history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-10-18

§ 12

1. [1] Dzielnicowy posterunku Policji realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 528 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez dzielnicowego i kierownika rewiru dzielnicowych (Dz. Urz. KGP Nr 12, poz. 95).

2. [2] Policjant posterunku Policji pełniący służbę patrolową realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 768 Komendanta Głównego Policji z dnia 14 sierpnia 2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz. Urz. KGP Nr 15, poz. 119), a w szczególności:

1) zapobiega popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych, a w przypadku ich zaistnienia podejmuje czynności w celu ustalenia i zatrzymania sprawców tych czynów;

2) reaguje na wszelkie zachowania mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób i mienia lub naruszające porządek publiczny;

3) dokonuje sprawdzeń osób podejrzewanych o popełnienie czynów zabronionych prawem i miejsc ich przebywania;

4) sprawdza zabezpieczenie obiektów zagrożonych przestępczością;

5) egzekwuje przestrzeganie przepisów porządkowych i administracyjnych ogólnie obowiązujących oraz przepisów prawa miejscowego.

3. Policjant komórki ds. kryminalnych:

1) prowadzi rozpoznanie operacyjne, w ramach którego współpracuje z informatorami i osobami anonimowymi, zakłada i prowadzi teczki rozpoznania;

2) wykonuje czynności związane z przyjęciem zawiadomienia o przestępstwie i wykroczeniu;

3) prowadzi postępowania w sprawach o wykroczenia;

4) prowadzi czynności sprawdzające;

5) prowadzi postępowania przygotowawcze o przestępstwa wymienione w art. 325b § 1 k.p.k. – na wniosek kierownika posterunku Policji lub samodzielnie komendant komisariatu Policji bądź komendant powiatowy Policji może podjąć decyzję o przejęciu postępowania przez komórkę organizacyjną służby kryminalnej wyższego szczebla;

6) wykonuje czynności procesowe w ramach pomocy prawnej.

4. Ponadto, każdy policjant pełniący służbę w strukturach posterunku Policji ma obowiązek:

1) zbierania informacji o osobach, podmiotach, zdarzeniach oraz wszelkich zjawiskach pozostających w zainteresowaniu Policji, przez realizację podstawowych metod pracy operacyjnej;

2) udziału w przedsięwzięciach profilaktyczno-edukacyjnych na rzecz lokalnej społeczności, podejmowanych przez Policję oraz inne podmioty pozapolicyjne;

3) realizowania czynności administracyjno-porządkowych w zakresie określonym obowiązującymi przepisami;

4) wykonywania w niezbędnym zakresie czynności związanych ze zgłoszeniem o popełnionym przestępstwie lub wykroczeniu.

[1] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 6 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2007 r. zmieniających wytyczne w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania posterunku Policji (Dz.U.KGP. Nr 19, poz. 146). Zmiana weszła w życie 18 października 2007 r.

[2] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 6 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2007 r. zmieniających wytyczne w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania posterunku Policji (Dz.U.KGP. Nr 19, poz. 146). Zmiana weszła w życie 18 października 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-10-18

§ 12

1. [1] Dzielnicowy posterunku Policji realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 528 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez dzielnicowego i kierownika rewiru dzielnicowych (Dz. Urz. KGP Nr 12, poz. 95).

2. [2] Policjant posterunku Policji pełniący służbę patrolową realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 768 Komendanta Głównego Policji z dnia 14 sierpnia 2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz. Urz. KGP Nr 15, poz. 119), a w szczególności:

1) zapobiega popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych, a w przypadku ich zaistnienia podejmuje czynności w celu ustalenia i zatrzymania sprawców tych czynów;

2) reaguje na wszelkie zachowania mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób i mienia lub naruszające porządek publiczny;

3) dokonuje sprawdzeń osób podejrzewanych o popełnienie czynów zabronionych prawem i miejsc ich przebywania;

4) sprawdza zabezpieczenie obiektów zagrożonych przestępczością;

5) egzekwuje przestrzeganie przepisów porządkowych i administracyjnych ogólnie obowiązujących oraz przepisów prawa miejscowego.

3. Policjant komórki ds. kryminalnych:

1) prowadzi rozpoznanie operacyjne, w ramach którego współpracuje z informatorami i osobami anonimowymi, zakłada i prowadzi teczki rozpoznania;

2) wykonuje czynności związane z przyjęciem zawiadomienia o przestępstwie i wykroczeniu;

3) prowadzi postępowania w sprawach o wykroczenia;

4) prowadzi czynności sprawdzające;

5) prowadzi postępowania przygotowawcze o przestępstwa wymienione w art. 325b § 1 k.p.k. – na wniosek kierownika posterunku Policji lub samodzielnie komendant komisariatu Policji bądź komendant powiatowy Policji może podjąć decyzję o przejęciu postępowania przez komórkę organizacyjną służby kryminalnej wyższego szczebla;

6) wykonuje czynności procesowe w ramach pomocy prawnej.

4. Ponadto, każdy policjant pełniący służbę w strukturach posterunku Policji ma obowiązek:

1) zbierania informacji o osobach, podmiotach, zdarzeniach oraz wszelkich zjawiskach pozostających w zainteresowaniu Policji, przez realizację podstawowych metod pracy operacyjnej;

2) udziału w przedsięwzięciach profilaktyczno-edukacyjnych na rzecz lokalnej społeczności, podejmowanych przez Policję oraz inne podmioty pozapolicyjne;

3) realizowania czynności administracyjno-porządkowych w zakresie określonym obowiązującymi przepisami;

4) wykonywania w niezbędnym zakresie czynności związanych ze zgłoszeniem o popełnionym przestępstwie lub wykroczeniu.

[1] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 6 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2007 r. zmieniających wytyczne w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania posterunku Policji (Dz.U.KGP. Nr 19, poz. 146). Zmiana weszła w życie 18 października 2007 r.

[2] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 6 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2007 r. zmieniających wytyczne w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania posterunku Policji (Dz.U.KGP. Nr 19, poz. 146). Zmiana weszła w życie 18 października 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-09-04 do 2007-10-17

§ 12

1. Dzielnicowy posterunku Policji realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 15/99 Komendanta Głównego Policji z dnia 23 września 1999 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez dzielnicowego i kierownika rewiru dzielnicowych (Dz. Urz. KGP Nr 15, poz. 107 z późn. zm.).

2. Policjant posterunku Policji pełniący służbę patrolową realizuje zadania i czynności służbowe zgodnie z przepisami zawartymi w zarządzeniu nr 494 KGP z dnia 25 maja 2004 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową (Dz. Urz. KGP Nr 8, poz. 33), a w szczególności:

1) zapobiega popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych, a w przypadku ich zaistnienia podejmuje czynności w celu ustalenia i zatrzymania sprawców tych czynów;

2) reaguje na wszelkie zachowania mogące stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób i mienia lub naruszające porządek publiczny;

3) dokonuje sprawdzeń osób podejrzewanych o popełnianie czynów zabronionych prawem i miejsc ich przebywania;

4) sprawdza zabezpieczenie obiektów zagrożonych przestępczością,

5) egzekwuje przestrzeganie przepisów porządkowych i administracyjnych ogólnie obowiązujących oraz przepisów prawa miejscowego.

3. Policjant komórki ds. kryminalnych:

1) prowadzi rozpoznanie operacyjne, w ramach którego współpracuje z informatorami i osobami anonimowymi, zakłada i prowadzi teczki rozpoznania;

2) wykonuje czynności związane z przyjęciem zawiadomienia o przestępstwie i wykroczeniu;

3) prowadzi postępowania w sprawach o wykroczenia;

4) prowadzi czynności sprawdzające;

5) prowadzi postępowania przygotowawcze o przestępstwa wymienione w art. 325b § 1 k.p.k. – na wniosek kierownika posterunku Policji lub samodzielnie komendant komisariatu Policji bądź komendant powiatowy Policji może podjąć decyzję o przejęciu postępowania przez komórkę organizacyjną służby kryminalnej wyższego szczebla;

6) wykonuje czynności procesowe w ramach pomocy prawnej.

4. Ponadto, każdy policjant pełniący służbę w strukturach posterunku Policji ma obowiązek:

1) zbierania informacji o osobach, podmiotach, zdarzeniach oraz wszelkich zjawiskach pozostających w zainteresowaniu Policji, przez realizację podstawowych metod pracy operacyjnej;

2) udziału w przedsięwzięciach profilaktyczno-edukacyjnych na rzecz lokalnej społeczności, podejmowanych przez Policję oraz inne podmioty pozapolicyjne;

3) realizowania czynności administracyjno-porządkowych w zakresie określonym obowiązującymi przepisami;

4) wykonywania w niezbędnym zakresie czynności związanych ze zgłoszeniem o popełnionym przestępstwie lub wykroczeniu.