Wersja obowiązująca od 2012-10-20
1. Przyjęcie przesyłki w kancelarii i oddziałach kancelarii obejmuje:
1) rozpakowanie przesyłki i sprawdzenie:
a) zgodności odcisku pieczęci na opakowaniu z nazwą jednostki nadawcy,
b) zgodności numeru na dokumencie z numerem na opakowaniu lub w książce doręczeń,
c) zgodności ilości załączników, ich stron lub innych jednostek miary, z ilością wykazaną w piśmie;
2) ostemplowanie otrzymanego dokumentu niejawnego pieczęcią wpływu na jej pierwszej stronie, wpisanie na niej numeru z urządzenia ewidencyjnego i daty wpływu; każdy z załączników podlega również ostemplowaniu pieczątką „załącznik nr” do pisma;
3) zaewidencjonowanie dokumentu w dzienniku ewidencyjnym [17] z wpisaniem pozycji z książki doręczeń lub wykazu przesyłek;
4) przedstawienie dokumentu po zarejestrowaniu adresatowi do zapoznania się i ewentualnie, zgodnie z jego dekretacją, przekazanie pracownikowi merytorycznemu za pokwitowaniem w dzienniku ewidencyjnym [18], po uprzednim sprawdzeniu czy posiada ważne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych odpowiednią klauzulą tajności.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wyniku czynności wymienionych w ust. 1 pkt 1, kierownik kancelarii lub pracownik kancelarii sporządza w trzech jednobrzmiących egzemplarzach protokół otwarcia przesyłki, którego wzór określa załącznik 8 do zarządzenia, zawierający opis nieprawidłowości. Pierwszy egzemplarz dołącza się do dokumentu, drugi przesyła nadawcy, a trzeci przechowywany jest w kancelarii.
3. Czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 4, dokonuje się wyłącznie w pomieszczeniach kancelarii tajnej lub jej oddziałach.
4. W przypadku zapakowania kilku przesyłek ekspediowanych do jednego adresata w jedną kopertę zewnętrzną, konieczne jest wpisanie – po numerze wykazu – ilości kopert wewnętrznych.
[17] § 27 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 132 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 października 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji (Dz.U.KGP. poz. 52). Zmiana weszła w życie 20 października 2012 r.
[18] § 27 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 132 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 października 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji (Dz.U.KGP. poz. 52). Zmiana weszła w życie 20 października 2012 r.
Wersja obowiązująca od 2012-10-20
1. Przyjęcie przesyłki w kancelarii i oddziałach kancelarii obejmuje:
1) rozpakowanie przesyłki i sprawdzenie:
a) zgodności odcisku pieczęci na opakowaniu z nazwą jednostki nadawcy,
b) zgodności numeru na dokumencie z numerem na opakowaniu lub w książce doręczeń,
c) zgodności ilości załączników, ich stron lub innych jednostek miary, z ilością wykazaną w piśmie;
2) ostemplowanie otrzymanego dokumentu niejawnego pieczęcią wpływu na jej pierwszej stronie, wpisanie na niej numeru z urządzenia ewidencyjnego i daty wpływu; każdy z załączników podlega również ostemplowaniu pieczątką „załącznik nr” do pisma;
3) zaewidencjonowanie dokumentu w dzienniku ewidencyjnym [17] z wpisaniem pozycji z książki doręczeń lub wykazu przesyłek;
4) przedstawienie dokumentu po zarejestrowaniu adresatowi do zapoznania się i ewentualnie, zgodnie z jego dekretacją, przekazanie pracownikowi merytorycznemu za pokwitowaniem w dzienniku ewidencyjnym [18], po uprzednim sprawdzeniu czy posiada ważne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych odpowiednią klauzulą tajności.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wyniku czynności wymienionych w ust. 1 pkt 1, kierownik kancelarii lub pracownik kancelarii sporządza w trzech jednobrzmiących egzemplarzach protokół otwarcia przesyłki, którego wzór określa załącznik 8 do zarządzenia, zawierający opis nieprawidłowości. Pierwszy egzemplarz dołącza się do dokumentu, drugi przesyła nadawcy, a trzeci przechowywany jest w kancelarii.
3. Czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 4, dokonuje się wyłącznie w pomieszczeniach kancelarii tajnej lub jej oddziałach.
4. W przypadku zapakowania kilku przesyłek ekspediowanych do jednego adresata w jedną kopertę zewnętrzną, konieczne jest wpisanie – po numerze wykazu – ilości kopert wewnętrznych.
[17] § 27 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 132 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 października 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji (Dz.U.KGP. poz. 52). Zmiana weszła w życie 20 października 2012 r.
[18] § 27 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 132 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 października 2012 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji (Dz.U.KGP. poz. 52). Zmiana weszła w życie 20 października 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-01-02 do 2012-10-19
1. Przyjęcie przesyłki w kancelarii i oddziałach kancelarii obejmuje:
1) rozpakowanie przesyłki i sprawdzenie:
a) zgodności odcisku pieczęci na opakowaniu z nazwą jednostki nadawcy,
b) zgodności numeru na dokumencie z numerem na opakowaniu lub w książce doręczeń,
c) zgodności ilości załączników, ich stron lub innych jednostek miary, z ilością wykazaną w piśmie;
2) ostemplowanie otrzymanego dokumentu niejawnego pieczęcią wpływu na jej pierwszej stronie, wpisanie na niej numeru z urządzenia ewidencyjnego i daty wpływu; każdy z załączników podlega również ostemplowaniu pieczątką „załącznik nr” do pisma;
3) zaewidencjonowanie dokumentu w dzienniku ewidencji z wpisaniem pozycji z książki doręczeń lub wykazu przesyłek;
4) przedstawienie dokumentu po zarejestrowaniu adresatowi do zapoznania się i ewentualnie, zgodnie z jego dekretacją, przekazanie pracownikowi merytorycznemu za pokwitowaniem w dzienniku ewidencji, po uprzednim sprawdzeniu czy posiada ważne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych odpowiednią klauzulą tajności.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wyniku czynności wymienionych w ust. 1 pkt 1, kierownik kancelarii lub pracownik kancelarii sporządza w trzech jednobrzmiących egzemplarzach protokół otwarcia przesyłki, którego wzór określa załącznik 8 do zarządzenia, zawierający opis nieprawidłowości. Pierwszy egzemplarz dołącza się do dokumentu, drugi przesyła nadawcy, a trzeci przechowywany jest w kancelarii.
3. Czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 4, dokonuje się wyłącznie w pomieszczeniach kancelarii tajnej lub jej oddziałach.
4. W przypadku zapakowania kilku przesyłek ekspediowanych do jednego adresata w jedną kopertę zewnętrzną, konieczne jest wpisanie – po numerze wykazu – ilości kopert wewnętrznych.