history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-01-11

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w § 12 ust. 1 i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego:

1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań.

3. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

4. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zweryfikowany projekt planu finansowego instytucji gospodarki budżetowej, uprzednio uzgodniony z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w zakresie wydatków budżetowych ujmowanych w Planie inwestycji NSIP.

5. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zaopiniowany przez radę nadzorczą projekt planu finansowego agencji wykonawczej.

6. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

7. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 6, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

8. [3] Organy planujące uwzględniają w swoich projektach budżetów zmiany wynikające z protokołu z weryfikacji. Projekty budżetów uwzględniające powyższe zmiany mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

9. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 6, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym, w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

10. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

11. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami (komórkami) organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.

[3] § 13 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 1). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-01-11

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w § 12 ust. 1 i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego:

1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań.

3. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

4. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zweryfikowany projekt planu finansowego instytucji gospodarki budżetowej, uprzednio uzgodniony z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w zakresie wydatków budżetowych ujmowanych w Planie inwestycji NSIP.

5. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zaopiniowany przez radę nadzorczą projekt planu finansowego agencji wykonawczej.

6. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

7. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 6, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

8. [3] Organy planujące uwzględniają w swoich projektach budżetów zmiany wynikające z protokołu z weryfikacji. Projekty budżetów uwzględniające powyższe zmiany mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

9. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 6, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym, w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

10. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

11. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami (komórkami) organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.

[3] § 13 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 1). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-24 do 2023-01-10

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w § 12 ust. 1 i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego:

1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań.

3. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

4. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zweryfikowany projekt planu finansowego instytucji gospodarki budżetowej, uprzednio uzgodniony z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w zakresie wydatków budżetowych ujmowanych w Planie inwestycji NSIP.

5. Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zaopiniowany przez radę nadzorczą projekt planu finansowego agencji wykonawczej.

6. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

7. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 6, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

8. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na podstawie protokołu z weryfikacji mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

9. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 6, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym, w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

10. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

11. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami (komórkami) organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.