history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 32

1. Członek załogi statku może nie przystąpić do wykonywania czynności lotniczych, jeżeli jego stan psychiczny lub fizyczny uniemożliwia mu pełnienie obowiązków lotniczych lub może zagrażać bezpieczeństwu lotu.

2. [31] (uchylony).

3. Czas pracy członka załogi statku powietrznego Lotnictwa Policji nie może przekroczyć:

1) [32] (uchylony);

2) czasu lotu:

a) 8 godzin – w ciągu kolejnych 24 godzin,

b) 80 godzin – w miesiącu kalendarzowym,

c) 800 godzin – w roku kalendarzowym;

4. Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych określonego w ciągu kolejnych 24 godzin może nastąpić za zgodą dowódcy statku powietrznego w przypadku:

1) udziału w akcji mającej na celu ratowanie życia lub zdrowia osób oraz ich mienia – o 3 godziny;

2) lotu pościgowo-blokadowego – o 2 godziny.

5. [33] Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych, może nastąpić jedynie w dwóch kolejnych dniach z zachowaniem tygodniowej normy czasu służby i pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 3 miesięcy.

6. Minimalny czas wypoczynku po okresie wykonywania czynności lotniczych powinien wynosić 8 godzin i 30 minut.

7. [34] (uchylony).

8. [35] (uchylony).

9. [36] (uchylony).

10. [37] (uchylony).

11. Jeżeli ze względu na szczególne okoliczności wystąpiło przedwczesne, zagrażające bezpieczeństwu, zmęczenie pilota, jest on obowiązany podjąć decyzję o wcześniejszym zakończeniu dyżuru.

12. [38] (uchylony).

[31] § 32 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[32] § 32 ust. 3 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[33] § 32 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[34] § 32 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[35] § 32 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. e) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[36] § 32 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. f) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[37] § 32 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. g) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[38] § 32 ust. 12 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. h) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 32

1. Członek załogi statku może nie przystąpić do wykonywania czynności lotniczych, jeżeli jego stan psychiczny lub fizyczny uniemożliwia mu pełnienie obowiązków lotniczych lub może zagrażać bezpieczeństwu lotu.

2. [31] (uchylony).

3. Czas pracy członka załogi statku powietrznego Lotnictwa Policji nie może przekroczyć:

1) [32] (uchylony);

2) czasu lotu:

a) 8 godzin – w ciągu kolejnych 24 godzin,

b) 80 godzin – w miesiącu kalendarzowym,

c) 800 godzin – w roku kalendarzowym;

4. Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych określonego w ciągu kolejnych 24 godzin może nastąpić za zgodą dowódcy statku powietrznego w przypadku:

1) udziału w akcji mającej na celu ratowanie życia lub zdrowia osób oraz ich mienia – o 3 godziny;

2) lotu pościgowo-blokadowego – o 2 godziny.

5. [33] Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych, może nastąpić jedynie w dwóch kolejnych dniach z zachowaniem tygodniowej normy czasu służby i pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 3 miesięcy.

6. Minimalny czas wypoczynku po okresie wykonywania czynności lotniczych powinien wynosić 8 godzin i 30 minut.

7. [34] (uchylony).

8. [35] (uchylony).

9. [36] (uchylony).

10. [37] (uchylony).

11. Jeżeli ze względu na szczególne okoliczności wystąpiło przedwczesne, zagrażające bezpieczeństwu, zmęczenie pilota, jest on obowiązany podjąć decyzję o wcześniejszym zakończeniu dyżuru.

12. [38] (uchylony).

[31] § 32 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[32] § 32 ust. 3 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[33] § 32 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[34] § 32 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[35] § 32 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. e) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[36] § 32 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. f) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[37] § 32 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. g) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[38] § 32 ust. 12 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. h) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-12-01 do 2006-06-25

§ 32

1. Członek załogi statku może nie przystąpić do wykonywania czynności lotniczych, jeżeli jego stan psychiczny lub fizyczny uniemożliwia mu pełnienie obowiązków lotniczych lub może zagrażać bezpieczeństwu lotu.

2. Kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji prowadzi dla podległego mu personelu ewidencję, zawierającą informacje dotyczące jego:

1) czasu pracy;

2) czasu lotu;

3) czasu wypoczynku i dni wolnych.

3. Czas pracy członka załogi statku powietrznego Lotnictwa Policji nie może przekroczyć:

1) norm czasu:

a) wykonywania czynności lotniczych – 12 godzin w ciągu kolejnych 24 godzin,

b) pracy – przeciętnie 40 godzin na tydzień oraz 480 godzin w przyjętym trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym,

c) pracy – 1900 godzin w roku kalendarzowym;

2) czasu lotu:

a) 8 godzin – w ciągu kolejnych 24 godzin,

b) 80 godzin – w miesiącu kalendarzowym,

c) 800 godzin – w roku kalendarzowym;

4. Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych określonego w ciągu kolejnych 24 godzin może nastąpić za zgodą dowódcy statku powietrznego w przypadku:

1) udziału w akcji mającej na celu ratowanie życia lub zdrowia osób oraz ich mienia – o 3 godziny;

2) lotu pościgowo-blokadowego – o 2 godziny.

5. Przekroczenie czasu wykonywania czynności lotniczych może nastąpić jedynie w dwóch kolejnych dniach z zachowaniem tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, nieprzekraczającym 3 miesięcy.

6. Minimalny czas wypoczynku po okresie wykonywania czynności lotniczych powinien wynosić 8 godzin i 30 minut.

7. Okres dyżuru obejmuje maksymalnie 8 dni, w których wypełniane są obowiązki lotnicze w Lotnictwie Policji.

8. Okres dyżuru, w którym zawarty jest czas wypoczynku krótszy niż 10 godzin w ciągu kolejnych 24 godzin, nie może trwać dłużej niż 4 dni.

9. Czas pełnienia dyżuru lotniczego nie może przekraczać 12 godzin na dobę.

10. Czas przerwy w wykonywaniu czynności lotniczych, przekraczający 1 godzinę w czasie pełnienia dyżuru, nie jest zaliczany do czasu wykonywania czynności lotniczych.

11. Jeżeli ze względu na szczególne okoliczności wystąpiło przedwczesne, zagrażające bezpieczeństwu, zmęczenie pilota, jest on obowiązany podjąć decyzję o wcześniejszym zakończeniu dyżuru.

12. Przed każdym okresem dyżuru lotniczego wypoczynek nie może być krótszy niż 24 godziny.