history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-08-04

§ 3

1. [2] Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

2) archiwum Centralnego Biura Śledczego Policji;

3) archiwum Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

4) archiwum Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości;

5) archiwum Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

6) archiwum Akademii Policji w Szczytnie;

7) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

8) składnice akt komend powiatowych, miejskich (rejonowych) Policji i komisariatów Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. Dla komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe terytorialnie archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4.   Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – 8.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 65). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2023 r., z mocą od 1 sierpnia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-08-04

§ 3

1. [2] Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

2) archiwum Centralnego Biura Śledczego Policji;

3) archiwum Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

4) archiwum Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości;

5) archiwum Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

6) archiwum Akademii Policji w Szczytnie;

7) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

8) składnice akt komend powiatowych, miejskich (rejonowych) Policji i komisariatów Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. Dla komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe terytorialnie archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4.   Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – 8.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 65). Zmiana weszła w życie 4 sierpnia 2023 r., z mocą od 1 sierpnia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-03 do 2023-08-03

§ 3

1. [2]   Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

2) archiwum Centralnego Biura Śledczego Policji;

3) archiwum Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

4) archiwum Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości;

5) archiwum Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

6) archiwum Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

7) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

8) składnice akt komend powiatowych, miejskich (rejonowych) Policji i komisariatów Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. Dla komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe terytorialnie archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4. [3]   Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – 8.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 86). Zmiana weszła w życie 3 marca 2022 r.

[3] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 86). Zmiana weszła w życie 3 marca 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-05-20 do 2022-03-02

§ 3

1. [2]  Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

2) archiwum Centralnego Biura Śledczego Policji;

2) Archiwum Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

3) archiwum Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

4) archiwum Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

5) archiwum Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

6) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

7) składnice akt komend powiatowych, miejskich (rejonowych) Policji i komisariatów Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. Dla komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe terytorialnie archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4. [3]  Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–7.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 kwietnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 77). Zmiana weszła w życie 20 maja 2019 r., z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

[3] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 kwietnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 77). Zmiana weszła w życie 20 maja 2019 r., z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-09 do 2019-05-19

§ 3

1. Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

1a) [2] Archiwum Centralnego Biura Śledczego Policji;

2) Archiwum Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

3) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

3a) [3] Archiwum Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

4) [4] składnice akt komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji, komisariatów Policji, komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. [5] Dla komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe terytorialnie archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4. Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.

[2] § 3 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 27 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 72). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[3] § 3 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 27 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 72). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[4] § 3 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 27 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 72). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[5] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 27 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz.U.KGP. poz. 72). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-09-11 do 2014-10-08

§ 3

1. Archiwami i składnicami akt Policji są:

1) Główne Archiwum Policji w Komendzie Głównej Policji, zwane dalej „Głównym Archiwum Policji”;

2) Archiwum Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

3) archiwa komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych;

4) składnice akt komend powiatowych, miejskich (rejonowych) Policji i komisariatów Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji.

2. Dla oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji oraz ośrodków szkolenia Policji obsługę w zakresie działalności archiwalnej może prowadzić właściwe archiwum komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji.

3. Komendant Główny Policji sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Głównego Archiwum Policji.

4. Główne Archiwum Policji sprawuje nadzór merytoryczny nad archiwami i składnicami akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4.

5. Nadzór bezpośredni nad działalnością archiwów i składnic akt Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, sprawują kierownicy tych jednostek organizacyjnych.

6. Za funkcjonowanie archiwów i składnic akt Policji są odpowiedzialne osoby kierujące pracą archiwów lub składnic akt Policji.

7. Kierownicy, o których mowa w ust. 3 i 5, zapewniają odpowiednie przygotowanie specjalistyczne policjantom pełniącym służbę i pracownikom zatrudnionym w archiwach i składnicach akt Policji.

8. Dostęp do akt zawierających informacje niejawne mają policjanci i pracownicy posiadający odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uzyskane zgodnie z odrębnymi przepisami.