history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

Rozdział VIII

ZDATNOŚĆ STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA POLICJI DO LOTÓW

§ 46

1. Do użytkowania w Lotnictwie Policji dopuszczone są typy statków powietrznych, które posiadają dopuszczenia do lotu w lotnictwie wojskowym lub cywilnym.

2. Zdatność statków powietrznych do lotów oraz ich silników i innych podzespołów jest sprawdzana w całym procesie ich eksploatacji.

3. Zabrania się, z zastrzeżeniem ust. 12, użytkować w Lotnictwie Policji statek powietrzny, który nie posiada ważnego świadectwa zdatności do lotu.

4. Zgodność stanu technicznego każdego egzemplarza statku powietrznego z warunkami technicznymi ujętymi w instrukcjach technicznych, biuletynach technicznych, dyrektywach zdatności stwierdza się poprzez wydanie świadectwa zdatności do lotu.

5. Wzór świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego określa załącznik nr 15.

6. Inspektorzy kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji określają zdatność statku powietrznego do lotu na wniosek złożony przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Policji.

7. Świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego wydaje Komendant Główny Policji.

8. Komendant Główny Policji odmawia wydania świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli statek powietrzny nie spełnia wymagań w zakresie zdatności do lotu lub wymagań ustanowionych ze względu na ochronę środowiska przed nadmiernym hałasem, wibracją i zanieczyszczeniami ziemi, wody, powietrza.

9. Komendant Główny Policji może zawiesić lub cofnąć świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji stwierdzi, że statek powietrzny utracił wymaganą zdatność do lotu.

10. Zdatność do lotu statku powietrznego znajdującego się w trakcie prób, mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji potwierdza wydaniem świadectwa oględzin statku powietrznego.

11. Wzór świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 16.

12. Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji, może zezwolić na wykonanie lotu przez statek powietrzny, nieposiadający ważnego świadectwa zdatności do lotu lub w warunkach nieprzewidzianych w świadectwie zdatności do lotu, celem przeprowadzenia prób lub badań statku powietrznego w trakcie lotu, przebazowania na lotnisko, na którym ma być naprawiony, albo w innych szczególnych okolicznościach. 

13. W przypadkach, o których mowa w ust. 12, dozwolone jest wykonywanie lotu wyłącznie z osobami niezbędnymi do wykonania określonych czynności na pokładzie statku powietrznego.

14. Użytkownik oraz dowódca i inni członkowie załogi statku powietrznego są zobowiązani przestrzegać warunków i ograniczeń ustalonych w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego oraz dokumentach z nim związanych.

15. Użytkownik statku powietrznego i inne osoby, wykonujące na jego zlecenie czynności związane z przeglądami, naprawami i obsługą techniczną statku powietrznego mają obowiązek zawiadomić Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji o wszelkich zdarzeniach i okolicznościach, mogących mieć istotne znaczenie dla zdatności statku powietrznego do lotu.

16. Upoważnienie do wykonywania czynności inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji wydaje Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji, przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji. Wzór upoważnienia określa załącznik nr 5.

17. Na inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji może zostać powołany policjant lub pracownik Policji, który posiada:

1) wykształcenie wyższe techniczne w specjalności lotniczej;

2) [40] praktykę lotniczą przy bezpośredniej eksploatacji statków powietrznych w okresie nie krótszym niż 5 lat potwierdzoną posiadaniem uprawnień nadanych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub równoważnych uprawnień nadanych przez odpowiedni organ Lotnictwa Państwowego.

[40] § 46 ust. 17 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

Rozdział VIII

ZDATNOŚĆ STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA POLICJI DO LOTÓW

§ 46

1. Do użytkowania w Lotnictwie Policji dopuszczone są typy statków powietrznych, które posiadają dopuszczenia do lotu w lotnictwie wojskowym lub cywilnym.

2. Zdatność statków powietrznych do lotów oraz ich silników i innych podzespołów jest sprawdzana w całym procesie ich eksploatacji.

3. Zabrania się, z zastrzeżeniem ust. 12, użytkować w Lotnictwie Policji statek powietrzny, który nie posiada ważnego świadectwa zdatności do lotu.

4. Zgodność stanu technicznego każdego egzemplarza statku powietrznego z warunkami technicznymi ujętymi w instrukcjach technicznych, biuletynach technicznych, dyrektywach zdatności stwierdza się poprzez wydanie świadectwa zdatności do lotu.

5. Wzór świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego określa załącznik nr 15.

6. Inspektorzy kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji określają zdatność statku powietrznego do lotu na wniosek złożony przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Policji.

7. Świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego wydaje Komendant Główny Policji.

8. Komendant Główny Policji odmawia wydania świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli statek powietrzny nie spełnia wymagań w zakresie zdatności do lotu lub wymagań ustanowionych ze względu na ochronę środowiska przed nadmiernym hałasem, wibracją i zanieczyszczeniami ziemi, wody, powietrza.

9. Komendant Główny Policji może zawiesić lub cofnąć świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji stwierdzi, że statek powietrzny utracił wymaganą zdatność do lotu.

10. Zdatność do lotu statku powietrznego znajdującego się w trakcie prób, mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji potwierdza wydaniem świadectwa oględzin statku powietrznego.

11. Wzór świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 16.

12. Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji, może zezwolić na wykonanie lotu przez statek powietrzny, nieposiadający ważnego świadectwa zdatności do lotu lub w warunkach nieprzewidzianych w świadectwie zdatności do lotu, celem przeprowadzenia prób lub badań statku powietrznego w trakcie lotu, przebazowania na lotnisko, na którym ma być naprawiony, albo w innych szczególnych okolicznościach. 

13. W przypadkach, o których mowa w ust. 12, dozwolone jest wykonywanie lotu wyłącznie z osobami niezbędnymi do wykonania określonych czynności na pokładzie statku powietrznego.

14. Użytkownik oraz dowódca i inni członkowie załogi statku powietrznego są zobowiązani przestrzegać warunków i ograniczeń ustalonych w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego oraz dokumentach z nim związanych.

15. Użytkownik statku powietrznego i inne osoby, wykonujące na jego zlecenie czynności związane z przeglądami, naprawami i obsługą techniczną statku powietrznego mają obowiązek zawiadomić Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji o wszelkich zdarzeniach i okolicznościach, mogących mieć istotne znaczenie dla zdatności statku powietrznego do lotu.

16. Upoważnienie do wykonywania czynności inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji wydaje Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji, przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji. Wzór upoważnienia określa załącznik nr 5.

17. Na inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji może zostać powołany policjant lub pracownik Policji, który posiada:

1) wykształcenie wyższe techniczne w specjalności lotniczej;

2) [40] praktykę lotniczą przy bezpośredniej eksploatacji statków powietrznych w okresie nie krótszym niż 5 lat potwierdzoną posiadaniem uprawnień nadanych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub równoważnych uprawnień nadanych przez odpowiedni organ Lotnictwa Państwowego.

[40] § 46 ust. 17 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-12-01 do 2006-06-25

Rozdział VIII

ZDATNOŚĆ STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA POLICJI DO LOTÓW

§ 46

1. Do użytkowania w Lotnictwie Policji dopuszczone są typy statków powietrznych, które posiadają dopuszczenia do lotu w lotnictwie wojskowym lub cywilnym.

2. Zdatność statków powietrznych do lotów oraz ich silników i innych podzespołów jest sprawdzana w całym procesie ich eksploatacji.

3. Zabrania się, z zastrzeżeniem ust. 12, użytkować w Lotnictwie Policji statek powietrzny, który nie posiada ważnego świadectwa zdatności do lotu.

4. Zgodność stanu technicznego każdego egzemplarza statku powietrznego z warunkami technicznymi ujętymi w instrukcjach technicznych, biuletynach technicznych, dyrektywach zdatności stwierdza się poprzez wydanie świadectwa zdatności do lotu.

5. Wzór świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego określa załącznik nr 15.

6. Inspektorzy kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji określają zdatność statku powietrznego do lotu na wniosek złożony przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Policji.

7. Świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego wydaje Komendant Główny Policji.

8. Komendant Główny Policji odmawia wydania świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli statek powietrzny nie spełnia wymagań w zakresie zdatności do lotu lub wymagań ustanowionych ze względu na ochronę środowiska przed nadmiernym hałasem, wibracją i zanieczyszczeniami ziemi, wody, powietrza.

9. Komendant Główny Policji może zawiesić lub cofnąć świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego, jeżeli inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji stwierdzi, że statek powietrzny utracił wymaganą zdatność do lotu.

10. Zdatność do lotu statku powietrznego znajdującego się w trakcie prób, mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji potwierdza wydaniem świadectwa oględzin statku powietrznego.

11. Wzór świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 16.

12. Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji, może zezwolić na wykonanie lotu przez statek powietrzny, nieposiadający ważnego świadectwa zdatności do lotu lub w warunkach nieprzewidzianych w świadectwie zdatności do lotu, celem przeprowadzenia prób lub badań statku powietrznego w trakcie lotu, przebazowania na lotnisko, na którym ma być naprawiony, albo w innych szczególnych okolicznościach. 

13. W przypadkach, o których mowa w ust. 12, dozwolone jest wykonywanie lotu wyłącznie z osobami niezbędnymi do wykonania określonych czynności na pokładzie statku powietrznego.

14. Użytkownik oraz dowódca i inni członkowie załogi statku powietrznego są zobowiązani przestrzegać warunków i ograniczeń ustalonych w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego oraz dokumentach z nim związanych.

15. Użytkownik statku powietrznego i inne osoby, wykonujące na jego zlecenie czynności związane z przeglądami, naprawami i obsługą techniczną statku powietrznego mają obowiązek zawiadomić Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji o wszelkich zdarzeniach i okolicznościach, mogących mieć istotne znaczenie dla zdatności statku powietrznego do lotu.

16. Upoważnienie do wykonywania czynności inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji wydaje Komendant Główny Policji na wniosek Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji, przesłany za pośrednictwem Dyrektora Głównego Sztabu Policji. Wzór upoważnienia określa załącznik nr 5.

17. Na inspektora kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji może zostać powołany policjant lub pracownik Policji, który posiada:

1) wykształcenie wyższe techniczne w specjalności lotniczej;

2) praktykę lotniczą przy bezpośredniej eksploatacji statków powietrznych w okresie nie krótszym niż 10 lat potwierdzoną posiadaniem uprawnień nadanych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub równoważnych uprawnień nadanych przez odpowiedni organ Lotnictwa Państwowego.