Wersja obowiązująca od 2018-06-15 do 2021-08-09
1. W zakresie kształtowania zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych ustala się następujące kompetencje osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej oraz szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek i jednostek organizacyjnych:
1) Osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury: [12]
a) ustala i wprowadza, stosownie do potrzeb, zasady kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) koordynuje i nadzoruje działania związane z realizacją zamierzeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;
2) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:
a) formułuje propozycje zasad kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) opracowuje wytyczne do działalności w obszarze zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) inicjuje sporządzanie opracowań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
d) zatwierdza raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
e) prowadzi centralną bazę informacji o ustalonych strefach ochronnych obiektów wojskowych,
f) organizuje szkolenia z zakresu zagospodarowania przestrzennego,
g) [13] zatwierdza koncepcje architektoniczno-urbanistyczne zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;
3) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie swoich właściwości:
a) zapewnia właściwą realizację działań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
b) nadzoruje wykonywanie zadań związanych z zagospodarowaniem przestrzennym terenów zamkniętych,
c) akceptuje projekty raportów o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych i przesyła do zatwierdzenia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej;
4) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych realizują działania z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych, w tym:
a) wykonują przeglądy terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego,
b) wykonują raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) zapewniają wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych dla kompleksów perspektywicznych, wymagających rozbudowy lub zmiany dotychczasowego sposobu użytkowania,
d) ustalają, w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową, przepisy techniczno-budowlane, ekspertyzy techniczne, uzasadnione wnioski użytkowników w zakresie ochrony fizycznej obiektu wojskowego lub decyzje właściwych organów, strefy ochronne obiektów wojskowych w granicach terenu zamkniętego poprzez zatwierdzenie karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego,
e) w ramach działań, o których mowa w lit. d:
– uzyskują opinie i stanowiska komórek i jednostek organizacyjnych, w tym użytkowników obiektów wojskowych,
– przesyłają kopię zatwierdzonej karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz administratorowi i użytkownikowi terenu zamkniętego,
– ujmują ustalone strefy ochronne obiektów wojskowych w sporządzanych raportach o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego oraz innych opracowaniach z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego,
f) monitorują stan zagospodarowania przestrzennego kompleksów wojskowych oraz terenów z nimi sąsiadujących.
2. Wzór karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego wyznaczanej w granicach terenu zamkniętego przedstawia załącznik nr 4 do decyzji.
3. Wytyczne do wykonywania przeglądu terenu zamkniętego pod względem jego stanu zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego przedstawia załącznik nr 5 do decyzji.
[12] § 11 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 66/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.MON. poz. 74). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2018 r.
[13] § 11 ust. 1 pkt 2 lit. f) dodana przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 66/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.MON. poz. 74). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-06-15 do 2021-08-09
1. W zakresie kształtowania zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych ustala się następujące kompetencje osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej oraz szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek i jednostek organizacyjnych:
1) Osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury: [12]
a) ustala i wprowadza, stosownie do potrzeb, zasady kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) koordynuje i nadzoruje działania związane z realizacją zamierzeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;
2) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:
a) formułuje propozycje zasad kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) opracowuje wytyczne do działalności w obszarze zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) inicjuje sporządzanie opracowań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
d) zatwierdza raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
e) prowadzi centralną bazę informacji o ustalonych strefach ochronnych obiektów wojskowych,
f) organizuje szkolenia z zakresu zagospodarowania przestrzennego,
g) [13] zatwierdza koncepcje architektoniczno-urbanistyczne zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;
3) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie swoich właściwości:
a) zapewnia właściwą realizację działań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
b) nadzoruje wykonywanie zadań związanych z zagospodarowaniem przestrzennym terenów zamkniętych,
c) akceptuje projekty raportów o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych i przesyła do zatwierdzenia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej;
4) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych realizują działania z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych, w tym:
a) wykonują przeglądy terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego,
b) wykonują raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) zapewniają wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych dla kompleksów perspektywicznych, wymagających rozbudowy lub zmiany dotychczasowego sposobu użytkowania,
d) ustalają, w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową, przepisy techniczno-budowlane, ekspertyzy techniczne, uzasadnione wnioski użytkowników w zakresie ochrony fizycznej obiektu wojskowego lub decyzje właściwych organów, strefy ochronne obiektów wojskowych w granicach terenu zamkniętego poprzez zatwierdzenie karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego,
e) w ramach działań, o których mowa w lit. d:
– uzyskują opinie i stanowiska komórek i jednostek organizacyjnych, w tym użytkowników obiektów wojskowych,
– przesyłają kopię zatwierdzonej karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz administratorowi i użytkownikowi terenu zamkniętego,
– ujmują ustalone strefy ochronne obiektów wojskowych w sporządzanych raportach o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego oraz innych opracowaniach z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego,
f) monitorują stan zagospodarowania przestrzennego kompleksów wojskowych oraz terenów z nimi sąsiadujących.
2. Wzór karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego wyznaczanej w granicach terenu zamkniętego przedstawia załącznik nr 4 do decyzji.
3. Wytyczne do wykonywania przeglądu terenu zamkniętego pod względem jego stanu zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego przedstawia załącznik nr 5 do decyzji.
[12] § 11 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 66/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.MON. poz. 74). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2018 r.
[13] § 11 ust. 1 pkt 2 lit. f) dodana przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 66/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.MON. poz. 74). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2018-06-14
1. W zakresie kształtowania zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych ustala się następujące kompetencje osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej oraz szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek i jednostek organizacyjnych:
1) Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwy do spraw infrastruktury:
a) ustala i wprowadza, stosownie do potrzeb, zasady kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) koordynuje i nadzoruje działania związane z realizacją zamierzeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;
2) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:
a) formułuje propozycje zasad kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,
b) opracowuje wytyczne do działalności w obszarze zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) inicjuje sporządzanie opracowań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
d) zatwierdza raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
e) prowadzi centralną bazę informacji o ustalonych strefach ochronnych obiektów wojskowych,
f) organizuje szkolenia z zakresu zagospodarowania przestrzennego;
3) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie swoich właściwości:
a) zapewnia właściwą realizację działań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
b) nadzoruje wykonywanie zadań związanych z zagospodarowaniem przestrzennym terenów zamkniętych,
c) akceptuje projekty raportów o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych i przesyła do zatwierdzenia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej;
4) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych realizują działania z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych, w tym:
a) wykonują przeglądy terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego,
b) wykonują raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,
c) zapewniają wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych dla kompleksów perspektywicznych, wymagających rozbudowy lub zmiany dotychczasowego sposobu użytkowania,
d) ustalają, w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową, przepisy techniczno-budowlane, ekspertyzy techniczne, uzasadnione wnioski użytkowników w zakresie ochrony fizycznej obiektu wojskowego lub decyzje właściwych organów, strefy ochronne obiektów wojskowych w granicach terenu zamkniętego poprzez zatwierdzenie karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego,
e) w ramach działań, o których mowa w lit. d:
– uzyskują opinie i stanowiska komórek i jednostek organizacyjnych, w tym użytkowników obiektów wojskowych,
– przesyłają kopię zatwierdzonej karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz administratorowi i użytkownikowi terenu zamkniętego,
– ujmują ustalone strefy ochronne obiektów wojskowych w sporządzanych raportach o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego oraz innych opracowaniach z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego,
f) monitorują stan zagospodarowania przestrzennego kompleksów wojskowych oraz terenów z nimi sąsiadujących.
2. Wzór karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego wyznaczanej w granicach terenu zamkniętego przedstawia załącznik nr 4 do decyzji.
3. Wytyczne do wykonywania przeglądu terenu zamkniętego pod względem jego stanu zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego przedstawia załącznik nr 5 do decyzji.