history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-01-13

Rozdział 9

Sprawowanie nadzoru nad kancelariami kryptograficznymi

§ 37.

1. [131] Nadzór nad ochroną materiałów kryptograficznych w organach BSŁiI i kancelariach kryptograficznych realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne w formie inspekcji kryptograficznych.

2. Nadzór nad powoływaniem kancelarii kryptograficznych realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. [132] Nadzór, o którym mowa w ust. 1 i 2:

1) nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Obrony Narodowej sprawuje NCBC;

2) nad NCBC oraz nad jednostkami organizacyjnymi nadzorowanymi przez Ministra Obrony Narodowej sprawuje KOGD.

4. [133] Inspekcje kryptograficzne w danej jednostce organizacyjnej przeprowadza się cyklicznie, nie rzadziej niż co 3 lata. W ramach inspekcji kryptograficznej sprawdza się również stan ochrony materiałów kryptograficznych w jednostce organizacyjnej zaopatrywanej na podstawie porozumienia, o którym mowa w § 3 ust. 1.

5. [134] Inspekcja kryptograficzna ma na celu sprawdzenie:

1) bezpieczeństwa kryptograficznego;

2) prowadzenia ewidencji materiałów kryptograficznych;

3) bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przetwarzających dane związane z materiałami kryptograficznymi.

[131] § 37 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[132] § 37 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[133] § 37 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[134] § 37 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-01-13

Rozdział 9

Sprawowanie nadzoru nad kancelariami kryptograficznymi

§ 37.

1. [131] Nadzór nad ochroną materiałów kryptograficznych w organach BSŁiI i kancelariach kryptograficznych realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne w formie inspekcji kryptograficznych.

2. Nadzór nad powoływaniem kancelarii kryptograficznych realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. [132] Nadzór, o którym mowa w ust. 1 i 2:

1) nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Obrony Narodowej sprawuje NCBC;

2) nad NCBC oraz nad jednostkami organizacyjnymi nadzorowanymi przez Ministra Obrony Narodowej sprawuje KOGD.

4. [133] Inspekcje kryptograficzne w danej jednostce organizacyjnej przeprowadza się cyklicznie, nie rzadziej niż co 3 lata. W ramach inspekcji kryptograficznej sprawdza się również stan ochrony materiałów kryptograficznych w jednostce organizacyjnej zaopatrywanej na podstawie porozumienia, o którym mowa w § 3 ust. 1.

5. [134] Inspekcja kryptograficzna ma na celu sprawdzenie:

1) bezpieczeństwa kryptograficznego;

2) prowadzenia ewidencji materiałów kryptograficznych;

3) bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przetwarzających dane związane z materiałami kryptograficznymi.

[131] § 37 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. a) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[132] § 37 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[133] § 37 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

[134] § 37 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 26 lit. b) zarządzenia nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii kryptograficznych (Dz.U.MON. poz. 210). Zmiana weszła w życie 13 stycznia 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2021-01-12

Rozdział 9

Sprawowanie nadzoru nad kancelariami kryptograficznymi

§ 37.

1. Nadzór nad ochroną materiałów kryptograficznych w kancelariach kryptograficznych, realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne w formie inspekcji kryptograficznych, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Nadzór nad powoływaniem kancelarii kryptograficznych realizowany jest przez nadrzędne jednostki organizacyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Nadzór, o którym mowa w ust. 1 i 2:

1) dla DG RSZ, DO RSZ, DGW, KG ŻW sprawuje RCZBSiUT;

2) dla NCK, RCZBSiUT oraz przedsiębiorstw państwowych, dla których Minister Obrony Narodowej jest organem założycielskim, jednostkę organizacyjną lub związek organizacyjny, wchodzące w skład Sił Zbrojnych sprawuje KOGD.

4. Inspekcje kryptograficzne kancelarii kryptograficznej przeprowadza się cyklicznie, nie rzadziej niż co 3 lata.

5. Inspekcja kryptograficzna ma na celu sprawdzenie:

3) bezpieczeństwa kryptograficznego;

4) prowadzenia ewidencji materiałów kryptograficznych;

5) bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przetwarzających dane związane z materiałami kryptograficznymi.