history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-10-09 do 2015-01-01

§ 21

1. Z wnioskiem o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol dla policjanta i pracownika:

1) komendy wojewódzkiej Policji i jednostek przez nią nadzorowanych, WSPol oraz szkół policyjnych – występuje bezpośredni przełożony;

2) [16] komórki organizacyjnej KGP, CLKP lub CBŚP – występuje odpowiednio kierownik komórki organizacyjnej KGP, Dyrektor CLKP lub Komendant CBŚP.

2. Uprawnienia do SESPol są nadawane w zakresie:

1) odczytu;

2) wprowadzania i modyfikacji. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu i usuwania niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego;

3) zatwierdzania. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu;

4) kontroli. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu, zatwierdzania i usuwania zatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego.

3. Wzór wniosku o nadanie, zmianę i odebranie uprawnień do SESPol określa załącznik nr 12 do zarządzenia.

4. W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania i kontroli policjantowi i pracownikowi komendy wojewódzkiej Policji lub jednostki przez nią nadzorowanej oraz WSPol i szkoły policyjnej, wniosek, o którym mowa w ust. 1, podlega zatwierdzeniu przez właściwego kierownika jednostki organizacyjnej Policji.

5. Nadanie, zmiana lub odebranie uprawnień do SESPol następuje po przekazaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki odpowiednio w Komendzie Głównej Policji lub komendzie wojewódzkiej Policji.

6. W przypadku wniosku, o którym mowa w ust. 1, w zakresie nadania uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości merytorycznej wnioskującej komórki organizacyjnej, niezbędne jest uzyskanie akceptacji kierownika komórki organizacyjnej właściwej dla danego zestawienia sprawozdawczego.

7. Akceptacja, o której mowa w ust. 6, nie jest wymagana w przypadku uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości wnioskującej komórki organizacyjnej, do którego komórka lub jednostka jest zobowiązana wpisywać dane.

8. [17] W przypadku zmiany zakresu czynności realizowanych przez policjanta lub pracownika jednostki organizacyjnej Policji, komórki organizacyjnej KGP, CLKP lub CBŚP, bezpośredni przełożony może sporządzić wniosek, o którym mowa w ust. 1, w zakresie zmiany przydzielonych uprawnień do SESPol. Sporządzenie wniosku odbywa się na zasadach określonych w ust. 1 i 3.

9. W przypadku osoby uprawnionej odchodzącej ze służby lub pracy w Policji, przenoszonej do służby lub pracy w innej jednostce organizacyjnej Policji, lub komórce organizacyjnej KGP, albo zawieszonej w czynnościach służbowych, bezpośredni przełożony niezwłocznie kieruje wniosek, o którym mowa w ust. 1, o odebranie uprawnień do SESPol.

10. [18] W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania lub kontroli komendantowi wojewódzkiemu Policji, Komendantowi-Rektorowi WSPol, komendantowi szkoły policyjnej, kierownikowi lub pracownikowi komórki organizacyjnej KGP, CLKP i CBŚP, wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie podlega zatwierdzeniu.

[16] § 21 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[17] § 21 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[18] § 21 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-10-09 do 2015-01-01

§ 21

1. Z wnioskiem o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol dla policjanta i pracownika:

1) komendy wojewódzkiej Policji i jednostek przez nią nadzorowanych, WSPol oraz szkół policyjnych – występuje bezpośredni przełożony;

2) [16] komórki organizacyjnej KGP, CLKP lub CBŚP – występuje odpowiednio kierownik komórki organizacyjnej KGP, Dyrektor CLKP lub Komendant CBŚP.

2. Uprawnienia do SESPol są nadawane w zakresie:

1) odczytu;

2) wprowadzania i modyfikacji. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu i usuwania niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego;

3) zatwierdzania. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu;

4) kontroli. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu, zatwierdzania i usuwania zatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego.

3. Wzór wniosku o nadanie, zmianę i odebranie uprawnień do SESPol określa załącznik nr 12 do zarządzenia.

4. W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania i kontroli policjantowi i pracownikowi komendy wojewódzkiej Policji lub jednostki przez nią nadzorowanej oraz WSPol i szkoły policyjnej, wniosek, o którym mowa w ust. 1, podlega zatwierdzeniu przez właściwego kierownika jednostki organizacyjnej Policji.

5. Nadanie, zmiana lub odebranie uprawnień do SESPol następuje po przekazaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki odpowiednio w Komendzie Głównej Policji lub komendzie wojewódzkiej Policji.

6. W przypadku wniosku, o którym mowa w ust. 1, w zakresie nadania uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości merytorycznej wnioskującej komórki organizacyjnej, niezbędne jest uzyskanie akceptacji kierownika komórki organizacyjnej właściwej dla danego zestawienia sprawozdawczego.

7. Akceptacja, o której mowa w ust. 6, nie jest wymagana w przypadku uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości wnioskującej komórki organizacyjnej, do którego komórka lub jednostka jest zobowiązana wpisywać dane.

8. [17] W przypadku zmiany zakresu czynności realizowanych przez policjanta lub pracownika jednostki organizacyjnej Policji, komórki organizacyjnej KGP, CLKP lub CBŚP, bezpośredni przełożony może sporządzić wniosek, o którym mowa w ust. 1, w zakresie zmiany przydzielonych uprawnień do SESPol. Sporządzenie wniosku odbywa się na zasadach określonych w ust. 1 i 3.

9. W przypadku osoby uprawnionej odchodzącej ze służby lub pracy w Policji, przenoszonej do służby lub pracy w innej jednostce organizacyjnej Policji, lub komórce organizacyjnej KGP, albo zawieszonej w czynnościach służbowych, bezpośredni przełożony niezwłocznie kieruje wniosek, o którym mowa w ust. 1, o odebranie uprawnień do SESPol.

10. [18] W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania lub kontroli komendantowi wojewódzkiemu Policji, Komendantowi-Rektorowi WSPol, komendantowi szkoły policyjnej, kierownikowi lub pracownikowi komórki organizacyjnej KGP, CLKP i CBŚP, wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie podlega zatwierdzeniu.

[16] § 21 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[17] § 21 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[18] § 21 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. poz. 94). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-01 do 2014-10-08

§ 21

[13] 1. Z wnioskiem o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol dla policjanta i pracownika:

1) komendy wojewódzkiej Policji i jednostek przez nią nadzorowanych, WSPol oraz szkół policyjnych – występuje bezpośredni przełożony;

2) komórki organizacyjnej KGP i CLKP – występuje odpowiednio kierownik komórki organizacyjnej KGP lub Dyrektor CLKP.

2. Uprawnienia do SESPol są nadawane w zakresie:

1) odczytu;

2) wprowadzania i modyfikacji. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu i usuwania niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego;

3) zatwierdzania. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu;

4) kontroli. Uprawnienie to obejmuje również możliwość odczytu, zatwierdzania i usuwania zatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego.

3. Wzór wniosku o nadanie, zmianę i odebranie uprawnień do SESPol określa załącznik nr 12 do zarządzenia.

4. W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania i kontroli policjantowi i pracownikowi komendy wojewódzkiej Policji lub jednostki przez nią nadzorowanej oraz WSPol i szkoły policyjnej, wniosek, o którym mowa w ust. 1, podlega zatwierdzeniu przez właściwego kierownika jednostki organizacyjnej Policji.

5. Nadanie, zmiana lub odebranie uprawnień do SESPol następuje po przekazaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki odpowiednio w Komendzie Głównej Policji lub komendzie wojewódzkiej Policji.

6. W przypadku wniosku, o którym mowa w ust. 1, w zakresie nadania uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości merytorycznej wnioskującej komórki organizacyjnej, niezbędne jest uzyskanie akceptacji kierownika komórki organizacyjnej właściwej dla danego zestawienia sprawozdawczego.

7. Akceptacja, o której mowa w ust. 6, nie jest wymagana w przypadku uprawnień do zestawienia sprawozdawczego niebędącego we właściwości wnioskującej komórki organizacyjnej, do którego komórka lub jednostka jest zobowiązana wpisywać dane.

8. W przypadku zmiany zakresu czynności realizowanych przez policjanta lub pracownika jednostki organizacyjnej Policji, komórki organizacyjnej KGP albo CLKP, bezpośredni przełożony może sporządzić wniosek, o którym mowa w ust. 1, w zakresie zmiany przydzielonych uprawnień do SESPol. Sporządzenie wniosku odbywa się na zasadach określonych w ust. 1 i 3.

9. W przypadku osoby uprawnionej odchodzącej ze służby lub pracy w Policji, przenoszonej do służby lub pracy w innej jednostce organizacyjnej Policji, lub komórce organizacyjnej KGP, albo zawieszonej w czynnościach służbowych, bezpośredni przełożony niezwłocznie kieruje wniosek, o którym mowa w ust. 1, o odebranie uprawnień do SESPol.

10. W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol w zakresie zatwierdzania lub kontroli komendantowi wojewódzkiemu Policji, Komendantowi-Rektorowi WSPol, komendantowi szkoły policyjnej, kierownikowi lub pracownikowi komórki organizacyjnej KGP i CLKP, wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie podlega zatwierdzeniu.

[13] Rozdział 3a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 140 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 grudnia 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji (Dz.U.KGP. z 2013 r. poz. 3). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-10-01 do 2012-12-31

§ 21

1. Korekty danych niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego dokonuje osoba, która wprowadziła dane lub jej bezpośredni przełożony.

2. W przypadku potrzeby modyfikacji danych zatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego bezpośredni przełożony osoby, która wprowadziła dane kieruje zatwierdzony przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji wniosek o korektę danych sprawozdawczych do kierownika komórki organizacyjnej, posiadającej w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, zgodnie z wykazem funkcji, o którym mowa w § 19 ust. 1. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku komórka ta dokonuje korekty danych lub nadaje status niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego. W takim przypadku korekty dokonuje osoba, która wpisała do SESPol dane.

3. W przypadku Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, szkoły policyjnej i komendy wojewódzkiej Policji wniosek kierowany jest do kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji lub dyrektora CLKP, posiadających w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego.

4. W przypadku komórek organizacyjnych KGP i CLKP bezpośredni przełożony osoby, która wprowadziła dane przesyła wniosek do kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji lub dyrektora CLKP, posiadających w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego.

5. Wzór wniosku o korektę danych sprawozdawczych określa załącznik nr 10 do zarządzenia.