history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 29

1. Prawo wydania polecenia wykonania lotu dla załogi statku powietrznego mają:

1) dla załóg Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

d) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

e) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

f) Dyżurny Komendy Głównej Policji;

2) dla załogi Sekcji Lotnictwa Policji Komendy Wojewódzkiej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Komendant Wojewódzki Policji,

d) Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji,

e) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

f) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

g) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

h) Naczelnik Sztabu Policji Komendy Wojewódzkiej Policji,

i) Dyżurny Komendy Głównej Policji,

j) Dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji.

2. [27] Wzór wniosku o użycie śmigłowca oraz wzór zlecenia wykonania lotu określa załącznik nr 11.

3. Decyzje o użyciu statku powietrznego lub gotowości załogi do startu powinny zawierać:

1) miejsce dolotu (miejscowość lub współrzędne geograficzne);

2) kanał łączności, na którym załoga statku powietrznego nawiąże korespondencję po starcie;

3) kryptonim kierującego działaniami oraz wszelkie inne informacje dotyczące charakteru działań.

4. W przypadku, gdy statek powietrzny nie może być użyty do działań z przyczyn technicznych, operacyjnych oraz pogodowych, dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

5. Po ustaniu przyczyn wymienionych w ust. 4 dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji, Komendy Stołecznej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

6. Działaniami z użyciem statku powietrznego kieruje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca, a w sytuacjach niecierpiących zwłoki dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji lub dowódca operacji Komendy Wojewódzkiej Policji.

7. W przypadku przekroczenia granicy województwa kierowanie działaniami przejmuje właściwa Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Stołeczna Policji.

8. W sytuacji, gdy działania z użyciem statku powietrznego obejmują obszar dwóch lub więcej województw, ich realizację koordynuje dyżurny Komendy Głównej Policji.

9. W przypadku podjęcia działań z zagranicy decyzję o użyciu statku powietrznego podejmuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji (lub jego zastępca), dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca przekroczenia granicy lub dowódca operacji.

10. Decyzje, o których mowa w ust. 3, odwołują odpowiednio osoby uprawnione do jej podejmowania.

11. Decyzję, o której mowa w ust. 9, odwołuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca właściwy dla miejsca zakończenia działań.

12. System pełnienia dyżurów załogi statku powietrznego Komendy Wojewódzkiej Policji ustala właściwy terytorialnie Komendant Wojewódzki Policji.

13. System pełnienia dyżurów załóg statków powietrznych Komendy Głównej Policji ustala Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji.

14. [28] W skład dyżurnej załogi statku powietrznego wchodzą:

1) załoga lotnicza w pełnym składzie, zgodnie z instrukcją użytkowania danego typu statku powietrznego w locie;

2) mechanik lotniczy obsługi.

15. [29] Do składu dyżurnej załogi statku powietrznego można dodatkowo włączyć obserwatora pokładowego, którego wyznacza wydający polecenie wykonania lotu, o którym mowa w ust. 1.

16. [30] Obserwator pokładowy przed przystąpieniem do wykonywania czynności na pokładzie statku powietrznego, powinien przejść przeszkolenie z zachowania warunków bezpieczeństwa lotniczego oraz zasad współpracy w załodze, zgodnie z programem szkolenia zatwierdzonym przez Naczelnika Zarządu Lotnictwa Policji.

[27] § 29 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[28] § 29 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[29] § 29 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[30] § 29 ust. 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 29

1. Prawo wydania polecenia wykonania lotu dla załogi statku powietrznego mają:

1) dla załóg Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

d) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

e) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

f) Dyżurny Komendy Głównej Policji;

2) dla załogi Sekcji Lotnictwa Policji Komendy Wojewódzkiej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Komendant Wojewódzki Policji,

d) Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji,

e) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

f) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

g) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

h) Naczelnik Sztabu Policji Komendy Wojewódzkiej Policji,

i) Dyżurny Komendy Głównej Policji,

j) Dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji.

2. [27] Wzór wniosku o użycie śmigłowca oraz wzór zlecenia wykonania lotu określa załącznik nr 11.

3. Decyzje o użyciu statku powietrznego lub gotowości załogi do startu powinny zawierać:

1) miejsce dolotu (miejscowość lub współrzędne geograficzne);

2) kanał łączności, na którym załoga statku powietrznego nawiąże korespondencję po starcie;

3) kryptonim kierującego działaniami oraz wszelkie inne informacje dotyczące charakteru działań.

4. W przypadku, gdy statek powietrzny nie może być użyty do działań z przyczyn technicznych, operacyjnych oraz pogodowych, dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

5. Po ustaniu przyczyn wymienionych w ust. 4 dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji, Komendy Stołecznej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

6. Działaniami z użyciem statku powietrznego kieruje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca, a w sytuacjach niecierpiących zwłoki dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji lub dowódca operacji Komendy Wojewódzkiej Policji.

7. W przypadku przekroczenia granicy województwa kierowanie działaniami przejmuje właściwa Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Stołeczna Policji.

8. W sytuacji, gdy działania z użyciem statku powietrznego obejmują obszar dwóch lub więcej województw, ich realizację koordynuje dyżurny Komendy Głównej Policji.

9. W przypadku podjęcia działań z zagranicy decyzję o użyciu statku powietrznego podejmuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji (lub jego zastępca), dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca przekroczenia granicy lub dowódca operacji.

10. Decyzje, o których mowa w ust. 3, odwołują odpowiednio osoby uprawnione do jej podejmowania.

11. Decyzję, o której mowa w ust. 9, odwołuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca właściwy dla miejsca zakończenia działań.

12. System pełnienia dyżurów załogi statku powietrznego Komendy Wojewódzkiej Policji ustala właściwy terytorialnie Komendant Wojewódzki Policji.

13. System pełnienia dyżurów załóg statków powietrznych Komendy Głównej Policji ustala Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji.

14. [28] W skład dyżurnej załogi statku powietrznego wchodzą:

1) załoga lotnicza w pełnym składzie, zgodnie z instrukcją użytkowania danego typu statku powietrznego w locie;

2) mechanik lotniczy obsługi.

15. [29] Do składu dyżurnej załogi statku powietrznego można dodatkowo włączyć obserwatora pokładowego, którego wyznacza wydający polecenie wykonania lotu, o którym mowa w ust. 1.

16. [30] Obserwator pokładowy przed przystąpieniem do wykonywania czynności na pokładzie statku powietrznego, powinien przejść przeszkolenie z zachowania warunków bezpieczeństwa lotniczego oraz zasad współpracy w załodze, zgodnie z programem szkolenia zatwierdzonym przez Naczelnika Zarządu Lotnictwa Policji.

[27] § 29 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[28] § 29 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[29] § 29 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[30] § 29 ust. 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-12-01 do 2006-06-25

§ 29

1. Prawo wydania polecenia wykonania lotu dla załogi statku powietrznego mają:

1) dla załóg Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

d) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

e) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

f) Dyżurny Komendy Głównej Policji;

2) dla załogi Sekcji Lotnictwa Policji Komendy Wojewódzkiej Policji:

a) Komendant Główny Policji,

b) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,

c) Komendant Wojewódzki Policji,

d) Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji,

e) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

f) Zastępcy Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,

g) Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji,

h) Naczelnik Sztabu Policji Komendy Wojewódzkiej Policji,

i) Dyżurny Komendy Głównej Policji,

j) Dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji.

2. Wzór polecenia wykonania lotu określa załącznik nr 11.

3. Decyzje o użyciu statku powietrznego lub gotowości załogi do startu powinny zawierać:

1) miejsce dolotu (miejscowość lub współrzędne geograficzne);

2) kanał łączności, na którym załoga statku powietrznego nawiąże korespondencję po starcie;

3) kryptonim kierującego działaniami oraz wszelkie inne informacje dotyczące charakteru działań.

4. W przypadku, gdy statek powietrzny nie może być użyty do działań z przyczyn technicznych, operacyjnych oraz pogodowych, dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

5. Po ustaniu przyczyn wymienionych w ust. 4 dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji, Komendy Stołecznej Policji właściwy dla miejsca stacjonowania statku powietrznego powiadamia dyżurnych komend wojewódzkich Policji, Komendy Stołecznej Policji objętych rejonem działania operacyjnego danej komórki Lotnictwa Policji oraz dyżurnego Komendy Głównej Policji.

6. Działaniami z użyciem statku powietrznego kieruje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca, a w sytuacjach niecierpiących zwłoki dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji lub dowódca operacji Komendy Wojewódzkiej Policji.

7. W przypadku przekroczenia granicy województwa kierowanie działaniami przejmuje właściwa Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Stołeczna Policji.

8. W sytuacji, gdy działania z użyciem statku powietrznego obejmują obszar dwóch lub więcej województw, ich realizację koordynuje dyżurny Komendy Głównej Policji.

9. W przypadku podjęcia działań z zagranicy decyzję o użyciu statku powietrznego podejmuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji (lub jego zastępca), dyżurny Komendy Wojewódzkiej Policji właściwy dla miejsca przekroczenia granicy lub dowódca operacji.

10. Decyzje, o których mowa w ust. 3, odwołują odpowiednio osoby uprawnione do jej podejmowania.

11. Decyzję, o której mowa w ust. 9, odwołuje Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub jego zastępca właściwy dla miejsca zakończenia działań.

12. System pełnienia dyżurów załogi statku powietrznego Komendy Wojewódzkiej Policji ustala właściwy terytorialnie Komendant Wojewódzki Policji.

13. System pełnienia dyżurów załóg statków powietrznych Komendy Głównej Policji ustala Naczelnik Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji.

14. W skład dyżurującej załogi statku powietrznego wchodzą: pilot, mechanik lotniczy obsługi i obserwator wyznaczony przez Komendanta Wojewódzkiego Policji, Komendanta Stołecznego Policji lub jego zastępcę właściwego dla jego miejsca bazowania.

15. Obserwator przed przystąpieniem do wykonywania czynności na pokładzie statku powietrznego powinien przejść przeszkolenie z zachowania warunków bezpieczeństwa lotniczego oraz zasad współpracy w załodze, przeprowadzone przez kierownika komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji.

16. Loty nocne zaleca się wykonywać na statkach powietrznych, posiadających kamery termowizyjne i reflektory olśniewające.