history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-08-01

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

- Komendy Głównej Policji,

- Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,

- Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,

b)  komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

- komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

- komendach powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji - w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

- terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

- samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji,

c) [1]  Akademia Policji w Szczytnie i szkoły policyjne ? w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) [2] kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-Rektor Akademii Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 26 Komendanta Głównego Policji  z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 56). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[2] § 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 26 Komendanta Głównego Policji  z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 56). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-08-01

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

- Komendy Głównej Policji,

- Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,

- Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,

b)  komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

- komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

- komendach powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji - w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

- terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

- samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji,

c) [1]  Akademia Policji w Szczytnie i szkoły policyjne ? w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) [2] kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-Rektor Akademii Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 26 Komendanta Głównego Policji  z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 56). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[2] § 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 26 Komendanta Głównego Policji  z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 56). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-17 do 2023-07-31

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) [1]  Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

- Komendy Głównej Policji,

- Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,

- Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,

b)  komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

- komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

- komendach powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji - w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

- terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

- samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji,

c) Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie i szkoły policyjne – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 70 Komendanta Głównego Policji  z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 186). Zmiana weszła w życie 17 maja 2022 r., z mocą od 1 kwietnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-08 do 2022-05-16

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) [1]  Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

- Komendy Głównej Policji,

- Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

- Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,

- Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

b) [2]  komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji - w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

- komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

- komendach powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji - w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

- terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

- samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji,

c) Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie i szkoły policyjne – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 128). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.

[2] § 2 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 128). Zmiana weszła w życie 8 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-05 do 2022-03-07

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) [1]  Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

– Komendy Głównej Policji,

– Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

– Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym - w terenowych komórkach organizacyjnych znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

– Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,

b) [2]  komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

– komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

– komendach powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji - w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

– terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji i Biura Spraw Wewnętrznych Policji znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

– samodzielnych pododdziałach kontrterrorystycznych Policji,

c) Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie i szkoły policyjne – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 14 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 marca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.U.KGP. poz. 35). Zmiana weszła w życie 5 kwietnia 2019 r.

[2] § 2 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 14 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 marca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.U.KGP. poz. 35). Zmiana weszła w życie 5 kwietnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-27 do 2019-04-04

Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) [1] Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych:

– Komendy Głównej Policji,

– Centralnego Biura Śledczego Policji, w tym znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

– Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w tym znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

b) [2] komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

– komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

– komendach powiatowych (miejskich) Policji i rejonowych Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji w zakresie nie zastrzeżonym do kompetencji tych komend,

– terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

– terenowych komórkach organizacyjnych Biura Spraw Wewnętrznych Policji, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

c) Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie i szkoły policyjne – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.

[1] § 2 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 stycznia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.U.KGP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 27 stycznia 2018 r.

[2] § 2 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 stycznia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania materiałów pędnych i smarów w Policji (Dz.U.KGP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 27 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-09 do 2018-01-26

 Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) sprzęt transportowy – pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) – z wyjątkiem rowerów, jednostki pływające oraz śmigłowce stanowiące własność Policji lub będące w użytkowaniu Policji;

2) gospodarka transportowa – zadania związane z planowaniem, nabywaniem, zaopatrywaniem, użytkowaniem, zapewnieniem sprawności technicznej, zbywaniem, nadzorem, kontrolą oraz ewidencją i sprawozdawczością, dotyczące sprzętu transportowego, oraz z prowadzeniem gospodarki materiałami pędnymi i smarami;

3) gospodarka materiałami pędnymi i smarami – zadania związane z planowaniem, zaopatrywaniem, rozliczaniem, ewidencją, sprawozdawczością, nadzorem i kontrolą oraz zbywaniem materiałów pędnych i smarów w odniesieniu do użytkowanego sprzętu transportowego;

4) jednostka prowadząca gospodarkę transportową:

a) Biuro Logistyki Policji Komendy Głównej Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Policji, komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji oraz terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji,

b) komendy wojewódzkie (Stołeczna) Policji – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:

– komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,

– komendach powiatowych (miejskich) Policji i rejonowych Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,

– komórkach organizacyjnych biur Komendy Głównej Policji, znajdujących się na terenie tych komend w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji innych jednostek organizacyjnych Policji lub komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

– terenowych komórkach organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, znajdujących się na terenie działania komendantów wojewódzkich Policji,

c) Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie i szkoły policyjne – w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w tych jednostkach organizacyjnych Policji;

5) jednostka użytkująca – jednostka lub komórka organizacyjna Policji, której przyznano do użytkowania służbowy sprzęt transportowy zgodnie z ustalonymi normami wyposażenia;

6) kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową – komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendant szkoły policyjnej i Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji;

7) komórka transportowa – komórka organizacyjna Policji wykonująca zadania w zakresie gospodarki transportowej w jednostce prowadzącej gospodarkę transportową;

8) pracownik – osoba pełniąca służbę lub zatrudniona w Policji;

9) agregat – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym, napędzane silnikiem spalinowym lub zużywające do swojej pracy paliwa płynne;

10) sprzęt gospodarczy – urządzenie techniczne niebędące pojazdem silnikowym ani agregatem, napędzane silnikiem spalinowym zasilanym paliwami płynnymi lub gazowymi, stosowane do prac gospodarczych wykonywanych na terenie obiektów Policji;

11) materiały pędne i smary, w szczególności:

a) paliwa – benzyna, olej napędowy, gaz płynny (LPG) oraz nafta lotnicza,

b) oleje smarowe – oleje silnikowe, przekładniowe, maszynowe, konserwacyjne, hydrauliczne i inne,

c) smary plastyczne – smary łożyskowe, maszynowe, ochronne i inne,

d) płyny eksploatacyjne – płyny chłodzące, hamulcowe, do spryskiwaczy szyb i inne,

e) produkty przepracowane – materiały wymienione w pkt b–d, które w trakcie eksploatacji utraciły swoje pierwotne właściwości fizykochemiczne i nie nadają się do dalszego użytkowania zgodnego z ich przeznaczeniem;

12) zasada tankowania do pełnego zbiornika – sposób napełnienia zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora.