history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-01-13

§ 6.

1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.

2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:

1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;

2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.

3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.

6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:

1) podstawę przekazania obowiązków;

2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;

3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;

4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;

5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.

7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:

1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

2) własnej.

9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.

10. [36] Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego posiadającego akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego.

11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.

12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.

13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.

13a. [37] Dla OBSŁiI nadzorowanych przez NCBC, zgodę, o której mowa w ust. 13, wydaje Dyrektor NCBC, o czym informuje pisemnie Szefa KOGD.

14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.

15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.

16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.

17. Protokół przekazania obowiązków podpisują przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust. 15, a zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej.

[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[37] § 6 ust. 13a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-01-13

§ 6.

1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.

2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:

1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;

2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.

3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.

6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:

1) podstawę przekazania obowiązków;

2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;

3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;

4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;

5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.

7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:

1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

2) własnej.

9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.

10. [36] Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego posiadającego akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego.

11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.

12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.

13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.

13a. [37] Dla OBSŁiI nadzorowanych przez NCBC, zgodę, o której mowa w ust. 13, wydaje Dyrektor NCBC, o czym informuje pisemnie Szefa KOGD.

14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.

15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.

16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.

17. Protokół przekazania obowiązków podpisują przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust. 15, a zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej.

[36] § 6 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[37] § 6 ust. 13a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2021-01-12

§ 6.

1. Przekazanie obowiązków na stanowisku kierownika kancelarii kryptograficznej odbywa się komisyjnie.

2. Komisję, o której mowa w ust. 1 powołuje kierownik jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzą:

1) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil;

2) co najmniej jeden przedstawiciel OBSŁil nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

3) osoba zdająca i przyjmująca obowiązki kierownika kancelarii kryptograficznej.

3. Wniosek o wyznaczenie przedstawiciela organu nadrzędnego do składu komisji, o której mowa w ust. 2, przesyła się na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

4. Wniosek o przesłanie raportu posiadania materiałów kryptograficznych przesyła się do zaopatrującej kancelarii kryptograficznej na 30 dni przed planowanym terminem zmiany kierownika kancelarii kryptograficznej.

5. Wynikiem pracy komisji jest protokół z przekazania obowiązków oraz raport posiadania materiałów kryptograficznych.

6. Protokół przekazania obowiązków zawiera:

1) podstawę przekazania obowiązków;

2) nazwy i numery urządzeń ewidencyjnych, na podstawie których dokonano sprawdzenia stanu faktycznego materiałów kryptograficznych pozostających na ewidencji kancelarii kryptograficznej oraz pozycje zapisów w tych urządzeniach;

3) numer ewidencyjny raportu posiadania materiałów kryptograficznych;

4) porównanie stanu faktycznego materiałów kryptograficznych ze stanem ewidencyjnym;

5) uwagi osoby przyjmującej obowiązki dotyczące ujawnionych nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania i obiegu materiałów kryptograficznych.

7. Protokół przekazania obowiązków wykonuje się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

8. Zatwierdzone przez kierownika jednostki organizacyjnej egzemplarze protokołu przechowuje się w kancelarii kryptograficznej:

1) nadrzędnej jednostki organizacyjnej;

2) własnej.

9. Po przyjęciu obowiązków kierownik kancelarii kryptograficznej przesyła aktualny rejestr wzorów podpisów.

10. Dopuszcza się przesyłanie kopii rejestru wzorów podpisów drogą elektroniczną poprzez system teleinformatyczny zabezpieczony kryptograficznie (m.in. MIL-WAN).

11. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy poniżej 60 dni, obowiązki kierownika pełni etatowa osoba z personelu kancelarii kryptograficznej, posiadająca odpowiednie poświadczenia bezpieczeństwa, zaświadczenie ukończenia kursu personelu kancelarii kryptograficznych, wyznaczona rozkazem dziennym lub decyzją kierownika jednostki organizacyjnej.

12. W przypadku, gdy w kancelarii kryptograficznej pozostaje wyłącznie jedna osoba ze składu etatowego personelu, kierownik jednostki organizacyjnej, może wyznaczyć do składu tej kancelarii osobę spełniającą wymagania, o których mowa w ust. 11.

13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Szefa KOGD, do składu kancelarii można wyznaczyć Oficera BSŁil.

14. W przypadku, gdy nie ma możliwości wyznaczenia dodatkowej osoby, o której mowa w ust. 12 lub 13, do składu personelu kancelarii, kancelaria podlega zawieszeniu.

15. Na czas nieobecności kierownika kancelarii kryptograficznej i jego zastępcy powyżej 60 dni przekazanie obowiązków kierownika kancelarii kryptograficznej realizuje komisja na zasadach określonych w ust. 3–10.

16. Przewodniczący komisji, o której mowa w ust. 15, do czasu przekazania obowiązków oznakowuje urządzenia do przechowywania informacji niejawnych, szafy, sejfy i skrzynie z nieprzekazanymi materiałami kryptograficznymi swoją numerową pieczęcią do teczki pracy lub w inny sposób jednoznacznie identyfikujący przewodniczącego komisji.

17. Protokół przekazania obowiązków podpisują przewodniczący oraz członkowie komisji, o której mowa w ust. 15, a zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej.