history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-03-07

§ 9

1. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego stanowi dokument w formie opisowej i graficznej, służący usprawnieniu organizacji służby patrolowej na zorganizowanych terenach narciarskich.

2. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego opracowuje się odrębnie dla każdego zorganizowanego terenu narciarskiego.

3. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego składa się z:

1) części stałej zawierającej:

a) znaczenie dokumentu,

b) nazwę, zorganizowanego terenu narciarskiego i jego lokalizację,

c) szkic terenu z naniesionymi rejonami zagrożenia, miejscami zagrożonymi, trasą patrolowania oraz miejscami zagrożonymi lawinami, a także – jeżeli występują na terenie objętym charakterystyką zorganizowanego terenu narciarskiego – obszarami oznaczonymi zakazem wstępu do parków narodowych lub rezerwatów przyrody,

d) [1] wykaz podstawowych aktów prawnych normujących użycie lub wykorzystanie środków przymusu bezpośredniego i broni palnej oraz uprawnienia policjanta,

e) dane dotyczące utrzymywania łączności radiowej,

f) dane teleadresowe siedzib dyrekcji parków narodowych lub rezerwatów przyrody oraz Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego lub Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, a także siedzib straży gminnej lub miejskiej, Żandarmerii Wojskowej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie bezpieczeństwa i porządku w określonych miejscach,

g) informacje o przebiegu i cechach charakterystycznych zorganizowanego terenu narciarskiego, w tym o długości trasy narciarskiej, różnicach wysokości n.p.m., stopniu trudności trasy narciarskiej,

h) wyciąg z przepisów porządkowych obowiązujących na zorganizowanym terenie narciarskim;

2) części wymiennej zawierającej:

a) wykaz miejsc zagrożonych wypadkami na zorganizowanym terenie narciarskim, z uwzględnieniem rodzaju występujących zagrożeń oraz czasu ich występowania,

b) zadania doraźne do wykonania podczas pełnienia służby,

c) inne dane niezbędne do właściwej realizacji zadań na zorganizowanym terenie narciarskim.

4. Policjanci kierowani do pełnienia służby patrolowej na zorganizowanym terenie narciarskim podczas odprawy otrzymują charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego.

5. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego przechowuje się w jednostce organizacyjnej Policji, na terenie której pełniona jest służba.

[1] § 9 ust. 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz.U.KGP. poz. 21). Zmiana weszła w życie 7 marca 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-03-07

§ 9

1. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego stanowi dokument w formie opisowej i graficznej, służący usprawnieniu organizacji służby patrolowej na zorganizowanych terenach narciarskich.

2. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego opracowuje się odrębnie dla każdego zorganizowanego terenu narciarskiego.

3. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego składa się z:

1) części stałej zawierającej:

a) znaczenie dokumentu,

b) nazwę, zorganizowanego terenu narciarskiego i jego lokalizację,

c) szkic terenu z naniesionymi rejonami zagrożenia, miejscami zagrożonymi, trasą patrolowania oraz miejscami zagrożonymi lawinami, a także – jeżeli występują na terenie objętym charakterystyką zorganizowanego terenu narciarskiego – obszarami oznaczonymi zakazem wstępu do parków narodowych lub rezerwatów przyrody,

d) [1] wykaz podstawowych aktów prawnych normujących użycie lub wykorzystanie środków przymusu bezpośredniego i broni palnej oraz uprawnienia policjanta,

e) dane dotyczące utrzymywania łączności radiowej,

f) dane teleadresowe siedzib dyrekcji parków narodowych lub rezerwatów przyrody oraz Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego lub Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, a także siedzib straży gminnej lub miejskiej, Żandarmerii Wojskowej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie bezpieczeństwa i porządku w określonych miejscach,

g) informacje o przebiegu i cechach charakterystycznych zorganizowanego terenu narciarskiego, w tym o długości trasy narciarskiej, różnicach wysokości n.p.m., stopniu trudności trasy narciarskiej,

h) wyciąg z przepisów porządkowych obowiązujących na zorganizowanym terenie narciarskim;

2) części wymiennej zawierającej:

a) wykaz miejsc zagrożonych wypadkami na zorganizowanym terenie narciarskim, z uwzględnieniem rodzaju występujących zagrożeń oraz czasu ich występowania,

b) zadania doraźne do wykonania podczas pełnienia służby,

c) inne dane niezbędne do właściwej realizacji zadań na zorganizowanym terenie narciarskim.

4. Policjanci kierowani do pełnienia służby patrolowej na zorganizowanym terenie narciarskim podczas odprawy otrzymują charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego.

5. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego przechowuje się w jednostce organizacyjnej Policji, na terenie której pełniona jest służba.

[1] § 9 ust. 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz.U.KGP. poz. 21). Zmiana weszła w życie 7 marca 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-12-22 do 2014-03-06

§ 9

1. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego stanowi dokument w formie opisowej i graficznej, służący usprawnieniu organizacji służby patrolowej na zorganizowanych terenach narciarskich.

2. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego opracowuje się odrębnie dla każdego zorganizowanego terenu narciarskiego.

3. Charakterystyka zorganizowanego terenu narciarskiego składa się z:

1) części stałej zawierającej:

a) znaczenie dokumentu,

b) nazwę, zorganizowanego terenu narciarskiego i jego lokalizację,

c) szkic terenu z naniesionymi rejonami zagrożenia, miejscami zagrożonymi, trasą patrolowania oraz miejscami zagrożonymi lawinami, a także – jeżeli występują na terenie objętym charakterystyką zorganizowanego terenu narciarskiego – obszarami oznaczonymi zakazem wstępu do parków narodowych lub rezerwatów przyrody,

d) wykaz podstawowych aktów prawnych normujących użycie broni palnej i środków przymusu bezpośredniego oraz uprawnienia policjanta,

e) dane dotyczące utrzymywania łączności radiowej,

f) dane teleadresowe siedzib dyrekcji parków narodowych lub rezerwatów przyrody oraz Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego lub Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, a także siedzib straży gminnej lub miejskiej, Żandarmerii Wojskowej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie bezpieczeństwa i porządku w określonych miejscach,

g) informacje o przebiegu i cechach charakterystycznych zorganizowanego terenu narciarskiego, w tym o długości trasy narciarskiej, różnicach wysokości n.p.m., stopniu trudności trasy narciarskiej,

h) wyciąg z przepisów porządkowych obowiązujących na zorganizowanym terenie narciarskim;

2) części wymiennej zawierającej:

a) wykaz miejsc zagrożonych wypadkami na zorganizowanym terenie narciarskim, z uwzględnieniem rodzaju występujących zagrożeń oraz czasu ich występowania,

b) zadania doraźne do wykonania podczas pełnienia służby,

c) inne dane niezbędne do właściwej realizacji zadań na zorganizowanym terenie narciarskim.

4. Policjanci kierowani do pełnienia służby patrolowej na zorganizowanym terenie narciarskim podczas odprawy otrzymują charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego.

5. Charakterystykę zorganizowanego terenu narciarskiego przechowuje się w jednostce organizacyjnej Policji, na terenie której pełniona jest służba.