Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[55] 1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, którego wzór określa załącznik Nr 31.
2. W zestawieniu kosztów zadania rzeczowego ujmuje się rezerwę na sfinansowanie nieprzewidzianych kosztów mogących wystąpić podczas realizacji zadania, w wysokości do 10% wartości robót budowalnych objętych dokumentacją projektową.
3. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania rzeczowego, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem, zwołuje posiedzenie KOPI z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 24e ust. 4 i 5, oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
4. Przedstawiciela właściwej terytorialnie Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej nie powołuje się do składu KOPI w przypadku, gdy projekt budowlany wymagał uzgodnienia pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
5. Inwestor dokonuje sprawdzenia prawidłowości dokonania uzgodnienia projektu budowlanego obiektu budowlanego w zakresie:
1) opatrzenia projektu odciskiem pieczęci i podpisem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, potwierdzającego uzgodnienie projektu budowlanego, umieszczonego na częściach rysunkowych egzemplarzy projektu budowlanego przedstawiających:
a) rzut kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego,
b) zagospodarowanie działki lub terenu, sporządzone na kopii mapy do celów projektowych;
2) weryfikacji potwierdzenia przekazania zawiadomienia o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego szefowi Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 6d ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1372, 1518 i 1593).
6. Zgodność opracowania projektów wykonawczych poszczególnych branż w zakresie wykonania urządzeń przeciwpożarowych inwestor ocenia poprzez weryfikację uzgodnienia każdego urządzenia przeciwpożarowego z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, w zakresie opatrzenia pieczęcią rzutu kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego.
7. Z posiedzenia KOPI, inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem – sporządza protokół.
8. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez KOPI, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie KOPI, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
9. Inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy – przesyła kopię protokołu z posiedzenia KOPI, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.
10. Elementy składowe protokołu z posiedzenia KOPI określa załącznik Nr 28.
11. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny PI lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia PI w przypadkach, gdy PI wymagał oceny przez KOPI;
2) akceptacji przez inwestora lub inwestora zastępczego:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania.
12. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie PI, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej PI oraz „Akceptuję” – na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w PI, a zastosowane technologie i rozwiązania mają ekonomiczne uzasadnienie oraz zapewniają wymaganą funkcjonalność i trwałość inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.
13. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, podpis wraz z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
14. Po zatwierdzeniu PI, akceptacji zestawienia kosztów zadania lub zawarcia z wykonawcą umowy, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy w terminie 5 dni roboczych:
1) powiadamia beneficjenta oraz szefa (dowódcę, komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW także sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora zastępczego oraz inwestora, o zaakceptowanej wartości szacunkowej, przybliżonej lub kosztorysowej wartości zadania, a także o dacie jej akceptacji;
2) występuje z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej zmiany właściwego centralnego planu rzeczowego.
15. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania ust. 10 stosuje się odpowiednio.
[55] § 28 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[55] 1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, którego wzór określa załącznik Nr 31.
2. W zestawieniu kosztów zadania rzeczowego ujmuje się rezerwę na sfinansowanie nieprzewidzianych kosztów mogących wystąpić podczas realizacji zadania, w wysokości do 10% wartości robót budowalnych objętych dokumentacją projektową.
3. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania rzeczowego, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem, zwołuje posiedzenie KOPI z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 24e ust. 4 i 5, oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
4. Przedstawiciela właściwej terytorialnie Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej nie powołuje się do składu KOPI w przypadku, gdy projekt budowlany wymagał uzgodnienia pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
5. Inwestor dokonuje sprawdzenia prawidłowości dokonania uzgodnienia projektu budowlanego obiektu budowlanego w zakresie:
1) opatrzenia projektu odciskiem pieczęci i podpisem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, potwierdzającego uzgodnienie projektu budowlanego, umieszczonego na częściach rysunkowych egzemplarzy projektu budowlanego przedstawiających:
a) rzut kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego,
b) zagospodarowanie działki lub terenu, sporządzone na kopii mapy do celów projektowych;
2) weryfikacji potwierdzenia przekazania zawiadomienia o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego szefowi Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 6d ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1372, 1518 i 1593).
6. Zgodność opracowania projektów wykonawczych poszczególnych branż w zakresie wykonania urządzeń przeciwpożarowych inwestor ocenia poprzez weryfikację uzgodnienia każdego urządzenia przeciwpożarowego z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, w zakresie opatrzenia pieczęcią rzutu kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego.
7. Z posiedzenia KOPI, inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem – sporządza protokół.
8. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez KOPI, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie KOPI, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
9. Inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy – przesyła kopię protokołu z posiedzenia KOPI, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.
10. Elementy składowe protokołu z posiedzenia KOPI określa załącznik Nr 28.
11. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny PI lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia PI w przypadkach, gdy PI wymagał oceny przez KOPI;
2) akceptacji przez inwestora lub inwestora zastępczego:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania.
12. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie PI, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej PI oraz „Akceptuję” – na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w PI, a zastosowane technologie i rozwiązania mają ekonomiczne uzasadnienie oraz zapewniają wymaganą funkcjonalność i trwałość inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.
13. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, podpis wraz z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
14. Po zatwierdzeniu PI, akceptacji zestawienia kosztów zadania lub zawarcia z wykonawcą umowy, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy w terminie 5 dni roboczych:
1) powiadamia beneficjenta oraz szefa (dowódcę, komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW także sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora zastępczego oraz inwestora, o zaakceptowanej wartości szacunkowej, przybliżonej lub kosztorysowej wartości zadania, a także o dacie jej akceptacji;
2) występuje z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej zmiany właściwego centralnego planu rzeczowego.
15. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania ust. 10 stosuje się odpowiednio.
[55] § 28 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2020-04-27
1. Planowany łączny koszt zadania inwestycyjnego, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
2. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania, inwestor zwołuje posiedzenie Komisji z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 24 ust. 16 i 17, oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
3. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podlega zatwierdzeniu przez inwestora.
4. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez Komisję, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie Komisji, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
5. Inwestor przesyła kopię protokołu z posiedzenia Komisji, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.
6. Elementy składowe protokołu z posiedzenia Komisji określa załącznik nr 28.
7. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny programu inwestycji lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia programu inwestycji w przypadkach, gdy programy te wymagały oceny przez Komisję;
2) akceptacji przez inwestora:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania – z zastrzeżeniem § 24 ust. 21 – określającego wartość kosztorysową zadania, zawierającą rezerwę w wysokości do 10%.
8. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie programu inwestycji, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej programu inwestycji oraz „Akceptuję” na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.
9. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, opatrzone podpisem z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
10. Po zatwierdzeniu programu inwestycji lub akceptacji zestawienia kosztów zadania, inwestorzy niezwłocznie:
1) powiadamiają beneficjentów oraz szefów (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad działalnością inwestorów o zaakceptowanej wartości kosztorysowej zadania, a także o dacie jej akceptacji – z uwzględnieniem § 24 ust. 21;
2) występują z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej korekty właściwego centralnego planu rzeczowego.
11. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania, ust. 10 stosuje się odpowiednio.