Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.
2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:
1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;
2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.
3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.
6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:
1) podstawę przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;
4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;
5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.
7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:
1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
2) własnej.
9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.
10. [36] Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego posiadającego akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego.
11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.
12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.
13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.
13a. [37] Dla OBSŁiI nadzorowanych przez NCBC, zgodę, o której mowa w ust. 13, wydaje Dyrektor NCBC, o czym informuje pisemnie Szefa KOGD.
14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.
15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.
16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.
17. Protokół przekazania obowiązków podpisują przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust. 15, a zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej.
[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[37] § 6 ust. 13a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-01-13
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.
2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:
1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;
2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.
3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.
6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:
1) podstawę przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;
4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;
5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.
7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:
1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
2) własnej.
9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.
10. [36] Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego posiadającego akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego.
11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.
12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.
13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.
13a. [37] Dla OBSŁiI nadzorowanych przez NCBC, zgodę, o której mowa w ust. 13, wydaje Dyrektor NCBC, o czym informuje pisemnie Szefa KOGD.
14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.
15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.
16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.
17. Protokół przekazania obowiązków podpisują przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust. 15, a zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej.
[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
[37] § 6 ust. 13a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2021-01-12
1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.
2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:
1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;
2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.
3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.
5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.
6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:
1) podstawę przekazania obowiązków;
2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;
3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;
4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;
5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.
7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:
1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;
2) własnej.
9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.
10. Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną poprzez system teleinformatyczny zabezpieczony kryptograficznie (m.in. MIL-WAN).
11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.
12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.
13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.
14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.
15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.
16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.
17. Protokół przekazania obowiązków podpisują
przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust.