history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-03-05

§ 21. 1. W przypadku gdy komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji lub Centralne Biuro Śledcze Policji, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, [8] Biuro Spraw Wewnętrznych Policji, Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA”, Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji stwierdzi konieczność podjęcia prac legislacyjnych z zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – przekazuje do komórki właściwej do spraw legislacji Komendy Głównej Policji informację o konieczności podjęcia prac legislacyjnych wraz z uzasadnieniem. Do informacji dołącza się uzgodniony w Policji projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz ocenę skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń do projektu ustawy – projekt założeń wraz z oceną skutków regulacji.

2. Do opracowania projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń do projektu ustawy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

3. Komórka właściwa do spraw legislacji Komendy Głównej Policji po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 1, koordynuje przebieg procesu legislacyjnego związanego z projektem, zgodnie z przepisami o pracach nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

4. Do opracowania projektu umowy lub porozumienia międzynarodowego, dotyczących Policji stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14 i w ust. 3.

5.  W przypadku gdy Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, wyrażając zgodę na prowadzenie prac legislacyjnych nad projektem aktu normatywnego zadecyduje o zastosowaniu trybu odrębnego, o którym mowa w § 9 zarządzenia nr 37 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 sierpnia 2017 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 49), w szczególności o powierzeniu opracowania projektu aktu normatywnego Komendantowi Głównemu Policji – stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

[8] § 21 ust. 1  w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji z dnia 2 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz.Urz.KGP. poz. 117). Zmiana weszła w życie 5 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-03-05

§ 21. 1. W przypadku gdy komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji lub Centralne Biuro Śledcze Policji, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, [8] Biuro Spraw Wewnętrznych Policji, Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA”, Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji stwierdzi konieczność podjęcia prac legislacyjnych z zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – przekazuje do komórki właściwej do spraw legislacji Komendy Głównej Policji informację o konieczności podjęcia prac legislacyjnych wraz z uzasadnieniem. Do informacji dołącza się uzgodniony w Policji projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz ocenę skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń do projektu ustawy – projekt założeń wraz z oceną skutków regulacji.

2. Do opracowania projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń do projektu ustawy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

3. Komórka właściwa do spraw legislacji Komendy Głównej Policji po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 1, koordynuje przebieg procesu legislacyjnego związanego z projektem, zgodnie z przepisami o pracach nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

4. Do opracowania projektu umowy lub porozumienia międzynarodowego, dotyczących Policji stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14 i w ust. 3.

5.  W przypadku gdy Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, wyrażając zgodę na prowadzenie prac legislacyjnych nad projektem aktu normatywnego zadecyduje o zastosowaniu trybu odrębnego, o którym mowa w § 9 zarządzenia nr 37 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 sierpnia 2017 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 49), w szczególności o powierzeniu opracowania projektu aktu normatywnego Komendantowi Głównemu Policji – stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

[8] § 21 ust. 1  w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji z dnia 2 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz.Urz.KGP. poz. 117). Zmiana weszła w życie 5 marca 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-06-10 do 2022-03-04

§ 21. 1. [13] W przypadku gdy komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji lub Centralne Biuro Śledcze Policji, Biuro Spraw Wewnętrznych Policji, Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA”, Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji stwierdzi konieczność podjęcia prac legislacyjnych z zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji – przekazuje do komórki właściwej do spraw legislacji Komendy Głównej Policji informację o konieczności podjęcia prac legislacyjnych wraz z uzasadnieniem. Do informacji dołącza się uzgodniony w Policji projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz ocenę skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń do projektu ustawy – projekt założeń wraz z oceną skutków regulacji.

2. Do opracowania projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń do projektu ustawy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

3. [14] Komórka właściwa do spraw legislacji Komendy Głównej Policji po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 1, koordynuje przebieg procesu legislacyjnego związanego z projektem, zgodnie z przepisami o pracach nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

4. Do opracowania projektu umowy lub porozumienia międzynarodowego, dotyczących Policji stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14 i w ust. 3.

5. [15] W przypadku gdy Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, wyrażając zgodę na prowadzenie prac legislacyjnych nad projektem aktu normatywnego zadecyduje o zastosowaniu trybu odrębnego, o którym mowa w § 9 zarządzenia nr 37 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 sierpnia 2017 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 49), w szczególności o powierzeniu opracowania projektu aktu normatywnego Komendantowi Głównemu Policji – stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

[13] § 21 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia nr 11 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz.U.KGP. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2020 r.

[14] § 21 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia nr 11 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz.U.KGP. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2020 r.

[15] § 21 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 11 lit. c) zarządzenia nr 11 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz.U.KGP. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-05-14 do 2020-06-09

§ 21. 1. Opracowanie projektu aktu normatywnego lub projektu założeń projektu ustawy z zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych wymaga zgody tego Ministra. W celu uzyskania tej zgody komórka wiodąca opracowuje ocenę skutków regulacji projektu aktu normatywnego, w przypadku projektu założeń projektu ustawy – test regulacyjny, bądź uzgodniony w trybie § 11 i § 12 ust. 1 projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem i oceną skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń projektu ustawy – projekt założeń wraz z testem regulacyjnym, i przekazuje komórce organizacyjnej Komendy Głównej Policji, w której strukturze usytuowana jest komórka właściwa w sprawach legislacji, załączając uzasadnienie do podjęcia prac legislacyjnych nad projektem.

2. Do opracowania projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń do projektu ustawy, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14.

3. Komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji, w której strukturze usytuowana jest komórka właściwa do spraw legislacji, koordynuje uzyskanie przez Komendanta Głównego Policji zgody Ministra Spraw Wewnętrznych na podjęcie prac legislacyjnych nad projektem aktu normatywnego lub projektem założeń do projektu ustawy, o których mowa w ust. 1, zgodnie z przepisami w sprawie prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych i procedowanych w resorcie spraw wewnętrznych.

4. Do opracowania projektu umowy lub porozumienia międzynarodowego, dotyczących Policji stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–14 i w ust. 3.