Wersja obowiązująca od 2019-07-19
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii, dokumentuje się protokołem.
2. W protokole, o którym mowa w ust. 1, wyszczególnia się:
1) podstawę prawną przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego dokumentów niejawnych pozostających na ewidencji kancelarii oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) informacje dotyczące zgodności lub niezgodności stanu faktycznego dokumentów niejawnych ze stanem ewidencyjnym;
4) ewentualne uwagi osoby przyjmującej.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w obecności osoby zdającej i przyjmującej obowiązki. Protokół zdania i objęcia obowiązków podpisują przekazujący i przyjmujący obowiązki. Z protokołem, przed zatwierdzeniem przez kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej zapoznaje się pełnomocnik, a w przypadku komórek, o których mowa w § 4, również przełożony tej komórki. Jeden egzemplarz protokołu ujmuje się na ewidencji i przechowuje w przekazywanej kancelarii.
4. W przypadku okresowej nieobecności kierownika kancelarii, obowiązki pełni zastępca kierownika kancelarii lub pracownik tej kancelarii.
5. Na czas okresowej nieobecności kierownika kancelarii, pełnomocnik może nakazać protokolarne przekazanie obowiązków, osobom, o których mowa w ust. 4 lub 9.
6. W razie niemożności osobistego przekazania obowiązków przez osobę wymienioną w ust. 1, czynności przekazania wykonuje komisja powołana przez kierownika jednostki organizacyjnej, z zastrzeżeniem ust. 8.
7. Komisja może być powołana również na wniosek osoby przyjmującej lub przekazującej obowiązki kierownika kancelarii.
8. W Ministerstwie komisję, o której mowa w ust. 6, powołuje Pełnomocnik Ministra.
9. [2] W przypadku braku możliwości powierzenia obowiązków kierownika kancelarii osobie z obsady kancelarii, obowiązki służbowe przejmuje osoba posiadająca stosowne poświadczenie bezpieczeństwa oraz szkolenie specjalistyczne, o którym mowa w § 5 ust. 3, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej.
10. Kierownik kancelarii przekazuje protokolarnie zastępującej go osobie, o której mowa w ust. 9, wyłącznie urządzenia ewidencyjne i materiały niezbędne do prowadzenia bieżącej pracy kancelarii. Szafy z pozostałymi dokumentami niejawnymi zamyka i oznakowuje w sposób jednoznacznie identyfikujący kierownika kancelarii.
[2] § 14 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (Dz.U.MON. poz. 137). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-07-19
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii, dokumentuje się protokołem.
2. W protokole, o którym mowa w ust. 1, wyszczególnia się:
1) podstawę prawną przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego dokumentów niejawnych pozostających na ewidencji kancelarii oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) informacje dotyczące zgodności lub niezgodności stanu faktycznego dokumentów niejawnych ze stanem ewidencyjnym;
4) ewentualne uwagi osoby przyjmującej.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w obecności osoby zdającej i przyjmującej obowiązki. Protokół zdania i objęcia obowiązków podpisują przekazujący i przyjmujący obowiązki. Z protokołem, przed zatwierdzeniem przez kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej zapoznaje się pełnomocnik, a w przypadku komórek, o których mowa w § 4, również przełożony tej komórki. Jeden egzemplarz protokołu ujmuje się na ewidencji i przechowuje w przekazywanej kancelarii.
4. W przypadku okresowej nieobecności kierownika kancelarii, obowiązki pełni zastępca kierownika kancelarii lub pracownik tej kancelarii.
5. Na czas okresowej nieobecności kierownika kancelarii, pełnomocnik może nakazać protokolarne przekazanie obowiązków, osobom, o których mowa w ust. 4 lub 9.
6. W razie niemożności osobistego przekazania obowiązków przez osobę wymienioną w ust. 1, czynności przekazania wykonuje komisja powołana przez kierownika jednostki organizacyjnej, z zastrzeżeniem ust. 8.
7. Komisja może być powołana również na wniosek osoby przyjmującej lub przekazującej obowiązki kierownika kancelarii.
8. W Ministerstwie komisję, o której mowa w ust. 6, powołuje Pełnomocnik Ministra.
9. [2] W przypadku braku możliwości powierzenia obowiązków kierownika kancelarii osobie z obsady kancelarii, obowiązki służbowe przejmuje osoba posiadająca stosowne poświadczenie bezpieczeństwa oraz szkolenie specjalistyczne, o którym mowa w § 5 ust. 3, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej.
10. Kierownik kancelarii przekazuje protokolarnie zastępującej go osobie, o której mowa w ust. 9, wyłącznie urządzenia ewidencyjne i materiały niezbędne do prowadzenia bieżącej pracy kancelarii. Szafy z pozostałymi dokumentami niejawnymi zamyka i oznakowuje w sposób jednoznacznie identyfikujący kierownika kancelarii.
[2] § 14 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (Dz.U.MON. poz. 137). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2019-07-18
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii, dokumentuje się protokołem.
2. W protokole, o którym mowa w ust. 1, wyszczególnia się:
1) podstawę prawną przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego dokumentów niejawnych pozostających na ewidencji kancelarii oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) informacje dotyczące zgodności lub niezgodności stanu faktycznego dokumentów niejawnych ze stanem ewidencyjnym;
4) ewentualne uwagi osoby przyjmującej.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w obecności osoby zdającej i przyjmującej obowiązki. Protokół zdania i objęcia obowiązków podpisują przekazujący i przyjmujący obowiązki. Z protokołem, przed zatwierdzeniem przez kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej zapoznaje się pełnomocnik, a w przypadku komórek, o których mowa w § 4, również przełożony tej komórki. Jeden egzemplarz protokołu ujmuje się na ewidencji i przechowuje w przekazywanej kancelarii.
4. W przypadku okresowej nieobecności kierownika kancelarii, obowiązki pełni zastępca kierownika kancelarii lub pracownik tej kancelarii.
5. Na czas okresowej nieobecności kierownika kancelarii, pełnomocnik może nakazać protokolarne przekazanie obowiązków, osobom, o których mowa w ust. 4 lub 9.
6. W razie niemożności osobistego przekazania obowiązków przez osobę wymienioną w ust. 1, czynności przekazania wykonuje komisja powołana przez kierownika jednostki organizacyjnej, z zastrzeżeniem ust. 8.
7. Komisja może być powołana również na wniosek osoby przyjmującej lub przekazującej obowiązki kierownika kancelarii.
8. W Ministerstwie komisję, o której mowa w ust. 6, powołuje Pełnomocnik Ministra.
9. W przypadku jednoosobowej obsady kancelarii, obowiązki służbowe przejmuje osoba posiadająca stosowne poświadczenie bezpieczeństwa oraz szkolenie specjalistyczne, o którym mowa w § 5 ust. 4, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki (komórki) organizacyjnej.
10. Kierownik kancelarii przekazuje protokolarnie zastępującej go osobie, o której mowa w ust. 9, wyłącznie urządzenia ewidencyjne i materiały niezbędne do prowadzenia bieżącej pracy kancelarii. Szafy z pozostałymi dokumentami niejawnymi zamyka i oznakowuje w sposób jednoznacznie identyfikujący kierownika kancelarii.