Wersja obowiązująca od 2022-03-08
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) [6] podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej i służby wspomagającej oraz dla CBŚP, CBZC, BSWP, komórek organizacyjnych techniki operacyjnej, konwojowo-ochronnych oraz komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
5a) normy wyposażenia, o których mowa w pkt 5, można naliczyć dla komórek organizacyjnych CBŚP realizujących zadania techniki operacyjnej;
5b) dla komórek CBŚP realizujących zadania przewozu osób chronionych można naliczać dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy osobowe terenowe opancerzone wykorzystywane przez te komórki do działań ochronnych o wartości do 1 % norm wyposażenia w samochody nieoznakowane;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
6a) dla posterunku Policji znajdującego się na terenie działania jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w pkt 6, można dodatkowo naliczyć 1 samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji;
14) można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w przyczepy specjalistyczne, z wyłączeniem przyczep do przewozu łodzi patrolowych i przyczep pirotechnicznych, w pojazdy specjalistyczne pozostałe, z wyłączeniem pojazdów Wypadowo-Transportowych, i w motocykle pozostałe.
2. [7] Komendant wojewódzki Policji, Komendant CBŚP, Komendant BSWP i Komendant CBZC, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.
[6] § 11 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 23 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.
[7] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 23 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-03-08
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) [6] podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej i służby wspomagającej oraz dla CBŚP, CBZC, BSWP, komórek organizacyjnych techniki operacyjnej, konwojowo-ochronnych oraz komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
5a) normy wyposażenia, o których mowa w pkt 5, można naliczyć dla komórek organizacyjnych CBŚP realizujących zadania techniki operacyjnej;
5b) dla komórek CBŚP realizujących zadania przewozu osób chronionych można naliczać dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy osobowe terenowe opancerzone wykorzystywane przez te komórki do działań ochronnych o wartości do 1 % norm wyposażenia w samochody nieoznakowane;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
6a) dla posterunku Policji znajdującego się na terenie działania jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w pkt 6, można dodatkowo naliczyć 1 samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji;
14) można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w przyczepy specjalistyczne, z wyłączeniem przyczep do przewozu łodzi patrolowych i przyczep pirotechnicznych, w pojazdy specjalistyczne pozostałe, z wyłączeniem pojazdów Wypadowo-Transportowych, i w motocykle pozostałe.
2. [7] Komendant wojewódzki Policji, Komendant CBŚP, Komendant BSWP i Komendant CBZC, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.
[6] § 11 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 23 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.
[7] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 23 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-20 do 2022-03-07
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej i służby wspomagającej oraz dla CBŚP, BSWP, komórek organizacyjnych techniki operacyjnej, konwojowo-ochronnych oraz komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
5a) normy wyposażenia, o których mowa w pkt 5, można naliczyć dla komórek organizacyjnych CBŚP realizujących zadania techniki operacyjnej;
5b) [2] dla komórek CBŚP realizujących zadania przewozu osób chronionych można naliczać dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy osobowe terenowe opancerzone wykorzystywane przez te komórki do działań ochronnych o wartości do 1 % norm wyposażenia w samochody nieoznakowane;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
6a) [3] dla posterunku Policji znajdującego się na terenie działania jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w pkt 6, można dodatkowo naliczyć 1 samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji;
14) można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w przyczepy specjalistyczne, z wyłączeniem przyczep do przewozu łodzi patrolowych i przyczep pirotechnicznych, w pojazdy specjalistyczne pozostałe, z wyłączeniem pojazdów Wypadowo-Transportowych, i w motocykle pozostałe.
2. Komendant wojewódzki Policji, Komendant CBŚP i Komendant BSWP, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.
[2] § 11 ust. 1 pkt 5b dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 listopada 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 149). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2021 r.
[3] § 11 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 listopada 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.Urz.KGP. poz. 149). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-08 do 2021-11-19
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) [7] podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej i służby wspomagającej oraz dla CBŚP, BSWP, komórek organizacyjnych techniki operacyjnej, konwojowo-ochronnych oraz komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
5a) normy wyposażenia, o których mowa w pkt 5, można naliczyć dla komórek organizacyjnych CBŚP realizujących zadania techniki operacyjnej;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji;
14) można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w przyczepy specjalistyczne, z wyłączeniem przyczep do przewozu łodzi patrolowych i przyczep pirotechnicznych, w pojazdy specjalistyczne pozostałe, z wyłączeniem pojazdów Wypadowo-Transportowych, i w motocykle pozostałe.
2. [8] Komendant wojewódzki Policji, Komendant CBŚP i Komendant BSWP, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.
[7] § 11 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 stycznia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.U.KGP. poz. 10). Zmiana weszła w życie 8 stycznia 2019 r.
[8] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 stycznia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.U.KGP. poz. 10). Zmiana weszła w życie 8 stycznia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-12-04 do 2019-01-07
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej, służby wspomagającej, komórek techniki operacyjnej, CBŚP, komórek konwojowo-ochronnych, komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
5a) [1] normy wyposażenia, o których mowa w pkt 5, można naliczyć dla komórek organizacyjnych CBŚP realizujących zadania techniki operacyjnej;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji;
14) [2] można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w przyczepy specjalistyczne, z wyłączeniem przyczep do przewozu łodzi patrolowych i przyczep pirotechnicznych, w pojazdy specjalistyczne pozostałe, z wyłączeniem pojazdów Wypadowo-Transportowych, i w motocykle pozostałe.
2. Komendant wojewódzki Policji lub Komendant CBŚP, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.
[1] § 11 ust. 1 pkt 5a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 46 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 listopada 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.U.KGP. poz. 107). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2015 r.
[2] § 11 ust. 1 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 46 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 listopada 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie norm wyposażenia jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów w sprzęt transportowy (Dz.U.KGP. poz. 107). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-05 do 2015-12-03
1. Normy wyposażenia dla jednostek i komórek, o których mowa w § 3 pkt 1–3, nalicza się przy uwzględnieniu aktualnego stanu i struktury wyposażenia danej jednostki Policji w sprzęt transportowy, przy zastosowaniu następujących zasad:
1) jeśli wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest mniejsza lub równa 0,5, to liczbę zaokrągla się w dół do najbliższej liczby całkowitej, a w przypadku, gdy wynikiem naliczania norm wyposażenia jest liczba rzeczywista, a jej wartość po przecinku jest wyższa od 0,5, to liczbę zaokrągla się w górę do liczby całkowitej;
2) podstawowym sprzętem transportowym w jednostkach Policji jest samochód osobowy oznakowany lub nieoznakowany z segmentu C;
3) podstawowym wyposażeniem dla służby prewencyjnej, komórek ruchu drogowego, OPP i SPPP jest oznakowany sprzęt transportowy;
4) podstawowym wyposażeniem dla służby kryminalnej, służby wspomagającej, komórek techniki operacyjnej, CBŚP, komórek konwojowo-ochronnych, komórek organizacyjnych KGP jest nieoznakowany sprzęt transportowy;
5) dla komórek techniki operacyjnej można naliczyć dodatkowe normy wyposażenia w pojazdy specjalistyczne wykorzystywane przez te komórki do działań operacyjno-rozpoznawczych;
6) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu Policji znajdującego się na terenie działania komendy powiatowej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy powiatowej Policji;
7) liczbę stanowisk policyjnych komisariatu specjalistycznego Policji znajdującego się na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji należy uwzględnić w liczbie stanowisk policyjnych komendy wojewódzkiej Policji;
8) normy wyposażenia w samochody osobowe z segmentu D nie mogą stanowić więcej niż 3 % norm wyposażenia obejmujących łącznie samochody osobowe dla danej komendy wojewódzkiej Policji;
9) normy w pojazdy furgon oznakowany i nieoznakowany nie mogą stanowić więcej niż 17 % norm całości sprzętu transportowego dla danej komendy wojewódzkiej Policji, z wyłączeniem pojazdów furgon Wypadowy użytkowanych w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji oraz samochodów furgon Małe Więźniarki;
10) normy wyposażenia w pojazdy użytkowane przez komórki ruchu drogowego:
a) furgony, w tym samochody typu Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego i Ekip Techniki Drogowej i Ekologii, nie mogą stanowić więcej niż 15%,
b) RD-VIDEO nie mogą stanowić więcej niż 25%
– całkowitych norm wyposażenia w sprzęt transportowy ustalonych dla ruchu drogowego w danej KWP;
11) normy wyposażenia w samochody i motocykle dla komórek ruchu drogowego nalicza się oddzielnie;
12) normy wyposażenia w pojazdy Ruchome Stanowiska Dowodzenia nie mogą stanowić więcej niż 2 pojazdy dla danej komendy wojewódzkiej Policji i 3 pojazdy dla Komendy Stołecznej Policji;
13) normy wyposażenia w pozostały sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2 pkt 17, nie mogą stanowić więcej niż 3% norm wyposażenia w samochody osobowe, osobowe terenowe i furgon wszystkich służb w komendzie wojewódzkiej Policji.
2. Komendant wojewódzki Policji lub Komendant CBŚP, mając na względzie zagrożenie przestępczością oraz wynikające z tego zagrożenia zmiany w charakterze wykonywanych zadań służbowych, jest uprawniony do wprowadzania zmian norm wyposażenia zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 1, przy zachowaniu liczby sprzętu transportowego wynikającej z norm wyposażenia.