history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-12-22 do 2018-09-24

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz na podstawie zestawień uprzednio zebranych potrzeb:

1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań;

3) Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych przedstawia właściwym organom planującym propozycje podziału limitów stanów średniorocznych żołnierzy w zakresie jednostek organizacyjnych Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych, Marynarki Wojennej i Wojsk Specjalnych oraz innych podporządkowanych jednostek.

2a. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

2b. [2] Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zweryfikowany projekt planu finansowego instytucji gospodarki budżetowej, uprzednio uzgodniony z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w zakresie wydatków budżetowych ujmowanych w Planie inwestycji NSIP.

2c. [3] Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zaopiniowany przez radę nadzorczą projekt planu finansowego agencji wykonawczej.

3. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

4. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 3, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

5. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na podstawie protokołu z weryfikacji mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

6. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

7. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

8. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.

[2] § 13 ust. 2b dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 497/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 grudnia 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 343). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2015 r.

[3] § 13 ust. 2c dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 497/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 grudnia 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 343). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-12-22 do 2018-09-24

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz na podstawie zestawień uprzednio zebranych potrzeb:

1) organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań;

3) Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych przedstawia właściwym organom planującym propozycje podziału limitów stanów średniorocznych żołnierzy w zakresie jednostek organizacyjnych Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych, Marynarki Wojennej i Wojsk Specjalnych oraz innych podporządkowanych jednostek.

2a. Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

2b. [2] Dyrektor Departamentu Infrastruktury przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zweryfikowany projekt planu finansowego instytucji gospodarki budżetowej, uprzednio uzgodniony z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w zakresie wydatków budżetowych ujmowanych w Planie inwestycji NSIP.

2c. [3] Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetowego zaopiniowany przez radę nadzorczą projekt planu finansowego agencji wykonawczej.

3. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

4. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 3, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

5. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na podstawie protokołu z weryfikacji mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

6. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

7. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

8. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.

[2] § 13 ust. 2b dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 497/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 grudnia 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 343). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2015 r.

[3] § 13 ust. 2c dodany przez § 1 pkt 2 decyzji nr 497/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 grudnia 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 343). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-06-10 do 2015-12-21

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o Wytyczne Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, i Notę budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz na podstawie zestawień uprzednio zebranych potrzeb: [11]

1) [12] organy planujące, według właściwości, sporządzają projekty budżetów oraz projekty centralnych planów rzeczowych;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań;

3) Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych przedstawia właściwym organom planującym propozycje podziału limitów stanów średniorocznych żołnierzy w zakresie jednostek organizacyjnych Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych, Marynarki Wojennej i Wojsk Specjalnych oraz innych podporządkowanych jednostek.

2a. [13] Prezesi sądów wojskowych przekazują projekty budżetów do Dyrektora Departamentu Budżetowego i do wiadomości kierowników jednostek budżetowych, na zaopatrzeniu których sądy pozostają, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych.

3. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

4. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 3, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

5. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na podstawie protokołu z weryfikacji mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

6. [14] Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

7. [15] Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej jest przekazywany Ministrowi Finansów.

8. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.

[11] § 13 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 194/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 156). Zmiana weszła w życie 10 czerwca 2015 r.

[12] § 13 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 194/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 156). Zmiana weszła w życie 10 czerwca 2015 r.

[13] § 13 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 194/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 156). Zmiana weszła w życie 10 czerwca 2015 r.

[14] § 13 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 194/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 156). Zmiana weszła w życie 10 czerwca 2015 r.

[15] § 13 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 194/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 156). Zmiana weszła w życie 10 czerwca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-06 do 2015-06-09

§ 13. 1. Na podstawie Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1, opracowywana jest Nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego określająca zasady i tryb pracy nad projektem budżetu resortu obrony narodowej.

2. W oparciu o zadania określone w Wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa § 12 ust. 1 i Nocie budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz na podstawie zestawień uprzednio zebranych potrzeb finansowych:

1) organy planujące według właściwości, sporządzają:

a) projekty budżetów w układzie klasyfikacji budżetowej i układzie zadaniowym;

b) projekty centralnych planów rzeczowych w układzie klasyfikacji budżetowej i układzie zadaniowym;

2) właściciele zadań, podzadań i działań ustalą wartości bazowe i docelowe mierników realizacji celów dla zadań, podzadań i działań;

3) Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych przedstawia właściwym organom planującym propozycje podziału limitów stanów średniorocznych żołnierzy w zakresie jednostek organizacyjnych Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych, Marynarki Wojennej i Wojsk Specjalnych oraz innych podporządkowanych jednostek.

3. Po sporządzeniu projektów budżetów, przez organy o których mowa w ust. 2 pkt 1, następuje ich weryfikacja, która polega na ustaleniu zgodności projektów budżetów z Wytycznymi Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego oraz Notą budżetową Dyrektora Departamentu Budżetowego.

4. Za organizację procesu weryfikacji, o której mowa w ust. 3, odpowiada Dyrektor Departamentu Budżetowego.

5. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na podstawie protokołu z weryfikacji mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień.

6. Po weryfikacji projektów budżetów, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz układzie zadaniowym i przedstawia go do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.

7. Zatwierdzony projekt budżetu resortu obrony narodowej przekazywany jest Ministrowi Finansów, na zasadach i w trybie wynikającym z ustawy oraz rozporządzenia Ministra Finansów.

8. Na etapie rządowych prac nad projektem ustawy budżetowej Dyrektor Departamentu Budżetowego, w porozumieniu z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje ewentualnych poprawek do projektu budżetu resortu obrony narodowej.