania na szkicu lub przedstawienie ich w graficznej formie jest niemożliwe albo dotyczą informacji nieujętych w innych pozycjach karty zdarzenia drogowego.

5. Rejestracji nie podlegają informacje o zdarzeniu drogowym związanym wyłącznie z ruchem pojazdu szynowego, w którym brał udział pieszy przechodzący przez torowisko kolejowe.