Wersja obowiązująca od 2013-08-29 do 2023-08-19
1. Zarządzenie określa metody i formy wykonywania przez policjantów zadań w zakresie zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o komendancie wojewódzkim Policji należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji.
3. Użyte w zarządzeniu określenia i skróty oznaczają:
1) eskorta policyjna – zespół przedsięwzięć realizowanych na wniosek uprawnionego podmiotu, związanych bezpośrednio z zapewnieniem porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym również bezpieczeństwa osób, o których mowa w § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 września 2002 r. w sprawie okoliczności, w jakich są używane pojazdy uprzywilejowane w kolumnach (Dz. U. Nr 167, poz. 1377), na określonej trasie w czasie przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów z wykorzystaniem pojazdu lub pojazdów uprzywilejowanych (motocykli i radiowozów policyjnych);
2) wniosek o zabezpieczenie przejazdu – pisemny wniosek podmiotu określonego w § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1, kierowany z zachowaniem terminów, o których mowa w § 2 lub w trybie działań niezwłocznych, przekazywany również z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
3) „MAH” – motocyklowa asysta honorowa – reprezentacyjna formacja eskorty policyjnej, realizująca zadania z wykorzystaniem motocykli policyjnych;
4) zabezpieczenie trasy przejazdu – zespół skoordynowanych czynności, do których realizacji niezbędne jest użycie większej liczby policjantów pełniących służbę patrolową na trasie lub posterunku, których zadaniem jest wykonywanie poleceń dowódcy zabezpieczenia policyjnego, w tym kierowanie ruchem drogowym;
5) formy zabezpieczenia przejazdu – określone warianty realizacji eskorty policyjnej;
6) plan eskorty policyjnej – dokument określający cele i organizację działań policyjnych, w tym formę zabezpieczenia trasy przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów, użyte do działań siły i środki Policji, a także zasady współdziałania i koordynacji;
7) dowódca zabezpieczenia policyjnego – komendant wojewódzki Policji, komendant powiatowy Policji lub inny policjant wyznaczony przez kierownika jednostki Policji właściwej terytorialnie dla miejsca przedsięwzięcia;
8) dowódca eskorty policyjnej – policjant prowadzący eskortę lub inny policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego;
9) działania niezwłoczne – zespół przedsięwzięć podejmowanych w przypadku nagle zaistniałego zdarzenia, uniemożliwiającego przygotowanie planu eskorty policyjnej;
10) „ZZD” – zespół zabezpieczenia dynamicznego – zespół przemieszczających się posterunków kierowania ruchem drogowym;
11) grupa eskortująca – zespół pojazdów policyjnych wykonujących eskortę policyjną;
12) [1] prowadzący eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 7 ust. 2, z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
13) [2] zamykający eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 7 ust. 3, z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
14) dowódca MAH – policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego do wykonania motocyklowej asysty honorowej.
[1] § 1 ust. 3 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 sierpnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2013 r.
[2] § 1 ust. 3 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 sierpnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2013 r.
Wersja obowiązująca od 2013-08-29 do 2023-08-19
1. Zarządzenie określa metody i formy wykonywania przez policjantów zadań w zakresie zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o komendancie wojewódzkim Policji należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji.
3. Użyte w zarządzeniu określenia i skróty oznaczają:
1) eskorta policyjna – zespół przedsięwzięć realizowanych na wniosek uprawnionego podmiotu, związanych bezpośrednio z zapewnieniem porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym również bezpieczeństwa osób, o których mowa w § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 września 2002 r. w sprawie okoliczności, w jakich są używane pojazdy uprzywilejowane w kolumnach (Dz. U. Nr 167, poz. 1377), na określonej trasie w czasie przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów z wykorzystaniem pojazdu lub pojazdów uprzywilejowanych (motocykli i radiowozów policyjnych);
2) wniosek o zabezpieczenie przejazdu – pisemny wniosek podmiotu określonego w § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1, kierowany z zachowaniem terminów, o których mowa w § 2 lub w trybie działań niezwłocznych, przekazywany również z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
3) „MAH” – motocyklowa asysta honorowa – reprezentacyjna formacja eskorty policyjnej, realizująca zadania z wykorzystaniem motocykli policyjnych;
4) zabezpieczenie trasy przejazdu – zespół skoordynowanych czynności, do których realizacji niezbędne jest użycie większej liczby policjantów pełniących służbę patrolową na trasie lub posterunku, których zadaniem jest wykonywanie poleceń dowódcy zabezpieczenia policyjnego, w tym kierowanie ruchem drogowym;
5) formy zabezpieczenia przejazdu – określone warianty realizacji eskorty policyjnej;
6) plan eskorty policyjnej – dokument określający cele i organizację działań policyjnych, w tym formę zabezpieczenia trasy przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów, użyte do działań siły i środki Policji, a także zasady współdziałania i koordynacji;
7) dowódca zabezpieczenia policyjnego – komendant wojewódzki Policji, komendant powiatowy Policji lub inny policjant wyznaczony przez kierownika jednostki Policji właściwej terytorialnie dla miejsca przedsięwzięcia;
8) dowódca eskorty policyjnej – policjant prowadzący eskortę lub inny policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego;
9) działania niezwłoczne – zespół przedsięwzięć podejmowanych w przypadku nagle zaistniałego zdarzenia, uniemożliwiającego przygotowanie planu eskorty policyjnej;
10) „ZZD” – zespół zabezpieczenia dynamicznego – zespół przemieszczających się posterunków kierowania ruchem drogowym;
11) grupa eskortująca – zespół pojazdów policyjnych wykonujących eskortę policyjną;
12) [1] prowadzący eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 7 ust. 2, z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
13) [2] zamykający eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 7 ust. 3, z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
14) dowódca MAH – policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego do wykonania motocyklowej asysty honorowej.
[1] § 1 ust. 3 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 sierpnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2013 r.
[2] § 1 ust. 3 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 sierpnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-11-17 do 2013-08-28
1. Zarządzenie określa metody i formy wykonywania przez policjantów zadań w zakresie zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o komendancie wojewódzkim Policji należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji.
3. Użyte w zarządzeniu określenia i skróty oznaczają:
1) eskorta policyjna – zespół przedsięwzięć realizowanych na wniosek uprawnionego podmiotu, związanych bezpośrednio z zapewnieniem porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym również bezpieczeństwa osób, o których mowa w § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 września 2002 r. w sprawie okoliczności, w jakich są używane pojazdy uprzywilejowane w kolumnach (Dz. U. Nr 167, poz. 1377), na określonej trasie w czasie przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów z wykorzystaniem pojazdu lub pojazdów uprzywilejowanych (motocykli i radiowozów policyjnych);
2) wniosek o zabezpieczenie przejazdu – pisemny wniosek podmiotu określonego w § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1, kierowany z zachowaniem terminów, o których mowa w § 2 lub w trybie działań niezwłocznych, przekazywany również z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
3) „MAH” – motocyklowa asysta honorowa – reprezentacyjna formacja eskorty policyjnej, realizująca zadania z wykorzystaniem motocykli policyjnych;
4) zabezpieczenie trasy przejazdu – zespół skoordynowanych czynności, do których realizacji niezbędne jest użycie większej liczby policjantów pełniących służbę patrolową na trasie lub posterunku, których zadaniem jest wykonywanie poleceń dowódcy zabezpieczenia policyjnego, w tym kierowanie ruchem drogowym;
5) formy zabezpieczenia przejazdu – określone warianty realizacji eskorty policyjnej;
6) plan eskorty policyjnej – dokument określający cele i organizację działań policyjnych, w tym formę zabezpieczenia trasy przejazdu pojazdu lub kolumny pojazdów, użyte do działań siły i środki Policji, a także zasady współdziałania i koordynacji;
7) dowódca zabezpieczenia policyjnego – komendant wojewódzki Policji, komendant powiatowy Policji lub inny policjant wyznaczony przez kierownika jednostki Policji właściwej terytorialnie dla miejsca przedsięwzięcia;
8) dowódca eskorty policyjnej – policjant prowadzący eskortę lub inny policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego;
9) działania niezwłoczne – zespół przedsięwzięć podejmowanych w przypadku nagle zaistniałego zdarzenia, uniemożliwiającego przygotowanie planu eskorty policyjnej;
10) „ZZD” – zespół zabezpieczenia dynamicznego – zespół przemieszczających się posterunków kierowania ruchem drogowym;
11) grupa eskortująca – zespół pojazdów policyjnych wykonujących eskortę policyjną;
12) prowadzący eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 10 ust. 2 z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
13) zamykający eskortę – policjant wyznaczony przez dowódcę eskorty policyjnej do realizacji zadań, o których mowa w § 10 ust. 3 z wykorzystaniem pojazdu uprzywilejowanego;
14) dowódca MAH – policjant wyznaczony przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego do wykonania motocyklowej asysty honorowej.