Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
3a. [40] Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzonego w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
b) będącej wynikiem zawarcia przez inwestora lub inwestora zastępczego umowy z wykonawcą
– o ile zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 28 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
3b. [41] Zmiany, o których mowa w ust. 3a pkt 4 i 7, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie, beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
4. [42] Wniosek inwestora dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 3a, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 3b, rozpatrywany jest przez ZPR-P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje Organizatora i beneficjenta w części ich dotyczącej.
5. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, o których mowa w ust. 4, Organizatorów, Gestorów oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
6. Szef ZPR – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
7. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych (od momentu przekazania wstępnego projektu centralnego planu rzeczowego do służbowego wykorzystania komórkom organizacyjnym MON i jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej do zakończenia jego realizacji) zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[40] § 11 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
[41] § 11 ust. 3b dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
[42] § 11 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
3a. [40] Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzonego w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
b) będącej wynikiem zawarcia przez inwestora lub inwestora zastępczego umowy z wykonawcą
– o ile zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 28 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
3b. [41] Zmiany, o których mowa w ust. 3a pkt 4 i 7, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie, beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
4. [42] Wniosek inwestora dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 3a, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 3b, rozpatrywany jest przez ZPR-P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje Organizatora i beneficjenta w części ich dotyczącej.
5. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, o których mowa w ust. 4, Organizatorów, Gestorów oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
6. Szef ZPR – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
7. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych (od momentu przekazania wstępnego projektu centralnego planu rzeczowego do służbowego wykorzystania komórkom organizacyjnym MON i jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej do zakończenia jego realizacji) zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[40] § 11 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
[41] § 11 ust. 3b dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
[42] § 11 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-18 do 2020-04-27
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Przesunięć, zmian i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz w ust. 3, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa ZPR – P8.
5. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, o których mowa w ust. 4, Organizatorów, Gestorów oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
6. Szef ZPR – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) [7] Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
7. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych (od momentu przekazania wstępnego projektu centralnego planu rzeczowego do służbowego wykorzystania komórkom organizacyjnym MON i jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej do zakończenia jego realizacji) zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[7] § 11 ust. 6 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 144). Zmiana weszła w życie 18 września 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2018-09-17
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Przesunięć, zmian i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz w ust. 3, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa ZPR – P8.
5. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, o których mowa w ust. 4, Organizatorów, Gestorów oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
6. Szef ZPR – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Anty korupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
7. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych (od momentu przekazania wstępnego projektu centralnego planu rzeczowego do służbowego wykorzystania komórkom organizacyjnym MON i jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej do zakończenia jego realizacji) zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.