Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. Po zakończeniu pracy, personel kancelarii kryptograficznej zamyka i zabezpiecza urządzenia do przechowywania informacji niejawnych oraz pomieszczenia służbowe kancelarii kryptograficznej.
2. Zasady zdawania, przechowywania i wydawania kluczy użytku bieżącego do pomieszczeń służbowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 1, określa plan ochrony informacji niejawnych jednostki organizacyjnej oraz instrukcja pracy kancelarii kryptograficznej, której zawartość stanowi załącznik nr 6.
3. Klucze zapasowe do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych należy przechowywać w zabezpieczonych, oddzielnych pojemnikach lub kopertach, rejestrowanych w RWD w kancelarii tajnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5 i 7.
4. Klucze, o których mowa w ust. 2 i 3, nie oznacza się klauzulą tajności, ale podlegają szczególnej ochronie, między innymi poprzez sprawdzenie podczas otwierania i zamykania urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 3, czy znajdują się w nienaruszonych pojemnikach lub kopertach.
5. Kody dostępu do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych, urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, określone w załączniku nr 7, należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii danej jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B.
6. [66] Kody, o których mowa w ust. 5, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu lub urządzeniu. Kody ewidencjonuje się i umieszcza w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach. Sposób oznaczania kodów określa załącznik nr 7.
7. [67] Kody administratora systemu alarmowego wspomagającego ochronę fizyczną pomieszczeń kancelarii kryptograficznej należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5.
8. [68] Kody, o których mowa w ust. 7, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych o klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji, przechowywanej w pomieszczeniu lub urządzeniu. Kody ewidencjonuje się i umieszcza w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach.
9. Zabrania się zapisywania przez użytkowników kodów dostępu w inny sposób niż określony w ust. 8, wynoszenia ich oraz kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, poza teren jednostki organizacyjnej.
10. Kody dostępu, o których mowa w ust. 5, zmienia się:
1) w nowo instalowanych urządzeniach do przechowywania informacji niejawnych i drzwiach z zamkami szyfrowymi;
2) po każdej naprawie lub konserwacji zamka;
3) po przekazaniu obowiązków przez osobę pełniącą służbę albo zatrudnioną w kancelarii kryptograficznej;
4) w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej;
5) w odstępach czasowych nie przekraczających 6 miesięcy od ostatniej zmiany kodu.
11. [69] Kody, o których mowa w ust. 7, zmienia się w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej oraz w przypadku przekazania obowiązków przez osobę pełniącą obowiązki na stanowisku administratora systemu alarmowego. Kody użytkowników systemu alarmowego wykorzystywane w ramach funkcjonowania kancelarii kryptograficznej zmienia się w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej.
12. W razie utraty, domniemania ujawnienia kluczy, zagubienia kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, należy wymienić zamki, a o fakcie ich utraty lub zagubienia poinformować pisemnie kierownika jednostki organizacyjnej.
[66] § 10 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[67] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[68] § 10 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[69] § 10 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. Po zakończeniu pracy, personel kancelarii kryptograficznej zamyka i zabezpiecza urządzenia do przechowywania informacji niejawnych oraz pomieszczenia służbowe kancelarii kryptograficznej.
2. Zasady zdawania, przechowywania i wydawania kluczy użytku bieżącego do pomieszczeń służbowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 1, określa plan ochrony informacji niejawnych jednostki organizacyjnej oraz instrukcja pracy kancelarii kryptograficznej, której zawartość stanowi załącznik nr 6.
3. Klucze zapasowe do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych należy przechowywać w zabezpieczonych, oddzielnych pojemnikach lub kopertach, rejestrowanych w RWD w kancelarii tajnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5 i 7.
4. Klucze, o których mowa w ust. 2 i 3, nie oznacza się klauzulą tajności, ale podlegają szczególnej ochronie, między innymi poprzez sprawdzenie podczas otwierania i zamykania urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 3, czy znajdują się w nienaruszonych pojemnikach lub kopertach.
5. Kody dostępu do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych, urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, określone w załączniku nr 7, należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii danej jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B.
6. [66] Kody, o których mowa w ust. 5, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu lub urządzeniu. Kody ewidencjonuje się i umieszcza w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach. Sposób oznaczania kodów określa załącznik nr 7.
7. [67] Kody administratora systemu alarmowego wspomagającego ochronę fizyczną pomieszczeń kancelarii kryptograficznej należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5.
8. [68] Kody, o których mowa w ust. 7, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych o klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji, przechowywanej w pomieszczeniu lub urządzeniu. Kody ewidencjonuje się i umieszcza w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach.
9. Zabrania się zapisywania przez użytkowników kodów dostępu w inny sposób niż określony w ust. 8, wynoszenia ich oraz kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, poza teren jednostki organizacyjnej.
10. Kody dostępu, o których mowa w ust. 5, zmienia się:
1) w nowo instalowanych urządzeniach do przechowywania informacji niejawnych i drzwiach z zamkami szyfrowymi;
2) po każdej naprawie lub konserwacji zamka;
3) po przekazaniu obowiązków przez osobę pełniącą służbę albo zatrudnioną w kancelarii kryptograficznej;
4) w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej;
5) w odstępach czasowych nie przekraczających 6 miesięcy od ostatniej zmiany kodu.
11. [69] Kody, o których mowa w ust. 7, zmienia się w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej oraz w przypadku przekazania obowiązków przez osobę pełniącą obowiązki na stanowisku administratora systemu alarmowego. Kody użytkowników systemu alarmowego wykorzystywane w ramach funkcjonowania kancelarii kryptograficznej zmienia się w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej.
12. W razie utraty, domniemania ujawnienia kluczy, zagubienia kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, należy wymienić zamki, a o fakcie ich utraty lub zagubienia poinformować pisemnie kierownika jednostki organizacyjnej.
[66] § 10 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[67] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[68] § 10 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[69] § 10 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2021-01-12
1. Po zakończeniu pracy, personel kancelarii kryptograficznej zamyka i zabezpiecza urządzenia do przechowywania informacji niejawnych oraz pomieszczenia służbowe kancelarii kryptograficznej.
2. Zasady zdawania, przechowywania i wydawania kluczy użytku bieżącego do pomieszczeń służbowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 1, określa plan ochrony informacji niejawnych jednostki organizacyjnej oraz instrukcja pracy kancelarii kryptograficznej, której zawartość stanowi załącznik nr 6.
3. Klucze zapasowe do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych i urządzeń do przechowywania informacji niejawnych należy przechowywać w zabezpieczonych, oddzielnych pojemnikach lub kopertach, rejestrowanych w RWD w kancelarii tajnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5 i 7.
4. Klucze, o których mowa w ust. 2 i 3, nie oznacza się klauzulą tajności, ale podlegają szczególnej ochronie, między innymi poprzez sprawdzenie podczas otwierania i zamykania urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, o których mowa w ust. 3, czy znajdują się w nienaruszonych pojemnikach lub kopertach.
5. Kody dostępu do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej, pomieszczeń magazynowych, urządzeń do przechowywania informacji niejawnych, określone w załączniku nr 7, należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii danej jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B.
6. Kody, o których mowa w ust. 5, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych o klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu/urządzeniu, umieszcza się je w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach, których sposób oznaczania określa załącznik nr 7.
7. Kody systemu alarmowego do pomieszczeń kancelarii kryptograficznej należy przechowywać w pomieszczeniu kancelarii tajnej lub innej kancelarii danej jednostki organizacyjnej, w szafach stalowych co najmniej klasy B, w sposób zapewniający fizyczne ich oddzielenie od kodów, o których mowa w ust. 5.
8. Kody, o których mowa w ust. 7, podlegają ochronie przewidzianej dla materiałów niejawnych o klauzuli tajności odpowiadającej najwyżej sklasyfikowanej informacji przechowywanej w pomieszczeniu/urządzeniu, umieszcza się je w zabezpieczonych i oznaczonych kopertach.
9. Zabrania się zapisywania przez użytkowników kodów dostępu w inny sposób niż określony w ust. 8, wynoszenia ich oraz kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, poza teren jednostki organizacyjnej.
10. Kody dostępu, o których mowa w ust. 5, zmienia się:
1) w nowo instalowanych urządzeniach do przechowywania informacji niejawnych i drzwiach z zamkami szyfrowymi;
2) po każdej naprawie lub konserwacji zamka;
3) po przekazaniu obowiązków przez osobę pełniącą służbę albo zatrudnioną w kancelarii kryptograficznej;
4) w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej;
5) w odstępach czasowych nie przekraczających 6 miesięcy od ostatniej zmiany kodu.
11. Kody, o których mowa w ust. 7, zmienia się w przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia kodu osobie nieupoważnionej oraz w przypadku przekazania obowiązków przez osobę pełniącą obowiązki na stanowisku w kancelarii kryptograficznej.
12. W razie utraty, domniemania ujawnienia kluczy, zagubienia kluczy, o których mowa w ust. 2 i 3, należy wymienić zamki, a o fakcie ich utraty lub zagubienia poinformować pisemnie kierownika jednostki organizacyjnej.