history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-01-26 do 2019-11-21

§ 23. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych należy przestrzegać:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) przy określaniu specjalności wojskowych – ustaleń zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej w sprawie korpusów osobowych, grup osobowych i specjalności wojskowych,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – obowiązujących ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników resortu obrony narodowej:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników resortu obrony narodowej obowiązujących tego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym,

d) [48] stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników resortu obrony narodowej określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana. Limit zatrudnienia pracowników w resorcie może ulegać zmianom w wyniku realizacji poleceń i decyzji Ministra;

5) [49] w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, norm załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – słownika obowiązujących indeksów materiałowych.

[48] § 23 pkt 4 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. a) decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

[49] § 23 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-01-26 do 2019-11-21

§ 23. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych należy przestrzegać:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) przy określaniu specjalności wojskowych – ustaleń zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej w sprawie korpusów osobowych, grup osobowych i specjalności wojskowych,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – obowiązujących ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników resortu obrony narodowej:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników resortu obrony narodowej obowiązujących tego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym,

d) [48] stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników resortu obrony narodowej określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana. Limit zatrudnienia pracowników w resorcie może ulegać zmianom w wyniku realizacji poleceń i decyzji Ministra;

5) [49] w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, norm załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – słownika obowiązujących indeksów materiałowych.

[48] § 23 pkt 4 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. a) decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

[49] § 23 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-08-27 do 2018-01-25

§ 23.  Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych należy przestrzegać:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) przy określaniu specjalności wojskowych – ustaleń zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej w sprawie korpusów osobowych, grup osobowych i specjalności wojskowych,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – obowiązujących ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników resortu obrony narodowej:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników resortu obrony narodowej obowiązujących tego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym,

d) stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników resortu obrony narodowej określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki (komórki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana. Limit zatrudnienia pracowników w resorcie może ulegać zmianom w wyniku realizacji poleceń i decyzji Ministra;

5) w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce (komórce) organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki (komórki) organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, norm załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – słownika obowiązujących indeksów materiałowych.