Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. [135] Inspekcję kryptograficzną zarządza kierownik jednostki organizacyjnej, właściwy dla OBSŁiI przeprowadzającego inspekcję, a realizuje co najmniej dwuosobowa komisja złożona z personelu OBSŁiI.
2. Inspekcję kryptograficzną, o której mowa w ust. 1 przeprowadza się wykorzystując m.in. dokumenty określone w ust. 7.
3. Protokół z inspekcji kryptograficznej tworzy się w zależności od potrzeb w trzech lub czterech jednobrzmiących egzemplarzach.
4. Protokół, o którym mowa wyżej, przewodniczący komisji przedstawia do podpisu kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której przeprowadzono inspekcję kryptograficzną wraz z załączoną kartą inspekcji.
5. [136] Poszczególne egzemplarze protokołu inspekcji kryptograficznej wraz z kartą inspekcji kryptograficznej przekazywane są do:
1) kancelarii kryptograficznej, w której inspekcja została przeprowadzona;
2) nadrzędnej jednostki organizacyjnej – nie dotyczy OBSŁiI bezpośrednio nadzorowanych przez NCBC lub podległych pod NCBC;
3) NCBC;
4) KOGD.
5a. [137] Informację o sposobie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości lub realizacji zaleceń z przeprowadzonej inspekcji kryptograficznej, kierownik kontrolowanej jednostki organizacyjnej przesyła jednostkom organizacyjnym, którym został wysłany protokół z inspekcji.
6. Prowadząc inspekcję kryptograficzną w jednostce organizacyjnej posiadającej więcej niż jedną kancelarię kryptograficzną dla każdej kancelarii sporządza się odrębny protokół z inspekcji kryptograficznej.
7. Wzór:
1) upoważnienia do przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 30;
2) planu przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 31;
3) protokołu z inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 32;
4) karty inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 33.
[135] § 38 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[136] § 38 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[137] § 38 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 27 lit. c) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. [135] Inspekcję kryptograficzną zarządza kierownik jednostki organizacyjnej, właściwy dla OBSŁiI przeprowadzającego inspekcję, a realizuje co najmniej dwuosobowa komisja złożona z personelu OBSŁiI.
2. Inspekcję kryptograficzną, o której mowa w ust. 1 przeprowadza się wykorzystując m.in. dokumenty określone w ust. 7.
3. Protokół z inspekcji kryptograficznej tworzy się w zależności od potrzeb w trzech lub czterech jednobrzmiących egzemplarzach.
4. Protokół, o którym mowa wyżej, przewodniczący komisji przedstawia do podpisu kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której przeprowadzono inspekcję kryptograficzną wraz z załączoną kartą inspekcji.
5. [136] Poszczególne egzemplarze protokołu inspekcji kryptograficznej wraz z kartą inspekcji kryptograficznej przekazywane są do:
1) kancelarii kryptograficznej, w której inspekcja została przeprowadzona;
2) nadrzędnej jednostki organizacyjnej – nie dotyczy OBSŁiI bezpośrednio nadzorowanych przez NCBC lub podległych pod NCBC;
3) NCBC;
4) KOGD.
5a. [137] Informację o sposobie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości lub realizacji zaleceń z przeprowadzonej inspekcji kryptograficznej, kierownik kontrolowanej jednostki organizacyjnej przesyła jednostkom organizacyjnym, którym został wysłany protokół z inspekcji.
6. Prowadząc inspekcję kryptograficzną w jednostce organizacyjnej posiadającej więcej niż jedną kancelarię kryptograficzną dla każdej kancelarii sporządza się odrębny protokół z inspekcji kryptograficznej.
7. Wzór:
1) upoważnienia do przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 30;
2) planu przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 31;
3) protokołu z inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 32;
4) karty inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 33.
[135] § 38 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[136] § 38 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[137] § 38 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 27 lit. c) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2021-01-12
1. Inspekcję kryptograficzną kancelarii kryptograficznej zarządza kierownik nadrzędnej jednostki organizacyjnej, a realizuje komisja złożona z upoważnionych członków OBSŁiI, której przewodniczącym jest Oficer BSŁiI.
2. Inspekcję kryptograficzną, o której mowa w ust. 1 przeprowadza się wykorzystując m.in. dokumenty określone w ust. 7.
3. Protokół z inspekcji kryptograficznej tworzy się w zależności od potrzeb w trzech lub czterech jednobrzmiących egzemplarzach.
4. Protokół, o którym mowa wyżej, przewodniczący komisji przedstawia do podpisu kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której przeprowadzono inspekcję kryptograficzną wraz z załączoną kartą inspekcji.
5. Poszczególne egzemplarze protokołu inspekcji kryptograficznej wraz z kartą inspekcji kryptograficznej przekazuje się do:
1) kancelarii kryptograficznej, w której inspekcja była przeprowadzana;
2) nadrzędnej jednostki organizacyjnej – nie dotyczy inspekcji prowadzonych w OBSŁiI DG RSZ, DO RSZ, DGW, KG ŻW;
3) KOGD;
4) RCZBSiUT.
6. Prowadząc inspekcję kryptograficzną w jednostce organizacyjnej posiadającej więcej niż jedną kancelarię kryptograficzną dla każdej kancelarii sporządza się odrębny protokół z inspekcji kryptograficznej.
7. Wzór:
1) upoważnienia do przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 30;
2) planu przeprowadzenia inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 31;
3) protokołu z inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 32;
4) karty inspekcji kryptograficznej, określa załącznik nr 33.