Wersja obowiązująca od 2022-08-31
1. Proces inwestycyjny inicjowany jest sporządzeniem wniosku inwestycyjnego, dotyczącego:
1) infrastruktury niezbędnej dla zaspokojenia określonych potrzeb, w tym operacyjnych i szkoleniowych;
2) utrzymania nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym.
2. Wniosek inwestycyjny podlega kategoryzacji, w trakcie której nadaje mu się status:
1) „0” – „krytyczne”, konieczne do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, kosztem usunięcia lub przesunięcia w czasie realizacji innych zadań rzeczowych,
2) „1” – „ważne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym kosztem wydłużenia realizacji innych zadań rzeczowych lub w ramach uzyskiwanych oszczędności,
3) „2” – „potrzebne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, w miarę posiadanych środków finansowych,
4) „3” – „zasadne”, do ewentualnego ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym w późniejszym okresie planistycznym,
5) „4” – „niezasadne”.
3. Wzory wniosków stanowią załączniki Nr 20 i 21.
4. [14] Wniosek inwestycyjny negatywnie zaopiniowany nie podlega dalszemu rozpatrywaniu i zwracany jest wnioskodawcy, z wyłączeniem § 25 ust. 3 pkt 5 lit. a.
5. [15] Wniosek inwestycyjny, w odniesieniu do którego organ opiniujący zgłosił uwagi, ale nie wydał opinii negatywnej zwracany jest wnioskodawcy, celem uzupełnienia (poprawy, aktualizacji, itp.), z wyłączeniem § 25 ust. 3 pkt 5 lit. a.
6. [16] Wniosek inwestycyjny dla zadań planowanych do wprowadzenia do Planu Inwestycji Budowlanych może być korygowany w terminie do dnia sporządzenia Listy priorytetów str. 3/17 inwestycyjnych. Korekta wniosku podlega procedowaniu na zasadach określonych w § 25 i § 26.
7. [17] Korekta wniosku inwestycyjnego, o którym mowa w ust. 6, sporządzona po terminie sporządzania Listy Priorytetów Inwestycyjnych, podlega dodatkowo akceptacji przez Przewodniczącego Komisji Inwestycyjnej lub Szefa ZPiPR SZ – P5. Korekta taka zawiera szczegółowe uzasadnienie wraz z podaniem:
1) przyczyn dokonania zmian;
2) skutków finansowych;
3) wpływu na termin realizacji zadania rzeczowego.
7a. [18] Warunkiem zmiany zakresów rzeczowych zadań ujętych w Planie Inwestycji Budowlanych, nie będących na etapie robót budowlanych, skutkującej zwiększeniem kosztów realizacji zadania, jest uzyskanie przez osoby funkcyjne, które je zatwierdziły, akceptacji Szefa ZPR-P8 stosownego wniosku w tej sprawie (zawierającego szczegółowe uzasadnienie wraz z podaniem przyczyn powodujących potrzebę dokonania zmian), po uprzednim zaopiniowaniu proponowanej zmiany przez instytucję sprawującą merytoryczny nadzór nad inwestorem właściwym do realizacji zadania, w szczególności pod względem:
1) skutków finansowych;
2) wpływu na termin realizacji zadania;
3) możliwości i celowości uzyskania efektu rzeczowego bez zmiany zakresu.
8. Na każdym etapie planowania oraz realizacji zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, w pierwszej kolejności zakłada się wykorzystanie projektów powtarzalnych i standardowych.
9. [19] Wniosek inwestycyjny samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, instytutu badawczego, muzeum i innych instytucji, których zadania rzeczowe o charakterze budowlanym finansowane są z dotacji przekazywanej z budżetu resortu obrony narodowej, a także Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego, po jego zaakceptowaniu przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko MON właściwą do spraw infrastruktury, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych. W odniesieniu do inwestycji mieszkaniowych AMW za równoważny z wnioskiem inwestycyjnym uznaje się zatwierdzony przez Ministra Trzyletni Plan Wykorzystania Zasobu Mieszkaniowego i Internatowego Agencji Mienia Wojskowego w zakresie nowych zadań dotyczących roku planowego.
10. [20] Wniosek inwestycyjny sporządzony przez Departament Administracyjny, po jego zaakceptowaniu przez Dyrektora Generalnego MON, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, bez konieczności realizacji czynności, o których mowa w § 25 ust. 5 i § 28 ust. 2, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, inwestycję ujmuje się w Planie Inwestycji Budowlanych.
11. W odniesieniu do infrastruktury współużytkowanej przez kilku użytkowników, sporządza się jeden wniosek inwestycyjny.
[14] § 24 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[15] § 24 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[16] § 24 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[17] § 24 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[18] § 24 ust. 7a dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[19] § 24 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[20] § 24 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-08-31
1. Proces inwestycyjny inicjowany jest sporządzeniem wniosku inwestycyjnego, dotyczącego:
1) infrastruktury niezbędnej dla zaspokojenia określonych potrzeb, w tym operacyjnych i szkoleniowych;
2) utrzymania nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym.
2. Wniosek inwestycyjny podlega kategoryzacji, w trakcie której nadaje mu się status:
1) „0” – „krytyczne”, konieczne do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, kosztem usunięcia lub przesunięcia w czasie realizacji innych zadań rzeczowych,
2) „1” – „ważne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym kosztem wydłużenia realizacji innych zadań rzeczowych lub w ramach uzyskiwanych oszczędności,
3) „2” – „potrzebne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, w miarę posiadanych środków finansowych,
4) „3” – „zasadne”, do ewentualnego ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym w późniejszym okresie planistycznym,
5) „4” – „niezasadne”.
3. Wzory wniosków stanowią załączniki Nr 20 i 21.
4. [14] Wniosek inwestycyjny negatywnie zaopiniowany nie podlega dalszemu rozpatrywaniu i zwracany jest wnioskodawcy, z wyłączeniem § 25 ust. 3 pkt 5 lit. a.
5. [15] Wniosek inwestycyjny, w odniesieniu do którego organ opiniujący zgłosił uwagi, ale nie wydał opinii negatywnej zwracany jest wnioskodawcy, celem uzupełnienia (poprawy, aktualizacji, itp.), z wyłączeniem § 25 ust. 3 pkt 5 lit. a.
6. [16] Wniosek inwestycyjny dla zadań planowanych do wprowadzenia do Planu Inwestycji Budowlanych może być korygowany w terminie do dnia sporządzenia Listy priorytetów str. 3/17 inwestycyjnych. Korekta wniosku podlega procedowaniu na zasadach określonych w § 25 i § 26.
7. [17] Korekta wniosku inwestycyjnego, o którym mowa w ust. 6, sporządzona po terminie sporządzania Listy Priorytetów Inwestycyjnych, podlega dodatkowo akceptacji przez Przewodniczącego Komisji Inwestycyjnej lub Szefa ZPiPR SZ – P5. Korekta taka zawiera szczegółowe uzasadnienie wraz z podaniem:
1) przyczyn dokonania zmian;
2) skutków finansowych;
3) wpływu na termin realizacji zadania rzeczowego.
7a. [18] Warunkiem zmiany zakresów rzeczowych zadań ujętych w Planie Inwestycji Budowlanych, nie będących na etapie robót budowlanych, skutkującej zwiększeniem kosztów realizacji zadania, jest uzyskanie przez osoby funkcyjne, które je zatwierdziły, akceptacji Szefa ZPR-P8 stosownego wniosku w tej sprawie (zawierającego szczegółowe uzasadnienie wraz z podaniem przyczyn powodujących potrzebę dokonania zmian), po uprzednim zaopiniowaniu proponowanej zmiany przez instytucję sprawującą merytoryczny nadzór nad inwestorem właściwym do realizacji zadania, w szczególności pod względem:
1) skutków finansowych;
2) wpływu na termin realizacji zadania;
3) możliwości i celowości uzyskania efektu rzeczowego bez zmiany zakresu.
8. Na każdym etapie planowania oraz realizacji zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, w pierwszej kolejności zakłada się wykorzystanie projektów powtarzalnych i standardowych.
9. [19] Wniosek inwestycyjny samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, instytutu badawczego, muzeum i innych instytucji, których zadania rzeczowe o charakterze budowlanym finansowane są z dotacji przekazywanej z budżetu resortu obrony narodowej, a także Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego, po jego zaakceptowaniu przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko MON właściwą do spraw infrastruktury, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych. W odniesieniu do inwestycji mieszkaniowych AMW za równoważny z wnioskiem inwestycyjnym uznaje się zatwierdzony przez Ministra Trzyletni Plan Wykorzystania Zasobu Mieszkaniowego i Internatowego Agencji Mienia Wojskowego w zakresie nowych zadań dotyczących roku planowego.
10. [20] Wniosek inwestycyjny sporządzony przez Departament Administracyjny, po jego zaakceptowaniu przez Dyrektora Generalnego MON, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, bez konieczności realizacji czynności, o których mowa w § 25 ust. 5 i § 28 ust. 2, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, inwestycję ujmuje się w Planie Inwestycji Budowlanych.
11. W odniesieniu do infrastruktury współużytkowanej przez kilku użytkowników, sporządza się jeden wniosek inwestycyjny.
[14] § 24 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[15] § 24 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[16] § 24 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[17] § 24 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[18] § 24 ust. 7a dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[19] § 24 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[20] § 24 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-08-30
1. Proces inwestycyjny inicjowany jest sporządzeniem wniosku inwestycyjnego, dotyczącego:
1) infrastruktury niezbędnej dla zaspokojenia określonych potrzeb, w tym operacyjnych i szkoleniowych;
2) utrzymania nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym.
2. Wniosek inwestycyjny podlega kategoryzacji, w trakcie której nadaje mu się status:
1) „0” – „krytyczne”, konieczne do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, kosztem usunięcia lub przesunięcia w czasie realizacji innych zadań rzeczowych,
2) „1” – „ważne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym kosztem wydłużenia realizacji innych zadań rzeczowych lub w ramach uzyskiwanych oszczędności,
3) „2” – „potrzebne”, do ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym, w miarę posiadanych środków finansowych,
4) „3” – „zasadne”, do ewentualnego ujęcia we właściwym centralnym planie rzeczowym w późniejszym okresie planistycznym,
5) „4” – „niezasadne”.
3. Wzory wniosków stanowią załączniki Nr 20 i 21.
4. Wniosek inwestycyjny negatywnie zaopiniowany nie podlega dalszemu rozpatrywaniu i zwracany jest wnioskodawcy.
5. Wniosek inwestycyjny, w odniesieniu do którego organ opiniujący zgłosił uwagi, ale nie wydał opinii negatywnej zwracany jest wnioskodawcy, celem uzupełnienia (poprawy, aktualizacji, itp.).
6. Wniosek inwestycyjny może być korygowany w terminie do dnia sporządzenia Listy priorytetów inwestycyjnych. Korekta wniosku podlega procedowaniu na zasadach określonych w § 25 i § 26.
7. Korekta wniosku inwestycyjnego sporządzona po terminie, o którym mowa w ust. 6, podlega akceptacji przez Szefa ZPR - P8. Korekta taka zawiera szczegółowe uzasadnienie wraz z podaniem:
1) przyczyn dokonania zmian;
2) skutków finansowych;
3) wpływu na termin realizacji zadania rzeczowego.
8. Na każdym etapie planowania oraz realizacji zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, w pierwszej kolejności zakłada się wykorzystanie projektów powtarzalnych i standardowych.
9. Wniosek inwestycyjny samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, instytutu badawczego, muzeum, uczelni wojskowej, AMW w zakresie inwestycji mieszkaniowych i innych instytucji, których zadania rzeczowe o charakterze budowlanym finansowane są z dotacji przekazywanej z budżetu resortu obrony narodowej, a także Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego, po jego zatwierdzeniu przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko MON właściwą do spraw infrastruktury, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych.
10. Wniosek inwestycyjny sporządzony przez Departament Administracyjny, po jego zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej, podlega ujęciu w Liście priorytetów inwestycyjnych, bez konieczności realizacji czynności, o których mowa w § 28 ust. 2, a następnie stosownie do możliwości finansowych i wykonawczych, inwestycję ujmuje się w Planie Inwestycji Budowlanych.
11. W odniesieniu do infrastruktury współużytkowanej przez kilku użytkowników, sporządza się jeden wniosek inwestycyjny.