Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[57] 1. Wniosek dotyczący korekty Planu Inwestycji Budowlanych, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, dotyczący właściwego planu rzeczowego, z zastrzeżeniem ust. 3, zgłaszany jest Szefowi ZPR-P8 przez szefa (dowódcę komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorem, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – nad inwestorem zastępczym, w uzgodnieniu z inwestorem, a także beneficjenta lub Organizatora, w porozumieniu z tym inwestorem lub inwestorem zastępczym.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.
3. Warunkiem dokonania korekty polegającej na ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych nowego zadania rzeczowego jest:
1) zatwierdzenie przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury wniosku inwestycyjnego, uprzednio procedowanego w trybie określonym w § 24 ust. 9, § 24a ust. 1–7 oraz § 24b ust. 1;
2) ujęcia zadania w Liście priorytetów inwestycyjnych;
3) zbilansowania finansowego Planu Inwestycji Budowlanych.
4. Dyrektor Generalny w Ministerstwie Obrony Narodowej dokonuje korekty dla zadań inwestycyjnych, dla których zatwierdził wniosek inwestycyjny, w ramach przydzielonego limitu finansowego. O wykonaniu korekty informuje ZPR-P8 w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia korekty.
5. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany Inwestycji Budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.
6. Minister Obrony Narodowej jest uprawniony do wprowadzania do Planu Inwestycji Budowlanych, nowego zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, na każdym etapie tworzenia oraz realizacji Planu Inwestycji Budowlanych. Zadanie rzeczowe ujmowane jest w Planie Inwestycji Budowlanych po zatwierdzeniu PI lub wniosku inwestycyjnego uczelni wojskowej.
7. W przypadku ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych zadania rzeczowego, w trybie, o którym mowa w ust. 6, Plan Inwestycji Budowlanych podlega zbilansowaniu poprzez usunięcie z niego innego zadania rzeczowego lub zadań, wobec których nie zawarto umowy w sprawie jego realizacji, z uwzględnieniem kolejności ich ujęcia w Liście priorytetów inwestycyjnych.
[57] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[57] 1. Wniosek dotyczący korekty Planu Inwestycji Budowlanych, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, dotyczący właściwego planu rzeczowego, z zastrzeżeniem ust. 3, zgłaszany jest Szefowi ZPR-P8 przez szefa (dowódcę komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorem, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – nad inwestorem zastępczym, w uzgodnieniu z inwestorem, a także beneficjenta lub Organizatora, w porozumieniu z tym inwestorem lub inwestorem zastępczym.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.
3. Warunkiem dokonania korekty polegającej na ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych nowego zadania rzeczowego jest:
1) zatwierdzenie przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury wniosku inwestycyjnego, uprzednio procedowanego w trybie określonym w § 24 ust. 9, § 24a ust. 1–7 oraz § 24b ust. 1;
2) ujęcia zadania w Liście priorytetów inwestycyjnych;
3) zbilansowania finansowego Planu Inwestycji Budowlanych.
4. Dyrektor Generalny w Ministerstwie Obrony Narodowej dokonuje korekty dla zadań inwestycyjnych, dla których zatwierdził wniosek inwestycyjny, w ramach przydzielonego limitu finansowego. O wykonaniu korekty informuje ZPR-P8 w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia korekty.
5. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany Inwestycji Budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.
6. Minister Obrony Narodowej jest uprawniony do wprowadzania do Planu Inwestycji Budowlanych, nowego zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, na każdym etapie tworzenia oraz realizacji Planu Inwestycji Budowlanych. Zadanie rzeczowe ujmowane jest w Planie Inwestycji Budowlanych po zatwierdzeniu PI lub wniosku inwestycyjnego uczelni wojskowej.
7. W przypadku ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych zadania rzeczowego, w trybie, o którym mowa w ust. 6, Plan Inwestycji Budowlanych podlega zbilansowaniu poprzez usunięcie z niego innego zadania rzeczowego lub zadań, wobec których nie zawarto umowy w sprawie jego realizacji, z uwzględnieniem kolejności ich ujęcia w Liście priorytetów inwestycyjnych.
[57] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-23 do 2020-04-27
1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.
3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.
5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.
6. [10] Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.
7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.
8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:
1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;
2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;
3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;
4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;
6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.
9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.
10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.
[10] § 33 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 151/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 184). Zmiana weszła w życie 23 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-04 do 2019-09-22
1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.
3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.
5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.
6. Szefowie Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Szef Inspektoratu Informatyki [12] wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.
7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.
8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:
1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;
2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;
3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;
4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;
6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.
9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.
10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.
[12] § 33 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 16/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 lutego 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 21). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2019-02-03
1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.
3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.
5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.
6. Szefowie Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Inspektoratu Systemów Informacyjnych wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.
7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.
8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:
1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;
2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;
3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;
4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;
6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.
9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.
10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.