history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-06-06 do 2018-02-22

§ 9. [2] 1. Dane osobowe kandydata przechowuje się w CRDK nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu ich przetwarzania.

2. Dane osobowe kandydata usuwa się z CRDK bez zbędnej zwłoki w przypadku:

1) zgłoszenia przez kandydata żądania usunięcia danych osobowych w trybie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych oraz stwierdzenia okoliczności uzasadniających usunięcie danych, o których mowa w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia, że dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem ustawy albo stały się zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane;

3) nakazującego usunięcie danych prawomocnego rozstrzygnięcia Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub innego uprawnionego w tym zakresie organu.

3. Bez zbędnej zwłoki dane osobowe kandydata uzupełnia się, uaktualnia, prostuje albo czasowo lub na stałe wstrzymuje ich przetwarzanie – w przypadku:

1) wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia przez kierowników, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, iż dane osobowe zgromadzone w CRDK są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.

4. Dane osobowe przetwarzane w CRDK uznaje się za zbędne dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego w przypadku zakończenia postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydata, jeżeli żąda on usunięcia danych lub odwołał zgodę na ich przetwarzanie.

5. Dane osobowe kandydata można przetwarzać w CRDK tylko przez okres niezbędny dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego, jednakże nie dłużej niż przez okres:

1) 6 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia lub odmowy poddania kandydata postępowaniu kwalifikacyjnemu z przyczyny określonej w § 44 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia;

2) 12 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia;

3) 12 miesięcy od dnia zakończenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydata, który został umieszczony na liście kandydatów, lecz nie został przyjęty do służby w Policji z powodów określonych w § 43 rozporządzenia.

6. Protokół modyfikacji/usunięcia danych w CRDK sporządza się z czynności:

1) usunięcia danych, o których mowa w § 3 pkt 1;

2) modyfikowania danych, z wyjątkiem danych osobowych oraz terminów etapów postępowania kwalifikacyjnego.

7. Protokoły, o których mowa w ust. 6, przechowuje się przez okres 12 miesięcy.

[2] § 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 218 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 maja 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie prowadzenia centralnego zbioru informacji o kandydatach do służby w Policji (Dz.U.KGP. poz. 41). Zmiana weszła w życie 6 czerwca 2013 r.

Wersja obowiązująca od 2013-06-06 do 2018-02-22

§ 9. [2] 1. Dane osobowe kandydata przechowuje się w CRDK nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu ich przetwarzania.

2. Dane osobowe kandydata usuwa się z CRDK bez zbędnej zwłoki w przypadku:

1) zgłoszenia przez kandydata żądania usunięcia danych osobowych w trybie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych oraz stwierdzenia okoliczności uzasadniających usunięcie danych, o których mowa w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia, że dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem ustawy albo stały się zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane;

3) nakazującego usunięcie danych prawomocnego rozstrzygnięcia Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub innego uprawnionego w tym zakresie organu.

3. Bez zbędnej zwłoki dane osobowe kandydata uzupełnia się, uaktualnia, prostuje albo czasowo lub na stałe wstrzymuje ich przetwarzanie – w przypadku:

1) wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia przez kierowników, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, iż dane osobowe zgromadzone w CRDK są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.

4. Dane osobowe przetwarzane w CRDK uznaje się za zbędne dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego w przypadku zakończenia postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydata, jeżeli żąda on usunięcia danych lub odwołał zgodę na ich przetwarzanie.

5. Dane osobowe kandydata można przetwarzać w CRDK tylko przez okres niezbędny dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego, jednakże nie dłużej niż przez okres:

1) 6 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia lub odmowy poddania kandydata postępowaniu kwalifikacyjnemu z przyczyny określonej w § 44 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia;

2) 12 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia;

3) 12 miesięcy od dnia zakończenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydata, który został umieszczony na liście kandydatów, lecz nie został przyjęty do służby w Policji z powodów określonych w § 43 rozporządzenia.

6. Protokół modyfikacji/usunięcia danych w CRDK sporządza się z czynności:

1) usunięcia danych, o których mowa w § 3 pkt 1;

2) modyfikowania danych, z wyjątkiem danych osobowych oraz terminów etapów postępowania kwalifikacyjnego.

7. Protokoły, o których mowa w ust. 6, przechowuje się przez okres 12 miesięcy.

[2] § 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 218 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 maja 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie prowadzenia centralnego zbioru informacji o kandydatach do służby w Policji (Dz.U.KGP. poz. 41). Zmiana weszła w życie 6 czerwca 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-06-27 do 2013-06-05

§ 9.  1. Dane osobowe kandydata przechowuje się w CRDK przez okres 5 lat od dnia wystąpienia przyczyny odstąpienia od postępowania kwalifikacyjnego albo odmowy poddania kandydata postępowaniu kwalifikacyjnemu lub zakończenia tego postępowania, z zastrzeżeniem ust. 3–6.

2. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 1, dane osobowe kandydata usuwa się z CRDK.

3. Dane osobowe kandydata usuwa się z CRDK bez zbędnej zwłoki w przypadku:

1) zgłoszenia przez kandydata żądania usunięcia danych osobowych w trybie określonym w art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych oraz stwierdzenia okoliczności uzasadniających usunięcie danych, o których mowa w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia z urzędu lub na podstawie innych okoliczności, że dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem ustawy albo stały się zbędne dla realizacji celu, dla którego zostały zebrane;

3) ostatecznego (prawomocnego) rozstrzygnięcia Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych lub innego organu uprawnionego w tym zakresie, nakazującego usunięcie danych.

4. Bez zbędnej zwłoki dane osobowe kandydata uzupełnia się, uaktualnia, prostuje albo czasowo lub na stałe wstrzymuje ich przetwarzanie – w przypadku:

1) wystąpienia okoliczności określonych w art. 35 ustawy o ochronie danych osobowych;

2) stwierdzenia przez kierowników, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, że dane osobowe są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.

5. Dane osobowe przetwarzane w CRDK uznaje się za zbędne dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego w szczególności w przypadkach:

1) zakończenia postępowania kwalifikacyjnego umieszczeniem kandydata na liście kandydatów, o której mowa w rozporządzeniu, jeżeli kandydat żąda usunięcia danych lub odwołał zgodę na ich przetwarzanie;

2) przyjęcia kandydata do służby w Policji.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 2, dane osobowe usuwa się z CRDK nie później niż przed upływem 3 lat od dnia przyjęcia kandydata do służby w Policji.

7. W przypadku zgłoszenia przez kandydata żądania usunięcia danych osobowych w trybie art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych, jeżeli nie występują przesłanki do usunięcia danych określone w tych przepisach – dane osobowe kandydata można przetwarzać w CRDK tylko przez okres niezbędny dla realizacji celów postępowania kwalifikacyjnego, jednakże nie dłużej niż:

1) przez okres 6 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia lub odmowy poddania kandydata postępowaniu kwalifikacyjnemu z przyczyny określonej w § 44 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia;

2) przez okres 12 miesięcy od dnia odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego z przyczyn określonych w § 44 ust. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia. Po upływie wskazanych okresów dane osobowe kandydata usuwa się z CRDK bez zbędnej zwłoki.

8. Protokół modyfikacji/usunięcia danych z CRDK sporządza się z czynności:

1) usunięcia danych, o których mowa w § 3 ust. 1;

2) modyfikowania danych, z wyjątkiem danych osobowych oraz terminów etapów postępowania kwalifikacyjnego.

9. Protokoły, o których mowa w ust. 8, przechowuje się przez okres 12 miesięcy.