Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[47] 1. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, sporządzany jest przez użytkownika lub użytkowników na podstawie potrzeb wynikających w szczególności: z programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, programu operacyjnego lub zatwierdzonego wniosku w sprawie pozyskania nowego sprzętu wojskowego wraz z dokumentami pochodnymi (Wstępne Założenia Taktyczno-Techniczne, WTT, SW), danych uzupełniających, Programu NSIP (w zakresie zadań około pakietowych), Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, o którym mowa w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1445, 1572 i 2020) lub w związku z obecnością wojsk sojuszniczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wniosek inwestycyjny może zostać sporządzony także przez beneficjenta, Gestora lub Organizatora. Do prac związanych ze sporządzeniem wniosku inwestycyjnego użytkownik może dodatkowo włączyć przedstawicieli administratora (w zakresie należącym do jego kompetencji).
2. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) proponowaną nazwę zadania lub pozycję z właściwego centralnego planu rzeczowego;
2) numer i adres kompleksu wojskowego;
3) podstawa opracowania;
4) użytkownik (użytkownicy);
5) beneficjent;
6) przeznaczenie inwestycji (budynek: sztabowy, koszarowy, biurowy, szkoleniowy, techniczno-usługowy, kuchnia, stołówka, droga, sieć wodociągowa, itp.);
7) rodzaj inwestycji (budowa, przebudowa, rozbudowa, nadbudowa, adaptacja, rozbiórka);
8) podstawowe parametry obiektu (stan osobowy, rodzaj i ilość sprzętu, rodzaj strzelnicy, pojemność zbiorników, ilość żywionych, powierzchnia placu, itp.);
9) inne informacje niezbędne do określenia zakresu rzeczowego (np. stan techniczny obiektu, usunięcie zadrzewienia, strefy ochronne);
10) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji;
11) charakter inwestycji w kontekście powiązania z zakupem SpW (czy dotyczy SpW, czy też infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW i określa czy zasadne jest oddzielne, czy łączne realizowanie zadania rzeczowego).
3. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, opiniowany jest, stosownie do kompetencji kolejno przez:
1) administratora nieruchomości, w zakresie określenia możliwości podłączenia nieruchomości do istniejących sieci (wodociągowej, energetycznej, gazowej itp.) – w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania;
2) zarządcę nieruchomości, w zakresie jej stanu prawnego oraz uwarunkowań lokalizacyjnych – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania;
3) pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych organu sporządzającego wniosek – w zakresie wymaganej klauzuli tajności oraz stopnia świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego dla wykonawcy, w tym określenie odpowiedniego poziomu poświadczeń bezpieczeństwa dla personelu realizującego zadania – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania;
4) szefa właściwego węzła łączności lub teleinformatycznego, w zakresie odziaływania na resortową sieć telekomunikacyjną – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania.
4. Po uzyskaniu opinii, o których mowa w ust. 3, a także w § 25 ust. 3 i § 25a ust. 2, wniosek jest opiniowany pod względem zgodności z dokumentami, programami i wnioskami, o których mowa w ust. 1, oraz jest zatwierdzany odpowiednio przez:
1) właściwego beneficjenta;
2) osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury:
a) w zakresie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej bezpośrednio podległych Ministrowi Obrony Narodowej, z wyjątkiem instytucji, których wniosek akceptuje beneficjent,
b) w zakresie wojsk sojuszniczych stacjonujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dla których realizacja inwestycji nie będzie odbywała się w ramach Programu NSIP;
3) Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Obrony Narodowej, w zakresie planowanych do wykonania zadań inwestycyjnych na nieruchomościach, dla których sprawuje stały zarząd.
5. Po zatwierdzeniu wniosku inwestycyjnego przez właściwą osobę określoną w ust. 4, wniosek inwestycyjny podlega przekazaniu do ZPiPR – P5, który uzgadnia go z właściwym Organizatorem oraz Gestorem, w odniesieniu do zadań związanych z pozyskaniem SpW, w zakresie zgodności z dokumentami, programami i wnioskami, o których mowa w ust. 1. W ramach uzgodnień, Organizator w szczególności kategoryzuje wniosek inwestycyjny i określa poziom istotności dla bezpieczeństwa państwa wraz z możliwością zastosowania art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. W sytuacji, gdy beneficjent lub komórki wewnętrzne tego beneficjenta pełnią także funkcję Gestora lub Organizatora, kategoryzacja wniosku oraz określenie poziomu istotności dla bezpieczeństwa państwa wraz z możliwością zastosowania art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, następuje na etapie zatwierdzania wniosku inwestycyjnego.
6. Po uzyskaniu uzgodnienia, o którym mowa w ust. 5, wniosek podlega przekazaniu do właściwego inwestora lub inwestora zastępczego, a także do wiadomości przełożonego tego inwestora albo inwestora zastępczego, który w terminie 21 dni roboczych od dnia jego otrzymania:
1) jednokrotnie opiniuje wniosek inwestycyjny w zakresie jego przydatności do opracowania PI, a w przypadku wydania opinii negatywnej, szczegółowo ją uzasadnia, enumeratywnie wskazując informacje wymagające uzupełnienia;
2) dokonuje oceny branżowej z zakresu służb materiałowych i technicznych pod kątem rozwiązań technicznych i organizacyjnych, takich jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych, współczynników heksogenowych;
3) ocenia możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę;
4) przygotowuje, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi elektronicznego (programowego) wsparcia i rekomenduje propozycję infrastrukturalnego zabezpieczenia potrzeb określonych we wniosku, z przedstawieniem możliwych wariantów technologicznych;
5) wstępnie określa dodatkowe zamierzenia dotyczące infrastruktury towarzyszącej, a w szczególności drogi i sieci;
6) określa wartość szacunkową oraz szacunkowy termin realizacji inwestycji w tym infrastruktury towarzyszącej;
7) przekazuje informacje o możliwości zastosowania rozwiązań powtarzalnych.
7. Niezależnie od czynności podejmowanych przez inwestora, o których mowa w ust. 6, jego przełożony, stosownie do potrzeb:
1) dokonuje oceny branżowej z zakresu służb materiałowych i technicznych pod kątem rozwiązań technicznych i organizacyjnych, takich jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych, współczynników heksogenowych;
2) dokonuje oceny możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę.
8. Po określeniu wartości szacunkowej, wniosek podlega rozpatrzeniu przez Komisję Inwestycyjną.
9. Beneficjent, w ramach opiniowania, o którym mowa w ust. 4:
1) dokonuje oceny proponowanych rozwiązań według właściwości;
2) może proponować rozwiązania techniczne i organizacyjne, takie jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych;
3) może oceniać możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę.
10. Czynności, o których mowa w ust. 4, 5 i 7, wykonywane są w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku. Wniosek niezaakceptowany lub negatywnie zaopiniowany podlega zwrotowi, w tym samym terminie, do instytucji go przesyłającej.
11. Czynności, o których mowa w ust. 5–8, nie dotyczą wniosku, o którym mowa w § 24 ust. 9 i 10.
12. W przypadku wydania negatywnej opinii, o której mowa w ust. 6 pkt 1:
1) inwestor informuje składającego wniosek i beneficjenta o przyczynach wydania negatywnej opinii;
2) wnioskodawca w terminie 7 dni roboczych przesyła inwestorowi oraz do wiadomości beneficjenta, wymagane przez niego informacje;
3) termin, o którym mowa w ust. 6, ulega wydłużeniu o 7 dni roboczych.
13. Zadania inwestycyjne przyporządkowywane są właściwym Organizatorom zgodnie z obszarem zarządzanego systemu funkcjonalnego:
1) zadania systemu funkcjonalnego organizacji, uzupełnień i mobilizacji (obiekty: wojewódzkich sztabów wojskowych, wojskowych komend uzupełnień, biur ewidencji osobowej WP);
2) system funkcjonalny rozpoznania (obiekty: jednostek wojskowych rozpoznania, walki radioelektronicznej, zabezpieczenia geograficznego, nawigacyjno-hydrograficznego, meteorologicznego);
3) system funkcjonalny rażenia (obiekty dowództw dywizji, brygad zmechanizowanych, lekkiej piechoty i pancernych, ich pododdziałów, pułków artylerii i saperów, baz lotnictwa taktycznego, dywizjonów okrętów bojowych, dywizjonów rakietowych OP, jednostek wojsk specjalnych);
4) system funkcjonalny przetrwania i ochrony wojsk (obiekty: Żandarmerii Wojskowej, Centralnego Ośrodka Analizy Skażeń, pułków i batalionów chemicznych, pułków inżynieryjnych, dywizjonów trałowców; systemy ochrony fizycznej, technicznej, kontroli dostępu do obiektów i pomieszczeń, strażnice i systemy ppoż., wartownie, ogrodzenia);
5) system funkcjonalny logistyki (obiekty: brygad logistycznych, baz logistycznych, baz lotnictwa transportowego, komend portów i lotnisk, wojskowych oddziałów gospodarczych, oddziałów zabezpieczenia, rejonowych przedstawicielstw wojskowych, batalionów logistycznych, zaopatrzenia i remontowych, instytucji i jednostek zabezpieczenia: transportu, infrastruktury, medycznego (z wyłączeniem obiektów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i instytutów badawczych posiadających w swej strukturze podmiot leczniczy);
6) system funkcjonalny wsparcia dowodzenia (obiekty: centra i systemy dowodzenia, sieci łączności i teleinformatyki, węzły łączności oraz obiekty WSyD i zapasowe stanowiska kierowania obroną państwa);
7) system funkcjonalny szkolenia (obiekty: w centrach i ośrodkach szkolenia (w tym poligony), w bazach lotnictwa szkolnego, place ćwiczeń ogniowych, place ćwiczeń taktycznych, trenażery i symulatory, strzelnice bojowe i garnizonowe, obiekty sportowe i dydaktyczne).
14. Zadania rzeczowe nie wymienione w ust. 13 podlegają procedowaniu z pominięciem Organizatora.
15. Szczegółowe przyporządkowanie obszarów do poszczególnych Organizatorów określa Załącznik Nr 32 do decyzji.
[47] § 24a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
[47] 1. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, sporządzany jest przez użytkownika lub użytkowników na podstawie potrzeb wynikających w szczególności: z programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, programu operacyjnego lub zatwierdzonego wniosku w sprawie pozyskania nowego sprzętu wojskowego wraz z dokumentami pochodnymi (Wstępne Założenia Taktyczno-Techniczne, WTT, SW), danych uzupełniających, Programu NSIP (w zakresie zadań około pakietowych), Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, o którym mowa w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1445, 1572 i 2020) lub w związku z obecnością wojsk sojuszniczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wniosek inwestycyjny może zostać sporządzony także przez beneficjenta, Gestora lub Organizatora. Do prac związanych ze sporządzeniem wniosku inwestycyjnego użytkownik może dodatkowo włączyć przedstawicieli administratora (w zakresie należącym do jego kompetencji).
2. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) proponowaną nazwę zadania lub pozycję z właściwego centralnego planu rzeczowego;
2) numer i adres kompleksu wojskowego;
3) podstawa opracowania;
4) użytkownik (użytkownicy);
5) beneficjent;
6) przeznaczenie inwestycji (budynek: sztabowy, koszarowy, biurowy, szkoleniowy, techniczno-usługowy, kuchnia, stołówka, droga, sieć wodociągowa, itp.);
7) rodzaj inwestycji (budowa, przebudowa, rozbudowa, nadbudowa, adaptacja, rozbiórka);
8) podstawowe parametry obiektu (stan osobowy, rodzaj i ilość sprzętu, rodzaj strzelnicy, pojemność zbiorników, ilość żywionych, powierzchnia placu, itp.);
9) inne informacje niezbędne do określenia zakresu rzeczowego (np. stan techniczny obiektu, usunięcie zadrzewienia, strefy ochronne);
10) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji;
11) charakter inwestycji w kontekście powiązania z zakupem SpW (czy dotyczy SpW, czy też infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW i określa czy zasadne jest oddzielne, czy łączne realizowanie zadania rzeczowego).
3. Wniosek, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1, opiniowany jest, stosownie do kompetencji kolejno przez:
1) administratora nieruchomości, w zakresie określenia możliwości podłączenia nieruchomości do istniejących sieci (wodociągowej, energetycznej, gazowej itp.) – w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania;
2) zarządcę nieruchomości, w zakresie jej stanu prawnego oraz uwarunkowań lokalizacyjnych – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania;
3) pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych organu sporządzającego wniosek – w zakresie wymaganej klauzuli tajności oraz stopnia świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego dla wykonawcy, w tym określenie odpowiedniego poziomu poświadczeń bezpieczeństwa dla personelu realizującego zadania – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania;
4) szefa właściwego węzła łączności lub teleinformatycznego, w zakresie odziaływania na resortową sieć telekomunikacyjną – w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania.
4. Po uzyskaniu opinii, o których mowa w ust. 3, a także w § 25 ust. 3 i § 25a ust. 2, wniosek jest opiniowany pod względem zgodności z dokumentami, programami i wnioskami, o których mowa w ust. 1, oraz jest zatwierdzany odpowiednio przez:
1) właściwego beneficjenta;
2) osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury:
a) w zakresie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej bezpośrednio podległych Ministrowi Obrony Narodowej, z wyjątkiem instytucji, których wniosek akceptuje beneficjent,
b) w zakresie wojsk sojuszniczych stacjonujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dla których realizacja inwestycji nie będzie odbywała się w ramach Programu NSIP;
3) Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Obrony Narodowej, w zakresie planowanych do wykonania zadań inwestycyjnych na nieruchomościach, dla których sprawuje stały zarząd.
5. Po zatwierdzeniu wniosku inwestycyjnego przez właściwą osobę określoną w ust. 4, wniosek inwestycyjny podlega przekazaniu do ZPiPR – P5, który uzgadnia go z właściwym Organizatorem oraz Gestorem, w odniesieniu do zadań związanych z pozyskaniem SpW, w zakresie zgodności z dokumentami, programami i wnioskami, o których mowa w ust. 1. W ramach uzgodnień, Organizator w szczególności kategoryzuje wniosek inwestycyjny i określa poziom istotności dla bezpieczeństwa państwa wraz z możliwością zastosowania art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. W sytuacji, gdy beneficjent lub komórki wewnętrzne tego beneficjenta pełnią także funkcję Gestora lub Organizatora, kategoryzacja wniosku oraz określenie poziomu istotności dla bezpieczeństwa państwa wraz z możliwością zastosowania art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, następuje na etapie zatwierdzania wniosku inwestycyjnego.
6. Po uzyskaniu uzgodnienia, o którym mowa w ust. 5, wniosek podlega przekazaniu do właściwego inwestora lub inwestora zastępczego, a także do wiadomości przełożonego tego inwestora albo inwestora zastępczego, który w terminie 21 dni roboczych od dnia jego otrzymania:
1) jednokrotnie opiniuje wniosek inwestycyjny w zakresie jego przydatności do opracowania PI, a w przypadku wydania opinii negatywnej, szczegółowo ją uzasadnia, enumeratywnie wskazując informacje wymagające uzupełnienia;
2) dokonuje oceny branżowej z zakresu służb materiałowych i technicznych pod kątem rozwiązań technicznych i organizacyjnych, takich jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych, współczynników heksogenowych;
3) ocenia możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę;
4) przygotowuje, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi elektronicznego (programowego) wsparcia i rekomenduje propozycję infrastrukturalnego zabezpieczenia potrzeb określonych we wniosku, z przedstawieniem możliwych wariantów technologicznych;
5) wstępnie określa dodatkowe zamierzenia dotyczące infrastruktury towarzyszącej, a w szczególności drogi i sieci;
6) określa wartość szacunkową oraz szacunkowy termin realizacji inwestycji w tym infrastruktury towarzyszącej;
7) przekazuje informacje o możliwości zastosowania rozwiązań powtarzalnych.
7. Niezależnie od czynności podejmowanych przez inwestora, o których mowa w ust. 6, jego przełożony, stosownie do potrzeb:
1) dokonuje oceny branżowej z zakresu służb materiałowych i technicznych pod kątem rozwiązań technicznych i organizacyjnych, takich jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych, współczynników heksogenowych;
2) dokonuje oceny możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę.
8. Po określeniu wartości szacunkowej, wniosek podlega rozpatrzeniu przez Komisję Inwestycyjną.
9. Beneficjent, w ramach opiniowania, o którym mowa w ust. 4:
1) dokonuje oceny proponowanych rozwiązań według właściwości;
2) może proponować rozwiązania techniczne i organizacyjne, takie jak niezbędna ilość stanowisk warsztatowych, wielkość powierzchni magazynowej, placów manewrowych;
3) może oceniać możliwości kompensowania wnioskowanych potrzeb rzeczowych, uprzednio dostarczonymi zdolnościami generowanymi, w szczególności poprzez funkcjonującą infrastrukturę.
10. Czynności, o których mowa w ust. 4, 5 i 7, wykonywane są w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku. Wniosek niezaakceptowany lub negatywnie zaopiniowany podlega zwrotowi, w tym samym terminie, do instytucji go przesyłającej.
11. Czynności, o których mowa w ust. 5–8, nie dotyczą wniosku, o którym mowa w § 24 ust. 9 i 10.
12. W przypadku wydania negatywnej opinii, o której mowa w ust. 6 pkt 1:
1) inwestor informuje składającego wniosek i beneficjenta o przyczynach wydania negatywnej opinii;
2) wnioskodawca w terminie 7 dni roboczych przesyła inwestorowi oraz do wiadomości beneficjenta, wymagane przez niego informacje;
3) termin, o którym mowa w ust. 6, ulega wydłużeniu o 7 dni roboczych.
13. Zadania inwestycyjne przyporządkowywane są właściwym Organizatorom zgodnie z obszarem zarządzanego systemu funkcjonalnego:
1) zadania systemu funkcjonalnego organizacji, uzupełnień i mobilizacji (obiekty: wojewódzkich sztabów wojskowych, wojskowych komend uzupełnień, biur ewidencji osobowej WP);
2) system funkcjonalny rozpoznania (obiekty: jednostek wojskowych rozpoznania, walki radioelektronicznej, zabezpieczenia geograficznego, nawigacyjno-hydrograficznego, meteorologicznego);
3) system funkcjonalny rażenia (obiekty dowództw dywizji, brygad zmechanizowanych, lekkiej piechoty i pancernych, ich pododdziałów, pułków artylerii i saperów, baz lotnictwa taktycznego, dywizjonów okrętów bojowych, dywizjonów rakietowych OP, jednostek wojsk specjalnych);
4) system funkcjonalny przetrwania i ochrony wojsk (obiekty: Żandarmerii Wojskowej, Centralnego Ośrodka Analizy Skażeń, pułków i batalionów chemicznych, pułków inżynieryjnych, dywizjonów trałowców; systemy ochrony fizycznej, technicznej, kontroli dostępu do obiektów i pomieszczeń, strażnice i systemy ppoż., wartownie, ogrodzenia);
5) system funkcjonalny logistyki (obiekty: brygad logistycznych, baz logistycznych, baz lotnictwa transportowego, komend portów i lotnisk, wojskowych oddziałów gospodarczych, oddziałów zabezpieczenia, rejonowych przedstawicielstw wojskowych, batalionów logistycznych, zaopatrzenia i remontowych, instytucji i jednostek zabezpieczenia: transportu, infrastruktury, medycznego (z wyłączeniem obiektów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i instytutów badawczych posiadających w swej strukturze podmiot leczniczy);
6) system funkcjonalny wsparcia dowodzenia (obiekty: centra i systemy dowodzenia, sieci łączności i teleinformatyki, węzły łączności oraz obiekty WSyD i zapasowe stanowiska kierowania obroną państwa);
7) system funkcjonalny szkolenia (obiekty: w centrach i ośrodkach szkolenia (w tym poligony), w bazach lotnictwa szkolnego, place ćwiczeń ogniowych, place ćwiczeń taktycznych, trenażery i symulatory, strzelnice bojowe i garnizonowe, obiekty sportowe i dydaktyczne).
14. Zadania rzeczowe nie wymienione w ust. 13 podlegają procedowaniu z pominięciem Organizatora.
15. Szczegółowe przyporządkowanie obszarów do poszczególnych Organizatorów określa Załącznik Nr 32 do decyzji.
[47] § 24a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-02-23 do 2020-04-27
[16] 1. W stosunku do zadań, których przewidywana wartość przekracza 15 mln zł, przygotowuje się odrębne szczegółowe uzasadnienie zawierające:
1) wskazanie lokalizacji inwestycji;
2) analizę w zakresie konieczności wykonania danego zamierzenia inwestycyjnego;
3) wykazanie braku możliwości wykorzystania istniejącego potencjału infrastruktury;
4) przewidywane koszty inwestycji lub całego przedsięwzięcia w sytuacji gdy inwestycja stanowi jego element;
5) opinię użytkownika, przełożonego użytkownika (beneficjenta) i właściwego inwestora.
2. Szczegółowe uzasadnienie przesyła się do Szefa ZPR-P8:
1) w terminie zgłaszania potrzeb do Planu inwestycji budowlanych;
2) wraz z wnioskiem o dokonanie korekty.
3. Szczegółowe uzasadnienie, niespełniające wymogów określonych w ust. 1 nie będzie rozpatrywane, co uniemożliwia ujęcie zadania w Planie inwestycji budowlanych lub korekcie.
4. Szef ZPR-P8 niezwłocznie przesyła do Podsekretarza Stanu w MON właściwego do spraw infrastruktury szczegółowe uzasadnienia do zadań planowanych do ujęcia w Planie inwestycji budowlanych lub korekcie.
5. Postanowienia ust. 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio w sytuacji wzrostu wartości zadania ponad 15 mln zł, jeżeli do czasu wzrostu wartości zadania nie było obowiązku sporządzenia szczegółowego uzasadnienia. Szczegółowe uzasadnienie przesyła się do Szefa ZPR-P8 nie później niż w terminie 14 dni od pozyskania informacji o wzroście wartości zadania ponad 15 mln zł.
[16] § 24a dodany przez § 1 pkt 6 decyzji nr 47/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 lutego 2017 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 44). Zmiana weszła w życie 23 lutego 2017 r.