history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 2

1. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) licencja Lotnictwa Policji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania określonych czynności lotniczych – zwana dalej licencją;

2) [2] świadectwo kwalifikacji członka pokładowego personelu latającego Lotnictwa Policji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania czynności lotniczych nie określonych w licencji;

3) uprawnienia lotnicze – uprawnienia do wykonywania określonych czynności na pokładzie policyjnego statku powietrznego wpisywane do licencji, świadectwa kwalifikacji lub książki członka personelu lotniczego;

4) świadectwo rejestracji – dokument potwierdzający że sprzęt lotniczy został wpisany do Rejestru Statków Powietrznych Lotnictwa Służb Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

5) świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego – dokument potwierdzający, że statek powietrzny Lotnictwa Policji został uznany za zdatny do lotu;

6) świadectwo oględzin statku powietrznego – dokument potwierdzający wykonanie inspekcji statku powietrznego;

7) orzeczenie lotniczo-lekarskie – orzeczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania funkcji członka personelu lotniczego, wydane przez Centrum Medycyny Lotniczej;

8) [3] pilot – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją pilota Lotnictwa Policji;

9) [4] mechanik pokładowy – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji uprawniającą do wykonywania określonych w niej czynności lotniczych;

10) [5] mechanik lotniczy obsługi – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji;

11) [6] instruktor szkolenia lotniczego – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji posiadający wpisane do licencji Lotnictwa Policji ważne uprawnienia instruktora;

12) egzaminator teoretyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminu teoretycznego;

13) egzaminator praktyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminów praktycznych;

14) [7] personel lotniczy Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji;

15) [8] personel latający Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu latającego Lotnictwa Policji;

16) [9] pokładowy personel latający Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, wykonujący określone czynności na pokładzie statku powietrznego podczas lotu, nie mające bezpośredniego wpływu na jego przebieg oraz posiadający lub ubiegający się o świadectwo kwalifikacji członka pokładowego personelu latającego Lotnictwa Policji;

17) [10] personel naziemny Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję mechanika lotniczego obsługi Lotnictwa Policji, uprawniającą do wykonywania określonych czynności związanych z obsługą techniczną statków powietrznych;

18) egzamin kwalifikacyjny – teoretyczny i praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności, poświadczających kwalifikacje kandydata do uzyskania policyjnych uprawnień lotniczych;

19) [11] postępowanie kwalifikacyjne – zespół czynności odnoszących się do kandydata mających na celu uznanie posiadanych uprawnień lotniczych nabytych w cywilnych lub wojskowych ośrodkach szkolenia lotniczego;

20) czas wykonywania czynności lotniczych – czas lotu i czas wykonywania następujących czynności na ziemi:

a) organizowania lotu przed startem statku powietrznego,

b) oczekiwania na lot przed startem statku powietrznego,

c) wykonywania czynności po wylądowaniu lub zakończeniu lotu,

d) postoju między lądowaniami,

e) pełnienia dyżurów na lotnisku;

21) czas lotu śmigłowca – czas liczony od chwili uruchomienia wirnika nośnego do chwili jego zatrzymania;

22) czas wypoczynku – nieprzerwany i określony czas, w którym członek personelu latającego zwolniony jest od pełnienia obowiązków służbowych;

23) przerwa w czynnościach lotniczych – czas wolny od obowiązków, krótszy niż czas wypoczynku;

24) lot próbny – jest to lot kontrolny, w czasie którego sprawdzana jest sprawność techniczna statku powietrznego, jego poszczególnych elementów;

25) [12] inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji-policjant lub pracownik Lotnictwa Policji posiadający upoważnienie Komendanta Głównego Policji do wykonywania oględzin statku powietrznego;

26) [13] członek załogi lotniczej – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu latającego Lotnictwa Policji, którym powierzono pełnienie obowiązków istotnych dla prowadzenia statku powietrznego w czasie trwania lotu;

27) [14] członek załogi statku powietrznego – osoba wyznaczona przez wydającego polecenie wykonania lotu do pełnienia określonych obowiązków na pokładzie statku powietrznego podczas lotu.

[2] § 2 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[3] § 2 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[4] § 2 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[5] § 2 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[6] § 2 ust. 1 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. e) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[7] § 2 ust. 1 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. f) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[8] § 2 ust. 1 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. g) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[9] § 2 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[10] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. i) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[11] § 2 ust. 1 pkt 19 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. j) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[12] § 2 ust. 1 pkt 25 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. k) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[13] § 2 ust. 1 pkt 26 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. l) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[14] § 2 ust. 1 pkt 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. m) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 2

1. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) licencja Lotnictwa Policji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania określonych czynności lotniczych – zwana dalej licencją;

2) [2] świadectwo kwalifikacji członka pokładowego personelu latającego Lotnictwa Policji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania czynności lotniczych nie określonych w licencji;

3) uprawnienia lotnicze – uprawnienia do wykonywania określonych czynności na pokładzie policyjnego statku powietrznego wpisywane do licencji, świadectwa kwalifikacji lub książki członka personelu lotniczego;

4) świadectwo rejestracji – dokument potwierdzający że sprzęt lotniczy został wpisany do Rejestru Statków Powietrznych Lotnictwa Służb Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

5) świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego – dokument potwierdzający, że statek powietrzny Lotnictwa Policji został uznany za zdatny do lotu;

6) świadectwo oględzin statku powietrznego – dokument potwierdzający wykonanie inspekcji statku powietrznego;

7) orzeczenie lotniczo-lekarskie – orzeczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania funkcji członka personelu lotniczego, wydane przez Centrum Medycyny Lotniczej;

8) [3] pilot – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją pilota Lotnictwa Policji;

9) [4] mechanik pokładowy – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji uprawniającą do wykonywania określonych w niej czynności lotniczych;

10) [5] mechanik lotniczy obsługi – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji;

11) [6] instruktor szkolenia lotniczego – policjant lub pracownik Lotnictwa Policji posiadający wpisane do licencji Lotnictwa Policji ważne uprawnienia instruktora;

12) egzaminator teoretyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminu teoretycznego;

13) egzaminator praktyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminów praktycznych;

14) [7] personel lotniczy Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego Lotnictwa Policji;

15) [8] personel latający Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu latającego Lotnictwa Policji;

16) [9] pokładowy personel latający Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, wykonujący określone czynności na pokładzie statku powietrznego podczas lotu, nie mające bezpośredniego wpływu na jego przebieg oraz posiadający lub ubiegający się o świadectwo kwalifikacji członka pokładowego personelu latającego Lotnictwa Policji;

17) [10] personel naziemny Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję mechanika lotniczego obsługi Lotnictwa Policji, uprawniającą do wykonywania określonych czynności związanych z obsługą techniczną statków powietrznych;

18) egzamin kwalifikacyjny – teoretyczny i praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności, poświadczających kwalifikacje kandydata do uzyskania policyjnych uprawnień lotniczych;

19) [11] postępowanie kwalifikacyjne – zespół czynności odnoszących się do kandydata mających na celu uznanie posiadanych uprawnień lotniczych nabytych w cywilnych lub wojskowych ośrodkach szkolenia lotniczego;

20) czas wykonywania czynności lotniczych – czas lotu i czas wykonywania następujących czynności na ziemi:

a) organizowania lotu przed startem statku powietrznego,

b) oczekiwania na lot przed startem statku powietrznego,

c) wykonywania czynności po wylądowaniu lub zakończeniu lotu,

d) postoju między lądowaniami,

e) pełnienia dyżurów na lotnisku;

21) czas lotu śmigłowca – czas liczony od chwili uruchomienia wirnika nośnego do chwili jego zatrzymania;

22) czas wypoczynku – nieprzerwany i określony czas, w którym członek personelu latającego zwolniony jest od pełnienia obowiązków służbowych;

23) przerwa w czynnościach lotniczych – czas wolny od obowiązków, krótszy niż czas wypoczynku;

24) lot próbny – jest to lot kontrolny, w czasie którego sprawdzana jest sprawność techniczna statku powietrznego, jego poszczególnych elementów;

25) [12] inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji-policjant lub pracownik Lotnictwa Policji posiadający upoważnienie Komendanta Głównego Policji do wykonywania oględzin statku powietrznego;

26) [13] członek załogi lotniczej – policjanci i pracownicy Lotnictwa Policji, posiadający licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu latającego Lotnictwa Policji, którym powierzono pełnienie obowiązków istotnych dla prowadzenia statku powietrznego w czasie trwania lotu;

27) [14] członek załogi statku powietrznego – osoba wyznaczona przez wydającego polecenie wykonania lotu do pełnienia określonych obowiązków na pokładzie statku powietrznego podczas lotu.

[2] § 2 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[3] § 2 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[4] § 2 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[5] § 2 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[6] § 2 ust. 1 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. e) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[7] § 2 ust. 1 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. f) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[8] § 2 ust. 1 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. g) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[9] § 2 ust. 1 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[10] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. i) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[11] § 2 ust. 1 pkt 19 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. j) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[12] § 2 ust. 1 pkt 25 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. k) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[13] § 2 ust. 1 pkt 26 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. l) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

[14] § 2 ust. 1 pkt 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. m) zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-12-01 do 2006-06-25

§ 2

1. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) licencja Lotnictwa Policji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania określonych czynności lotniczych – zwana dalej licencją;

2) świadectwo kwalifikacji – dokument stwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowód upoważnienia do wykonywania czynności lotniczych nieokreślonych w licencji;

3) uprawnienia lotnicze – uprawnienia do wykonywania określonych czynności na pokładzie policyjnego statku powietrznego wpisywane do licencji, świadectwa kwalifikacji lub książki członka personelu lotniczego;

4) świadectwo rejestracji – dokument potwierdzający że sprzęt lotniczy został wpisany do Rejestru Statków Powietrznych Lotnictwa Służb Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

5) świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego – dokument potwierdzający, że statek powietrzny Lotnictwa Policji został uznany za zdatny do lotu;

6) świadectwo oględzin statku powietrznego – dokument potwierdzający wykonanie inspekcji statku powietrznego;

7) orzeczenie lotniczo-lekarskie – orzeczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania funkcji członka personelu lotniczego, wydane przez Centrum Medycyny Lotniczej;

8) pilot – policjant lub pracownik Policji legitymujący się aktualną licencją pilota;

9) mechanik pokładowy – policjant lub pracownik Policji, legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego, uprawniającą do wykonywania określonych w niej czynności lotniczych;

10) mechanik lotniczy obsługi – policjant lub pracownik Policji, legitymujący się aktualną licencją członka personelu lotniczego;

11) instruktor szkolenia lotniczego – policjant lub pracownik Policji, posiadający wpisane do licencji ważne uprawnienia instruktora;

12) egzaminator teoretyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminu teoretycznego;

13) egzaminator praktyczny – członek komisji egzaminacyjnej, upoważniony do przeprowadzania egzaminów praktycznych;

14) personel lotniczy Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego Policji;

15) personel latający Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego Policji, uprawniające do wykonywania określonych czynności na pokładzie statku powietrznego podczas lotu;

16) pokładowy personel latający – policjanci i pracownicy Policji, wykonujący określone czynności na pokładzie statku powietrznego podczas lotu, niemające bezpośredniego wpływu na jego przebieg oraz posiadający lub ubiegający się o świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego;

17) personel naziemny Lotnictwa Policji – policjanci i pracownicy Policji, posiadający lub ubiegający się o licencję lub świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego Policji, uprawniające do wykonywania określonych czynności związanych z obsługą techniczną statków powietrznych;

18) egzamin kwalifikacyjny – teoretyczny i praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności, poświadczających kwalifikacje kandydata do uzyskania policyjnych uprawnień lotniczych;

19) postępowanie kwalifikacyjne – zespół przedsięwzięć odnoszących się do kandydata, mających na celu zdobywanie przez niego wiedzy i umiejętności, uzasadniających nadanie uprawnień, prowadzonych z jednoczesną ciągłą oceną uzyskiwanych postępów;

20) czas wykonywania czynności lotniczych – czas lotu i czas wykonywania następujących czynności na ziemi:

a) organizowania lotu przed startem statku powietrznego,

b) oczekiwania na lot przed startem statku powietrznego,

c) wykonywania czynności po wylądowaniu lub zakończeniu lotu,

d) postoju między lądowaniami,

e) pełnienia dyżurów na lotnisku;

21) czas lotu śmigłowca – czas liczony od chwili uruchomienia wirnika nośnego do chwili jego zatrzymania;

22) czas wypoczynku – nieprzerwany i określony czas, w którym członek personelu latającego zwolniony jest od pełnienia obowiązków służbowych;

23) przerwa w czynnościach lotniczych – czas wolny od obowiązków, krótszy niż czas wypoczynku;

24) lot próbny – jest to lot kontrolny, w czasie którego sprawdzana jest sprawność techniczna statku powietrznego, jego poszczególnych elementów;

25) inspektor kontroli techniki lotniczej Lotnictwa Policji Komendy Głównej Policji – policjant lub pracownik Policji, posiadający upoważnienie Komendanta Głównego Policji do wykonywania oględzin statku powietrznego.