Wersja obowiązująca od 2018-03-30
1. Prowadzący wykonuje następujące zadania:
1) dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, gromadzi w teczkach prowadzonych odrębnie dla każdego podmiotu kontroli operacyjnej;
2) inną niż wymieniona w pkt 1 dokumentację kontroli operacyjnej gromadzi w odrębnych teczkach spraw operacyjnych, w ramach których kontrola operacyjna jest stosowana;
3) po zakończeniu kontroli operacyjnej:
a) przedkłada kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, notatkę służbową zawierającą wnioski w zakresie sposobu postępowania z materiałami zgromadzonymi podczas tej kontroli,
b) [6] w przypadku uzyskania podczas stosowanej kontroli operacyjnej materiałów mogących stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt wniosku organu Policji o dowodowe wykorzystanie tych materiałów oraz wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada te dokumenty drogą służbową do zatwierdzenia według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji, a następnie po zatwierdzeniu przekazuje wniosek właściwemu miejscowo i rzeczowo prokuratorowi, z uwierzytelnioną kopią druku nr 1 lub druku nr 2 oraz pierwszym egzemplarzem druku nr 5,
c) [7] w przypadku, gdy materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt zarządzenia w sprawie zniszczenia tych materiałów, który z notatką przedkłada drogą służbową według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
d) po wydaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej zwraca te materiały do komórki realizacyjnej z załączonym spisem i wykazem osób, które zapoznały się z materiałami, a także z drugim egzemplarzem druku nr 3,
e) w przypadku, gdy podczas stosowania kontroli operacyjnej nie utrwalono treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartości przesyłek – nie sporządza się projektu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów,
f) [8] po otrzymaniu z komórki realizacyjnej pierwszego egzemplarza druku nr 4 wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada drogą służbową najpierw kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, a następnie według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
g) przekazuje przedstawicielowi organu Policji pierwszy egzemplarz druku nr 5 w celu dostarczenia Prokuratorowi Generalnemu lub właściwemu prokuratorowi okręgowemu oraz dostarcza trzeci egzemplarz druku nr 5 do komórki realizacyjnej.
2. W treści wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, należy zamieścić uzasadnienie faktyczne i prawne z podaniem naruszonych norm karnych oraz wskazać dowodowo istotne fragmenty stenogramów lub streszczeń.
3. W przypadku konieczności wdrożenia przez prokuratora procedury określonej w art. 19 ust. 15c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji uprawniony organ Policji wskazuje we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, materiały stanowiące dowód popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę.
4. Dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, przekazuje się prokuratorowi w formie zbiorów ponumerowanych i zszytych kart umieszczonych w teczkach, ze spisami zawartości i wykazem osób, które zapoznawały się z dokumentacją.
[6] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
[7] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
[8] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-03-30
1. Prowadzący wykonuje następujące zadania:
1) dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, gromadzi w teczkach prowadzonych odrębnie dla każdego podmiotu kontroli operacyjnej;
2) inną niż wymieniona w pkt 1 dokumentację kontroli operacyjnej gromadzi w odrębnych teczkach spraw operacyjnych, w ramach których kontrola operacyjna jest stosowana;
3) po zakończeniu kontroli operacyjnej:
a) przedkłada kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, notatkę służbową zawierającą wnioski w zakresie sposobu postępowania z materiałami zgromadzonymi podczas tej kontroli,
b) [6] w przypadku uzyskania podczas stosowanej kontroli operacyjnej materiałów mogących stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt wniosku organu Policji o dowodowe wykorzystanie tych materiałów oraz wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada te dokumenty drogą służbową do zatwierdzenia według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji, a następnie po zatwierdzeniu przekazuje wniosek właściwemu miejscowo i rzeczowo prokuratorowi, z uwierzytelnioną kopią druku nr 1 lub druku nr 2 oraz pierwszym egzemplarzem druku nr 5,
c) [7] w przypadku, gdy materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt zarządzenia w sprawie zniszczenia tych materiałów, który z notatką przedkłada drogą służbową według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
d) po wydaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej zwraca te materiały do komórki realizacyjnej z załączonym spisem i wykazem osób, które zapoznały się z materiałami, a także z drugim egzemplarzem druku nr 3,
e) w przypadku, gdy podczas stosowania kontroli operacyjnej nie utrwalono treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartości przesyłek – nie sporządza się projektu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów,
f) [8] po otrzymaniu z komórki realizacyjnej pierwszego egzemplarza druku nr 4 wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada drogą służbową najpierw kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, a następnie według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP, Komendantowi BSWP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
g) przekazuje przedstawicielowi organu Policji pierwszy egzemplarz druku nr 5 w celu dostarczenia Prokuratorowi Generalnemu lub właściwemu prokuratorowi okręgowemu oraz dostarcza trzeci egzemplarz druku nr 5 do komórki realizacyjnej.
2. W treści wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, należy zamieścić uzasadnienie faktyczne i prawne z podaniem naruszonych norm karnych oraz wskazać dowodowo istotne fragmenty stenogramów lub streszczeń.
3. W przypadku konieczności wdrożenia przez prokuratora procedury określonej w art. 19 ust. 15c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji uprawniony organ Policji wskazuje we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, materiały stanowiące dowód popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę.
4. Dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, przekazuje się prokuratorowi w formie zbiorów ponumerowanych i zszytych kart umieszczonych w teczkach, ze spisami zawartości i wykazem osób, które zapoznawały się z dokumentacją.
[6] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
[7] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
[8] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 112 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 30 marca 2018 r., z mocą od 27 stycznia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-09 do 2018-03-29
1. Prowadzący wykonuje następujące zadania:
1) dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, gromadzi w teczkach prowadzonych odrębnie dla każdego podmiotu kontroli operacyjnej;
2) inną niż wymieniona w pkt 1 dokumentację kontroli operacyjnej gromadzi w odrębnych teczkach spraw operacyjnych, w ramach których kontrola operacyjna jest stosowana;
3) po zakończeniu kontroli operacyjnej:
a) przedkłada kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, notatkę służbową zawierającą wnioski w zakresie sposobu postępowania z materiałami zgromadzonymi podczas tej kontroli,
b) [6] w przypadku uzyskania podczas stosowanej kontroli operacyjnej materiałów mogących stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt wniosku organu Policji o dowodowe wykorzystanie tych materiałów oraz wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada te dokumenty drogą służbową do zatwierdzenia według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji, a następnie po zatwierdzeniu przekazuje wniosek właściwemu miejscowo i rzeczowo prokuratorowi, z uwierzytelnioną kopią druku nr 1 lub druku nr 2 oraz pierwszym egzemplarzem druku nr 5,
c) [7] w przypadku, gdy materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt zarządzenia w sprawie zniszczenia tych materiałów, który z notatką przedkłada drogą służbową według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
d) po wydaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej zwraca te materiały do komórki realizacyjnej z załączonym spisem i wykazem osób, które zapoznały się z materiałami, a także z drugim egzemplarzem druku nr 3,
e) w przypadku, gdy podczas stosowania kontroli operacyjnej nie utrwalono treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartości przesyłek – nie sporządza się projektu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów,
f) [8] po otrzymaniu z komórki realizacyjnej pierwszego egzemplarza druku nr 4 wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada drogą służbową najpierw kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, a następnie według właściwości Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi CBŚP lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
g) przekazuje przedstawicielowi organu Policji pierwszy egzemplarz druku nr 5 w celu dostarczenia Prokuratorowi Generalnemu lub właściwemu prokuratorowi okręgowemu oraz dostarcza trzeci egzemplarz druku nr 5 do komórki realizacyjnej.
2. W treści wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, należy zamieścić uzasadnienie faktyczne i prawne z podaniem naruszonych norm karnych oraz wskazać dowodowo istotne fragmenty stenogramów lub streszczeń.
3. W przypadku konieczności wdrożenia przez prokuratora procedury określonej w art. 19 ust. 15c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji uprawniony organ Policji wskazuje we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, materiały stanowiące dowód popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę.
4. Dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, przekazuje się prokuratorowi w formie zbiorów ponumerowanych i zszytych kart umieszczonych w teczkach, ze spisami zawartości i wykazem osób, które zapoznawały się z dokumentacją.
[6] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 365 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 99). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[7] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 365 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 99). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[8] § 6 ust. 1 pkt 3 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 365 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie określenia podziału zadań służbowych policjantów wykonujących czynności w zakresie sporządzania i przekazywania dokumentacji kontroli operacyjnej (Dz.U.KGP. poz. 99). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-29 do 2014-10-08
1. Prowadzący wykonuje następujące zadania:
1) dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, gromadzi w teczkach prowadzonych odrębnie dla każdego podmiotu kontroli operacyjnej;
2) inną niż wymieniona w pkt 1 dokumentację kontroli operacyjnej gromadzi w odrębnych teczkach spraw operacyjnych, w ramach których kontrola operacyjna jest stosowana;
3) po zakończeniu kontroli operacyjnej:
a) przedkłada kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, notatkę służbową zawierającą wnioski w zakresie sposobu postępowania z materiałami zgromadzonymi podczas tej kontroli,
b) w przypadku uzyskania podczas stosowanej kontroli operacyjnej materiałów mogących stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt wniosku organu Policji o dowodowe wykorzystanie tych materiałów oraz wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada te dokumenty drogą służbową do zatwierdzenia według właściwości Komendantowi Głównemu Policji lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji, a następnie po zatwierdzeniu przekazuje wniosek właściwemu miejscowo i rzeczowo prokuratorowi, z uwierzytelnioną kopią druku nr 1 lub druku nr 2 oraz pierwszym egzemplarzem druku nr 5,
c) w przypadku, gdy materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego – po akceptacji notatki, o której mowa w lit. a, sporządza projekt zarządzenia w sprawie zniszczenia tych materiałów, który z notatką przedkłada drogą służbową według właściwości Komendantowi Głównemu Policji lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
d) po wydaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej zwraca te materiały do komórki realizacyjnej z załączonym spisem i wykazem osób, które zapoznały się z materiałami, a także z drugim egzemplarzem druku nr 3,
e) w przypadku, gdy podczas stosowania kontroli operacyjnej nie utrwalono treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartości przesyłek – nie sporządza się projektu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów,
f) po otrzymaniu z komórki realizacyjnej pierwszego egzemplarza druku nr 4 wypełnia w trzech egzemplarzach druk nr 5 i przedkłada drogą służbową najpierw kierownikowi komórki organizacyjnej Policji prowadzącej sprawę operacyjną, w ramach której stosowano kontrolę operacyjną, a następnie według właściwości Komendantowi Głównemu Policji lub komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji,
g) przekazuje przedstawicielowi organu Policji pierwszy egzemplarz druku nr 5 w celu dostarczenia Prokuratorowi Generalnemu lub właściwemu prokuratorowi okręgowemu oraz dostarcza trzeci egzemplarz druku nr 5 do komórki realizacyjnej.
2. W treści wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, należy zamieścić uzasadnienie faktyczne i prawne z podaniem naruszonych norm karnych oraz wskazać dowodowo istotne fragmenty stenogramów lub streszczeń.
3. W przypadku konieczności wdrożenia przez prokuratora procedury określonej w art. 19 ust. 15c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji uprawniony organ Policji wskazuje we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b, materiały stanowiące dowód popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę.
4. Dokumentację, o której mowa w § 1 ust. 2 rozporządzenia, przekazuje się prokuratorowi w formie zbiorów ponumerowanych i zszytych kart umieszczonych w teczkach, ze spisami zawartości i wykazem osób, które zapoznawały się z dokumentacją.