history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-01-26 do 2019-11-21

§ 10. 1. Proces planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych obejmuje:

1) wnioskowanie organizacyjno-etatowe;

2) opracowanie i uzgodnienie projektu planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

2. Wnioskowanie organizacyjno-etatowe przez osoby wymienione w § 11 polega na:

1) opracowaniu propozycji do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, z uwzględnieniem postanowień § 7–9, według wzoru określonego w załączniku Nr 2 do decyzji;

2) poddaniu propozycji, o których mowa w pkt 1, wstępnej weryfikacji i akceptacji przez Szefa Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1;

3) opracowaniu, z uwzględnieniem postanowień § 7–9 – zgodnie z zakresem akceptacji propozycji, o których mowa w pkt 1 – wniosków organizacyjno-etatowych do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, zwanych dalej „wnioskami organizacyjno-etatowymi”, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji;

4) poddaniu wniosków organizacyjno-etatowych procedurze oceny stosownie do postanowień §12;

5) przesłaniu do Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1, w terminie do dnia 15 marca roku poprzedzającego rok planistyczny, wniosków organizacyjno-etatowych wraz z ich pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę, w ramach procedury oceny, o której mowa w § 12.

3. [36] Wnioski organizacyjno-etatowe powodujące zmiany:

a) w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 7 wymagają jednoczesnego przedstawienia propozycji zmian do szczegółowych zakresów działania tych jednostek organizacyjnych,

b) parametrów stanowisk służbowych lub struktury komórek wewnętrznych jednostki organizacyjnej wymagają przedstawienia obowiązującego i projektowanego zakresu obowiązków (zadań) komórki wewnętrznej.

4. Wnioski organizacyjno-etatowe nie spełniające wymogów określonych w ust. 3 oraz w załączniku Nr 3 do decyzji, nie podlegają rozpatrzeniu.

5. Wnioski organizacyjno-etatowe, które nie zostaną poddane procedurze oceny, w trybie określonym w § 12, nie zostaną uwzględnione w projekcie planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

6. Wnioski organizacyjno-etatowe nie mogą być zgłaszane w odniesieniu do jednostek organizacyjnych, dla których nie upłynął okres dwunastu miesięcy od terminu ich sformowania lub przeformowania.

7. W przypadku wprowadzenia zmian do zadań głównych powodujących zmiany w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych oraz w przypadkach dotyczących programów pilotażowych prowadzonych w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej termin określony w ust. 6 może ulec skróceniu. Opracowany na podstawie wniosków organizacyjno-etatowych, o których mowa w ust. 2 pkt 5, projekt planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych wraz z projektem zarządzenia (decyzji) wprowadzającego go w życie, przedstawiany jest:

1) w terminie do dnia 15 kwietnia każdego roku – do uzgodnienia: Sekretarzowi Stanu, podsekretarzom stanu, Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Obrony Narodowej, Dyrektorowi Departamentu Kontroli, Dyrektorowi Departamentu Kadr oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wraz z opracowanymi wnioskami i ich pisemnymi ocenami;

2) w terminie do dnia 15 czerwca roku poprzedzającego rok planistyczny – do zatwierdzenia Ministrowi.

8. Plan zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych lub wyciągi z niego, przesyła się do właściwych jednostek (komórek) organizacyjnych.

[36] § 10 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-01-26 do 2019-11-21

§ 10. 1. Proces planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych obejmuje:

1) wnioskowanie organizacyjno-etatowe;

2) opracowanie i uzgodnienie projektu planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

2. Wnioskowanie organizacyjno-etatowe przez osoby wymienione w § 11 polega na:

1) opracowaniu propozycji do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, z uwzględnieniem postanowień § 7–9, według wzoru określonego w załączniku Nr 2 do decyzji;

2) poddaniu propozycji, o których mowa w pkt 1, wstępnej weryfikacji i akceptacji przez Szefa Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1;

3) opracowaniu, z uwzględnieniem postanowień § 7–9 – zgodnie z zakresem akceptacji propozycji, o których mowa w pkt 1 – wniosków organizacyjno-etatowych do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, zwanych dalej „wnioskami organizacyjno-etatowymi”, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji;

4) poddaniu wniosków organizacyjno-etatowych procedurze oceny stosownie do postanowień §12;

5) przesłaniu do Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1, w terminie do dnia 15 marca roku poprzedzającego rok planistyczny, wniosków organizacyjno-etatowych wraz z ich pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę, w ramach procedury oceny, o której mowa w § 12.

3. [36] Wnioski organizacyjno-etatowe powodujące zmiany:

a) w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 7 wymagają jednoczesnego przedstawienia propozycji zmian do szczegółowych zakresów działania tych jednostek organizacyjnych,

b) parametrów stanowisk służbowych lub struktury komórek wewnętrznych jednostki organizacyjnej wymagają przedstawienia obowiązującego i projektowanego zakresu obowiązków (zadań) komórki wewnętrznej.

4. Wnioski organizacyjno-etatowe nie spełniające wymogów określonych w ust. 3 oraz w załączniku Nr 3 do decyzji, nie podlegają rozpatrzeniu.

5. Wnioski organizacyjno-etatowe, które nie zostaną poddane procedurze oceny, w trybie określonym w § 12, nie zostaną uwzględnione w projekcie planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

6. Wnioski organizacyjno-etatowe nie mogą być zgłaszane w odniesieniu do jednostek organizacyjnych, dla których nie upłynął okres dwunastu miesięcy od terminu ich sformowania lub przeformowania.

7. W przypadku wprowadzenia zmian do zadań głównych powodujących zmiany w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych oraz w przypadkach dotyczących programów pilotażowych prowadzonych w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej termin określony w ust. 6 może ulec skróceniu. Opracowany na podstawie wniosków organizacyjno-etatowych, o których mowa w ust. 2 pkt 5, projekt planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych wraz z projektem zarządzenia (decyzji) wprowadzającego go w życie, przedstawiany jest:

1) w terminie do dnia 15 kwietnia każdego roku – do uzgodnienia: Sekretarzowi Stanu, podsekretarzom stanu, Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Obrony Narodowej, Dyrektorowi Departamentu Kontroli, Dyrektorowi Departamentu Kadr oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wraz z opracowanymi wnioskami i ich pisemnymi ocenami;

2) w terminie do dnia 15 czerwca roku poprzedzającego rok planistyczny – do zatwierdzenia Ministrowi.

8. Plan zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych lub wyciągi z niego, przesyła się do właściwych jednostek (komórek) organizacyjnych.

[36] § 10 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 3). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-08-27 do 2018-01-25

§ 10.  1. Proces planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych obejmuje:

1) wnioskowanie organizacyjno-etatowe;

2) opracowanie i uzgodnienie projektu planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

2. Wnioskowanie organizacyjno-etatowe przez osoby wymienione w § 11 polega na:

1) opracowaniu propozycji do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, z uwzględnieniem postanowień § 7–9, według wzoru określonego w załączniku Nr 2 do decyzji;

2) poddaniu propozycji, o których mowa w pkt 1, wstępnej weryfikacji i akceptacji przez Szefa Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1;

3) opracowaniu, z uwzględnieniem postanowień § 7–9 – zgodnie z zakresem akceptacji propozycji, o których mowa w pkt 1 – wniosków organizacyjno-etatowych do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, zwanych dalej „wnioskami organizacyjno-etatowymi”, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji;

4) poddaniu wniosków organizacyjno-etatowych procedurze oceny stosownie do postanowień §12;

5) przesłaniu do Zarządu Organizacji i Uzupełnień-P1, w terminie do dnia 15 marca roku poprzedzającego rok planistyczny, wniosków organizacyjno-etatowych wraz z ich pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę, w ramach procedury oceny, o której mowa w § 12.

3. Wnioski organizacyjno-etatowe powodujące zmiany:

a) w szczegółowych zakresach działania jednostek (komórek) organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 7 wymagają jednoczesnego przedstawienia propozycji zmian do szczegółowych zakresów działania tych jednostek (komórek) organizacyjnych,

b) parametrów stanowisk służbowych lub struktury komórek wewnętrznych komórki (jednostki) organizacyjnej wymagają przedstawienia obowiązującego i projektowanego zakresu obowiązków (zadań) komórki wewnętrznej.

4. Wnioski organizacyjno-etatowe nie spełniające wymogów określonych w ust. 3 oraz w załączniku Nr 3 do decyzji, nie podlegają rozpatrzeniu.

5. Wnioski organizacyjno-etatowe, które nie zostaną poddane procedurze oceny, w trybie określonym w § 12, nie zostaną uwzględnione w projekcie planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.

6. Wnioski organizacyjno-etatowe nie mogą być zgłaszane w odniesieniu do jednostek organizacyjnych, dla których nie upłynął okres dwunastu miesięcy od terminu ich sformowania lub przeformowania.

7. W przypadku wprowadzenia zmian do zadań głównych powodujących zmiany w szczegółowych zakresach działania jednostek organizacyjnych oraz w przypadkach dotyczących programów pilotażowych prowadzonych w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej termin określony w ust. 6 może ulec skróceniu. Opracowany na podstawie wniosków organizacyjno-etatowych, o których mowa w ust. 2 pkt 5, projekt planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych wraz z projektem zarządzenia (decyzji) wprowadzającego go w życie, przedstawiany jest:

1) w terminie do dnia 15 kwietnia każdego roku – do uzgodnienia: Sekretarzowi Stanu, podsekretarzom stanu, Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Obrony Narodowej, Dyrektorowi Departamentu Kontroli, Dyrektorowi Departamentu Kadr oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wraz z opracowanymi wnioskami i ich pisemnymi ocenami;

2) w terminie do dnia 15 czerwca roku poprzedzającego rok planistyczny – do zatwierdzenia Ministrowi.

8. Plan zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych lub wyciągi z niego, przesyła się do właściwych jednostek (komórek) organizacyjnych.