history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-08-31 do 2013-09-23

Rozdział 3

Wyznaczanie i zadania administratora lokalnego i administratora technicznego

§ 7

1. Komendanci, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 2 i 3, wyznaczają administratora lokalnego i administratora technicznego, jeżeli w podległej jednostce organizacyjnej Policji lub szkole jest zainstalowane przynajmniej jedno stanowisko dostępowe.

2. Administratora lokalnego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw obsługi informacyjnej.

3. Administratora technicznego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw informatyki.

4. Administratorem technicznym dla jednostki organizacyjnej Policji, w której nie utworzono komórki organizacyjnej, o której mowa w ust. 3, jest administrator techniczny jednostki nadrzędnej.

5. W Komendzie Głównej Policji:

1) administratora lokalnego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji dyrektor biura, w którym zainstalowano stanowisko dostępowe;

2) administratora technicznego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji Dyrektor Biura Łączności i Informatyki, z zastrzeżeniem ust. 6–8.

6. [1] Administratora technicznego dla Centralnego Biura Śledczego i Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji wyznacza właściwy dyrektor biura, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

7. [2] Naczelnicy zarządów i wydziałów terenowych Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji oraz zarządów i wydziałów Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji wyznaczają administratorów technicznych dla podległych komórek organizacyjnych.

8. [3] W przypadku, gdy w komórkach organizacyjnych, o których mowa w ust. 7, nie ma osoby posiadającej wiedzę informatyczną niezbędną do pełnienia funkcji administratora technicznego, na wniosek odpowiednio Dyrektora Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji lub Dyrektora Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji właściwy dla miejsca lokalizacji stanowiska dostępowego wyznacza do pełnienia tej funkcji dysponującego taką wiedzą podległego policjanta lub pracownika Policji.

9. Do obowiązków administratora lokalnego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) prowadzenie lokalnej ewidencji kart EKD;

3) prowadzenie lokalnej ewidencji operatorów i osób upoważnionych;

4) zapoznanie operatorów z PBE.

10. Do obowiązków administratora technicznego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) konfiguracja stanowiska dostępowego oraz nadawanie użytkownikom uprawnień niezbędnych w systemie operacyjnym zainstalowanym na tym stanowisku;

3) współpraca z administratorem systemu autoryzacji w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji w zakresie zaleceń dotyczących konfigurowania stanowiska dostępowego i procedur bezpieczeństwa.

[1] § 7 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

[2] § 7 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

[3] § 7 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-08-31 do 2013-09-23

Rozdział 3

Wyznaczanie i zadania administratora lokalnego i administratora technicznego

§ 7

1. Komendanci, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 2 i 3, wyznaczają administratora lokalnego i administratora technicznego, jeżeli w podległej jednostce organizacyjnej Policji lub szkole jest zainstalowane przynajmniej jedno stanowisko dostępowe.

2. Administratora lokalnego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw obsługi informacyjnej.

3. Administratora technicznego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw informatyki.

4. Administratorem technicznym dla jednostki organizacyjnej Policji, w której nie utworzono komórki organizacyjnej, o której mowa w ust. 3, jest administrator techniczny jednostki nadrzędnej.

5. W Komendzie Głównej Policji:

1) administratora lokalnego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji dyrektor biura, w którym zainstalowano stanowisko dostępowe;

2) administratora technicznego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji Dyrektor Biura Łączności i Informatyki, z zastrzeżeniem ust. 6–8.

6. [1] Administratora technicznego dla Centralnego Biura Śledczego i Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji wyznacza właściwy dyrektor biura, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

7. [2] Naczelnicy zarządów i wydziałów terenowych Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji oraz zarządów i wydziałów Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji wyznaczają administratorów technicznych dla podległych komórek organizacyjnych.

8. [3] W przypadku, gdy w komórkach organizacyjnych, o których mowa w ust. 7, nie ma osoby posiadającej wiedzę informatyczną niezbędną do pełnienia funkcji administratora technicznego, na wniosek odpowiednio Dyrektora Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji lub Dyrektora Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji właściwy dla miejsca lokalizacji stanowiska dostępowego wyznacza do pełnienia tej funkcji dysponującego taką wiedzą podległego policjanta lub pracownika Policji.

9. Do obowiązków administratora lokalnego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) prowadzenie lokalnej ewidencji kart EKD;

3) prowadzenie lokalnej ewidencji operatorów i osób upoważnionych;

4) zapoznanie operatorów z PBE.

10. Do obowiązków administratora technicznego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) konfiguracja stanowiska dostępowego oraz nadawanie użytkownikom uprawnień niezbędnych w systemie operacyjnym zainstalowanym na tym stanowisku;

3) współpraca z administratorem systemu autoryzacji w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji w zakresie zaleceń dotyczących konfigurowania stanowiska dostępowego i procedur bezpieczeństwa.

[1] § 7 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

[2] § 7 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

[3] § 7 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 283 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 sierpnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie warunków i sposobów korzystania w Policji z zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (Dz.U.KGP. Nr 7, poz. 56). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-20 do 2011-08-30

Rozdział 3

Wyznaczanie i zadania administratora lokalnego i administratora technicznego

§ 7

1. Komendanci, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 2 i 3, wyznaczają administratora lokalnego i administratora technicznego, jeżeli w podległej jednostce organizacyjnej Policji lub szkole jest zainstalowane przynajmniej jedno stanowisko dostępowe.

2. Administratora lokalnego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw obsługi informacyjnej.

3. Administratora technicznego wyznacza się spośród policjantów lub pracowników Policji pełniących służbę, lub zatrudnionych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw informatyki.

4. Administratorem technicznym dla jednostki organizacyjnej Policji, w której nie utworzono komórki organizacyjnej, o której mowa w ust. 3, jest administrator techniczny jednostki nadrzędnej.

5. W Komendzie Głównej Policji:

1) administratora lokalnego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji dyrektor biura, w którym zainstalowano stanowisko dostępowe;

2) administratora technicznego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników Policji Dyrektor Biura Łączności i Informatyki, z zastrzeżeniem ust. 6–8.

6. W Centralnym Biurze Śledczym Komendy Głównej Policji administratora technicznego wyznacza spośród podległych policjantów lub pracowników – dyrektor biura, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

7. Naczelnicy zarządów i wydziałów terenowych Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji wyznaczają administratorów technicznych dla podległych komórek organizacyjnych.

8. W przypadku, gdy w zarządzie lub wydziale terenowym Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji nie ma osoby posiadającej wiedzę informatyczną niezbędną do pełnienia funkcji administratora technicznego, na wniosek Dyrektora Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji właściwy dla miejsca lokalizacji stanowiska dostępowego, wyznacza do pełnienia tej funkcji dysponującego odpowiednią wiedzą informatyczną podległego policjanta lub pracownika Policji.

9. Do obowiązków administratora lokalnego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) prowadzenie lokalnej ewidencji kart EKD;

3) prowadzenie lokalnej ewidencji operatorów i osób upoważnionych;

4) zapoznanie operatorów z PBE.

10. Do obowiązków administratora technicznego należy wykonywanie zadań określonych w PBE, a w tym w szczególności:

1) postępowanie zgodne ze „Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa Systemu dla Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych” oraz z PBE;

2) konfiguracja stanowiska dostępowego oraz nadawanie użytkownikom uprawnień niezbędnych w systemie operacyjnym zainstalowanym na tym stanowisku;

3) współpraca z administratorem systemu autoryzacji w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji w zakresie zaleceń dotyczących konfigurowania stanowiska dostępowego i procedur bezpieczeństwa.