history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-12-30

§ 3. 1. Komórką organizacyjną koordynującą postępowania w sprawach dotyczących skarg, wniosków i petycji w resorcie obrony narodowej, zwanym dalej „resortem ON”, jest BMON.

2. [3] BMON poza zadaniem, o którym mowa w ust. 1, jest właściwe w sprawach dotyczących:

1) prowadzenia ewidencji wpływających do Ministerstwa Obrony Narodowej, zwanego dalej „Ministerstwem”, skarg, wnioskowi petycji;

2) nadzoru w zakresie działania systemu, o którym mowa w § 1, w szczególności w zakresie terminowości rozpatrywania skarg, wniosków, petycji, listów i pism;

3) kierowania skarg, wniosków i petycji do właściwych komórek, celem zajęcia stanowiska w sprawie, a w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych treścią skargi, wniosku lub petycji, celem ich załatwienia zgodnie z zakresem upoważnienia udzielonego przez Ministra Obrony Narodowej;

4) kierowania skarg, wniosków, petycji, listów i pism do właściwych jednostek organizacyjnych resortu ON, celem zajęcia stanowiska w sprawie lub załatwienia ich według właściwości;

5) opracowywania i opiniowania projektów rozwiązań systemowych oraz aktów normatywnych dotyczących organizacji systemu skargowo-wnioskowego;

6) prowadzenia działalności szkoleniowej, wydawania materiałów metodycznych oraz tworzenia wzorców niezbędnej dokumentacji w sprawach określonych decyzją.

3. BMON przyjmuje, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji w siedzibie Ministerstwa w Warszawie przy Al. Niepodległości 218, w poniedziałki w godzinach 9.00 – 17.00 oraz w pozostałe dni robocze tygodnia w godzinach 8.30 – 14.30. Informację o miejscu przyjęć obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji umieszcza się w punktach informacyjnych Ministerstwa, na stronie internetowej Ministerstwa oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych resortu ON.

4. Informacje o petycjach złożonych w resorcie ON, prowadzonych w związku z nimi postępowaniach i sposobach ich załatwienia, a także roczną informację o rozpatrzonych petycjach zamieszcza:

1) Dyrektor BMON na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa – w zakresie dotyczącym Ministerstwa;

2) dowódca (dyrektor, kierownik, szef, komendant) jednostki organizacyjnej resortu ON na stronie internetowej tej jednostki lub – w przypadku braku strony internetowej tej jednostki – na stronie internetowej jednostki nadzorującej lub nadrzędnej – w zakresie swojej właściwości.

[3] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji MON/208 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 grudnia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie organizacji w resorcie obrony narodowej systemu skargowo-wnioskowego (Dz.U.MON. poz. 260). Zmiana weszła w życie 30 grudnia 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-12-30

§ 3. 1. Komórką organizacyjną koordynującą postępowania w sprawach dotyczących skarg, wniosków i petycji w resorcie obrony narodowej, zwanym dalej „resortem ON”, jest BMON.

2. [3] BMON poza zadaniem, o którym mowa w ust. 1, jest właściwe w sprawach dotyczących:

1) prowadzenia ewidencji wpływających do Ministerstwa Obrony Narodowej, zwanego dalej „Ministerstwem”, skarg, wnioskowi petycji;

2) nadzoru w zakresie działania systemu, o którym mowa w § 1, w szczególności w zakresie terminowości rozpatrywania skarg, wniosków, petycji, listów i pism;

3) kierowania skarg, wniosków i petycji do właściwych komórek, celem zajęcia stanowiska w sprawie, a w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych treścią skargi, wniosku lub petycji, celem ich załatwienia zgodnie z zakresem upoważnienia udzielonego przez Ministra Obrony Narodowej;

4) kierowania skarg, wniosków, petycji, listów i pism do właściwych jednostek organizacyjnych resortu ON, celem zajęcia stanowiska w sprawie lub załatwienia ich według właściwości;

5) opracowywania i opiniowania projektów rozwiązań systemowych oraz aktów normatywnych dotyczących organizacji systemu skargowo-wnioskowego;

6) prowadzenia działalności szkoleniowej, wydawania materiałów metodycznych oraz tworzenia wzorców niezbędnej dokumentacji w sprawach określonych decyzją.

3. BMON przyjmuje, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji w siedzibie Ministerstwa w Warszawie przy Al. Niepodległości 218, w poniedziałki w godzinach 9.00 – 17.00 oraz w pozostałe dni robocze tygodnia w godzinach 8.30 – 14.30. Informację o miejscu przyjęć obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji umieszcza się w punktach informacyjnych Ministerstwa, na stronie internetowej Ministerstwa oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych resortu ON.

4. Informacje o petycjach złożonych w resorcie ON, prowadzonych w związku z nimi postępowaniach i sposobach ich załatwienia, a także roczną informację o rozpatrzonych petycjach zamieszcza:

1) Dyrektor BMON na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa – w zakresie dotyczącym Ministerstwa;

2) dowódca (dyrektor, kierownik, szef, komendant) jednostki organizacyjnej resortu ON na stronie internetowej tej jednostki lub – w przypadku braku strony internetowej tej jednostki – na stronie internetowej jednostki nadzorującej lub nadrzędnej – w zakresie swojej właściwości.

[3] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji MON/208 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 grudnia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie organizacji w resorcie obrony narodowej systemu skargowo-wnioskowego (Dz.U.MON. poz. 260). Zmiana weszła w życie 30 grudnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-12-18 do 2019-12-29

§ 3.  1. Komórką organizacyjną koordynującą postępowania w sprawach dotyczących skarg, wniosków i petycji w resorcie obrony narodowej, zwanym dalej „resortem ON”, jest BMON.

2. BMON oprócz zadania, o którym mowa w ust. 1, wykonuje inne zadania, w szczególności:

1) prowadzi w systemie elektronicznym SI SKARGA rejestr wpływających do Ministerstwa skarg, wniosków i petycji;

2) nadzoruje działanie systemu, o którym mowa w § 1 ust. 1, w szczególności terminowość rozpatrywania skarg, wniosków, petycji, listów i pism;

3) kieruje skargi, wnioski, petycje, listy i pisma do właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa lub jednostek organizacyjnych resortu ON, celem zajęcia stanowiska w sprawie lub – w przypadkach szczególnie uzasadnionych – załatwienia ich według właściwości;

4) opracowuje i opiniuje projekty rozwiązań systemowych oraz aktów normatywnych dotyczących organizacji systemu skargowo-wnioskowego;

5) prowadzi działalność szkoleniową, wydaje stosowne materiały metodyczne oraz tworzy wzorce niezbędnej dokumentacji w sprawach określonych decyzją.

3. BMON przyjmuje, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji w siedzibie Ministerstwa w Warszawie przy Al. Niepodległości 218, w poniedziałki w godzinach 9.00 – 17.00 oraz w pozostałe dni robocze tygodnia w godzinach 8.30 – 14.30. Informację o miejscu przyjęć obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji umieszcza się w punktach informacyjnych Ministerstwa, na stronie internetowej Ministerstwa oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych resortu ON.

4. Informacje o petycjach złożonych w resorcie ON, prowadzonych w związku z nimi postępowaniach i sposobach ich załatwienia, a także roczną informację o rozpatrzonych petycjach zamieszcza:

1) Dyrektor BMON na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa – w zakresie dotyczącym Ministerstwa;

2) dowódca (dyrektor, kierownik, szef, komendant) jednostki organizacyjnej resortu ON na stronie internetowej tej jednostki lub – w przypadku braku strony internetowej tej jednostki – na stronie internetowej jednostki nadzorującej lub nadrzędnej – w zakresie swojej właściwości.