history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 16

1. Odpowiedzialność za kierowanie operacjami lotniczymi realizowanymi przez Lotnictwo Policji ponoszą właściwi służbowo kierownicy komórek organizacyjnych.

2. Kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji, monitorujący operacje lotnicze wykorzystuje źródła informacji, pochodzące od:

1) lotniskowych organów służby ruchu lotniczego;

2) dowódcy statku;

3) użytkowników obiektów związanych z daną operacją, np. lądowisk, stacji meteorologicznych, poligonów.

3. Dowódca statku powietrznego, któremu powierzono wykonanie danej operacji, jest osobiście odpowiedzialny za właściwe jej wykonanie.

4. W operacjach, wymagających kierowania lotami, kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji wyznacza kierownika lotów.

5. Kierowanie ruchem lotniczym przez kierownika lotów jest wymagane, jeśli są organizowane:

1) dzienne loty nadlotniskowe, w których bierze udział więcej niż jeden statek powietrzny;

2) loty nocne;

3) loty według przyrządów;

4) loty treningowe do pokazów lotniczych;

5) publiczne pokazy lotnicze.

6. [26] Wykonywanie czynności kierownika lotów można powierzyć pilotowi z uprawnieniami instruktora.

7. Członek personelu latającego zobowiązany jest do wykonywania czynności lotniczych zgodnie z:

1) uprawnieniami określonymi w posiadanej licencji, świadectwie kwalifikacji oraz książce członka personelu lotniczego;

2) określonymi w § 1 obowiązującymi aktami prawnymi w Lotnictwie Policji;

3) przepisami obowiązującymi w Lotnictwie Policji, dotyczącymi personelu i sprzętu lotniczego;

4) przepisami lotniczymi, obowiązującymi w kraju, na terenie którego odbywa się lot.

8. Załogę statku powietrznego stanowi personel latający, którego skład określony jest w instrukcji użytkowania w locie danego statku powietrznego.

9. Skład załogi do wykonania lotu lub serii lotów wyznacza kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji lub upoważniona przez niego osoba.

10. W zależności od stopnia trudności wykonywanej operacji lotniczej oraz doraźnych potrzeb ustalenia dodatkowe, dotyczące składu załogi, podejmuje kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji.

[26] § 16 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-06-26

§ 16

1. Odpowiedzialność za kierowanie operacjami lotniczymi realizowanymi przez Lotnictwo Policji ponoszą właściwi służbowo kierownicy komórek organizacyjnych.

2. Kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji, monitorujący operacje lotnicze wykorzystuje źródła informacji, pochodzące od:

1) lotniskowych organów służby ruchu lotniczego;

2) dowódcy statku;

3) użytkowników obiektów związanych z daną operacją, np. lądowisk, stacji meteorologicznych, poligonów.

3. Dowódca statku powietrznego, któremu powierzono wykonanie danej operacji, jest osobiście odpowiedzialny za właściwe jej wykonanie.

4. W operacjach, wymagających kierowania lotami, kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji wyznacza kierownika lotów.

5. Kierowanie ruchem lotniczym przez kierownika lotów jest wymagane, jeśli są organizowane:

1) dzienne loty nadlotniskowe, w których bierze udział więcej niż jeden statek powietrzny;

2) loty nocne;

3) loty według przyrządów;

4) loty treningowe do pokazów lotniczych;

5) publiczne pokazy lotnicze.

6. [26] Wykonywanie czynności kierownika lotów można powierzyć pilotowi z uprawnieniami instruktora.

7. Członek personelu latającego zobowiązany jest do wykonywania czynności lotniczych zgodnie z:

1) uprawnieniami określonymi w posiadanej licencji, świadectwie kwalifikacji oraz książce członka personelu lotniczego;

2) określonymi w § 1 obowiązującymi aktami prawnymi w Lotnictwie Policji;

3) przepisami obowiązującymi w Lotnictwie Policji, dotyczącymi personelu i sprzętu lotniczego;

4) przepisami lotniczymi, obowiązującymi w kraju, na terenie którego odbywa się lot.

8. Załogę statku powietrznego stanowi personel latający, którego skład określony jest w instrukcji użytkowania w locie danego statku powietrznego.

9. Skład załogi do wykonania lotu lub serii lotów wyznacza kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji lub upoważniona przez niego osoba.

10. W zależności od stopnia trudności wykonywanej operacji lotniczej oraz doraźnych potrzeb ustalenia dodatkowe, dotyczące składu załogi, podejmuje kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji.

[26] § 16 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 623 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 czerwca 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. Nr 11, poz. 66). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-12-01 do 2006-06-25

§ 16

1. Odpowiedzialność za kierowanie operacjami lotniczymi realizowanymi przez Lotnictwo Policji ponoszą właściwi służbowo kierownicy komórek organizacyjnych.

2. Kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji, monitorujący operacje lotnicze wykorzystuje źródła informacji, pochodzące od:

1) lotniskowych organów służby ruchu lotniczego;

2) dowódcy statku;

3) użytkowników obiektów związanych z daną operacją, np. lądowisk, stacji meteorologicznych, poligonów.

3. Dowódca statku powietrznego, któremu powierzono wykonanie danej operacji, jest osobiście odpowiedzialny za właściwe jej wykonanie.

4. W operacjach, wymagających kierowania lotami, kierownik komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji wyznacza kierownika lotów.

5. Kierowanie ruchem lotniczym przez kierownika lotów jest wymagane, jeśli są organizowane:

1) dzienne loty nadlotniskowe, w których bierze udział więcej niż jeden statek powietrzny;

2) loty nocne;

3) loty według przyrządów;

4) loty treningowe do pokazów lotniczych;

5) publiczne pokazy lotnicze.

6. Wykonywanie czynności kierownika lotów można powierzyć:

1) pilotowi z uprawnieniami instruktora;

2) pilotowi nieposiadającemu uprawnień instruktora lub skoczkowi spadochronowemu nieposiadającemu uprawnień instruktora, pod warunkiem posiadania przez niego uprawnienia do kierowania lotami nadanego przez Naczelnika Zarządu Lotnictwa Komendy Głównej Policji.

7. Członek personelu latającego zobowiązany jest do wykonywania czynności lotniczych zgodnie z:

1) uprawnieniami określonymi w posiadanej licencji, świadectwie kwalifikacji oraz książce członka personelu lotniczego;

2) określonymi w § 1 obowiązującymi aktami prawnymi w Lotnictwie Policji;

3) przepisami obowiązującymi w Lotnictwie Policji, dotyczącymi personelu i sprzętu lotniczego;

4) przepisami lotniczymi, obowiązującymi w kraju, na terenie którego odbywa się lot.

8. Załogę statku powietrznego stanowi personel latający, którego skład określony jest w instrukcji użytkowania w locie danego statku powietrznego.

9. Skład załogi do wykonania lotu lub serii lotów wyznacza kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji lub upoważniona przez niego osoba.

10. W zależności od stopnia trudności wykonywanej operacji lotniczej oraz doraźnych potrzeb ustalenia dodatkowe, dotyczące składu załogi, podejmuje kierownik właściwej komórki organizacyjnej Lotnictwa Policji.