Wersja obowiązująca od 2017-03-30 do 2022-01-25
1. Wpływające do Komendy Głównej dokumenty w postaci papierowej przetwarza się na postać elektroniczną, z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w ust. 2, o ile nie spowoduje to ich uszkodzenia lub zniszczenia.
2. Przetwarzaniu na postać elektroniczną w Kancelarii Ogólnej nie podlegają:
1) akta spraw sądowych i korespondencja z sądami;
2) akta spraw dyscyplinarnych;
3) akta osobowe strażaków i pracowników cywilnych;
4) wnioski o nadanie wyższych stopni służbowych;
5) wnioski o obniżenie stopni służbowych;
6) wnioski o nadanie orderów, odznaczeń i wyróżnień;
7) wnioski o przyznanie dopłaty do wypoczynku;
8) wnioski o wypłacenie równoważnika pieniężnego za niewykorzystany przejazd;
9) oświadczenia mieszkaniowe;
10) oświadczenia majątkowe;
11) akta dotyczące rozpatrywanych skarg i wniosków,
12) akty prawne i projekty aktów prawnych, opinie prawne, porady prawne oraz korespondencja z organami administracji oraz związkami zawodowymi w tym zakresie;
13) dokumenty dotyczące audytu oraz spełniających funkcje kontroli lustracji, wizytacji, inspekcji, lub urzędowego badania, przeprowadzonych przez organy i instytucje uprawnione do tych kontroli oraz organy Państwowej Straży Pożarnej;
14) dokumentacja finansowa, w szczególności faktury, rachunki, noty księgowe, potwierdzenia sald i sprawozdania finansowe;
15) oferty związane z postępowaniem w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego;
16) dokumentacja techniczna obiektów;
17) zawartość katalogu zagrożeń;
18) przesyłane do opiniowania plany obrony cywilnej, plany reagowania kryzysowego i plany ochrony zabytków;
19) dokumentacja z ćwiczeń i akcji ratowniczych;
20) plany zabezpieczeń operacyjnych imprez masowych;
21) plany zabezpieczeń operacyjnych akcji specjalnych;
22) dyspozycja o użyciu sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
23) dokumentacja zawierająca dane osobowe;
24) wnioski o zapomogi oraz inne świadczenia socjalne;
25) korespondencje wpływające w postaci papierowej nie mające charakteru dokumentu, w szczególności książki, czasopisma, gazety, broszury informacyjne, materiały reklamowe;
26) inne dokumenty, które nie mogą być przetwarzane na postać elektroniczną z uwagi na odrębne przepisy.
3. W uzasadnionym przypadku, o przetwarzaniu na postać elektroniczną dokumentów wymienionych w ust. 2, decyduje kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej realizującej daną sprawę.
4. [2] W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 2, do systemu wprowadza się opis dokumentów na podstawie danych zawartych na kopercie lub w piśmie przewodnim.
[2] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 23 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 30 marca 2017 r. zmieniającej decyzję w sprawie stosowania oprogramowania komputerowego do zarządzania obiegiem dokumentów, korespondencji i spraw w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U.KGPSP. poz. 8). Zmiana weszła w życie 30 marca 2017 r.
Wersja obowiązująca od 2017-03-30 do 2022-01-25
1. Wpływające do Komendy Głównej dokumenty w postaci papierowej przetwarza się na postać elektroniczną, z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w ust. 2, o ile nie spowoduje to ich uszkodzenia lub zniszczenia.
2. Przetwarzaniu na postać elektroniczną w Kancelarii Ogólnej nie podlegają:
1) akta spraw sądowych i korespondencja z sądami;
2) akta spraw dyscyplinarnych;
3) akta osobowe strażaków i pracowników cywilnych;
4) wnioski o nadanie wyższych stopni służbowych;
5) wnioski o obniżenie stopni służbowych;
6) wnioski o nadanie orderów, odznaczeń i wyróżnień;
7) wnioski o przyznanie dopłaty do wypoczynku;
8) wnioski o wypłacenie równoważnika pieniężnego za niewykorzystany przejazd;
9) oświadczenia mieszkaniowe;
10) oświadczenia majątkowe;
11) akta dotyczące rozpatrywanych skarg i wniosków,
12) akty prawne i projekty aktów prawnych, opinie prawne, porady prawne oraz korespondencja z organami administracji oraz związkami zawodowymi w tym zakresie;
13) dokumenty dotyczące audytu oraz spełniających funkcje kontroli lustracji, wizytacji, inspekcji, lub urzędowego badania, przeprowadzonych przez organy i instytucje uprawnione do tych kontroli oraz organy Państwowej Straży Pożarnej;
14) dokumentacja finansowa, w szczególności faktury, rachunki, noty księgowe, potwierdzenia sald i sprawozdania finansowe;
15) oferty związane z postępowaniem w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego;
16) dokumentacja techniczna obiektów;
17) zawartość katalogu zagrożeń;
18) przesyłane do opiniowania plany obrony cywilnej, plany reagowania kryzysowego i plany ochrony zabytków;
19) dokumentacja z ćwiczeń i akcji ratowniczych;
20) plany zabezpieczeń operacyjnych imprez masowych;
21) plany zabezpieczeń operacyjnych akcji specjalnych;
22) dyspozycja o użyciu sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
23) dokumentacja zawierająca dane osobowe;
24) wnioski o zapomogi oraz inne świadczenia socjalne;
25) korespondencje wpływające w postaci papierowej nie mające charakteru dokumentu, w szczególności książki, czasopisma, gazety, broszury informacyjne, materiały reklamowe;
26) inne dokumenty, które nie mogą być przetwarzane na postać elektroniczną z uwagi na odrębne przepisy.
3. W uzasadnionym przypadku, o przetwarzaniu na postać elektroniczną dokumentów wymienionych w ust. 2, decyduje kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej realizującej daną sprawę.
4. [2] W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 2, do systemu wprowadza się opis dokumentów na podstawie danych zawartych na kopercie lub w piśmie przewodnim.
[2] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 23 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 30 marca 2017 r. zmieniającej decyzję w sprawie stosowania oprogramowania komputerowego do zarządzania obiegiem dokumentów, korespondencji i spraw w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U.KGPSP. poz. 8). Zmiana weszła w życie 30 marca 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-12 do 2017-03-29
1. Wpływające do Komendy Głównej dokumenty w postaci papierowej przetwarza się na postać elektroniczną, z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w ust. 2, o ile nie spowoduje to ich uszkodzenia lub zniszczenia.
2. Przetwarzaniu na postać elektroniczną w Kancelarii Ogólnej nie podlegają:
1) akta spraw sądowych i korespondencja z sądami;
2) akta spraw dyscyplinarnych;
3) akta osobowe strażaków i pracowników cywilnych;
4) wnioski o nadanie wyższych stopni służbowych;
5) wnioski o obniżenie stopni służbowych;
6) wnioski o nadanie orderów, odznaczeń i wyróżnień;
7) wnioski o przyznanie dopłaty do wypoczynku;
8) wnioski o wypłacenie równoważnika pieniężnego za niewykorzystany przejazd;
9) oświadczenia mieszkaniowe;
10) oświadczenia majątkowe;
11) akta dotyczące rozpatrywanych skarg i wniosków,
12) akty prawne i projekty aktów prawnych, opinie prawne, porady prawne oraz korespondencja z organami administracji oraz związkami zawodowymi w tym zakresie;
13) dokumenty dotyczące audytu oraz spełniających funkcje kontroli lustracji, wizytacji, inspekcji, lub urzędowego badania, przeprowadzonych przez organy i instytucje uprawnione do tych kontroli oraz organy Państwowej Straży Pożarnej;
14) dokumentacja finansowa, w szczególności faktury, rachunki, noty księgowe, potwierdzenia sald i sprawozdania finansowe;
15) oferty związane z postępowaniem w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego;
16) dokumentacja techniczna obiektów;
17) zawartość katalogu zagrożeń;
18) przesyłane do opiniowania plany obrony cywilnej, plany reagowania kryzysowego i plany ochrony zabytków;
19) dokumentacja z ćwiczeń i akcji ratowniczych;
20) plany zabezpieczeń operacyjnych imprez masowych;
21) plany zabezpieczeń operacyjnych akcji specjalnych;
22) dyspozycja o użyciu sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
23) dokumentacja zawierająca dane osobowe;
24) wnioski o zapomogi oraz inne świadczenia socjalne;
25) korespondencje wpływające w postaci papierowej nie mające charakteru dokumentu, w szczególności książki, czasopisma, gazety, broszury informacyjne, materiały reklamowe;
26) inne dokumenty, które nie mogą być przetwarzane na postać elektroniczną z uwagi na odrębne przepisy.
3. W uzasadnionym przypadku, o przetwarzaniu na postać elektroniczną dokumentów wymienionych w ust. 2, decyduje kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej realizującej daną sprawę.
4. W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 2, do systemu DocMan wprowadza się opis dokumentów na podstawie danych zawartych na kopercie lub w piśmie przewodnim.