history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe;

3) zaleceń do dalszych prac planistycznych.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z szefem instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych oraz z szefem (dowódcą) instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe;

2) pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej i decentralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych.

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych;

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. [6] Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych Ministrowi do zatwierdzenia, z tym że projekty planów rzeczowych w zakresie:

1) modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON ds. Uzbrojenia i Modernizacji;

2) inwestycji realizowanych w ramach NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON ds. Infrastruktury.

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) [7] Podsekretarzowi Stanu w MON ds. Uzbrojenia i Modernizacji – projekt centralnego planu rzeczowego w zakresie modernizacji technicznej;

1a) [8] Podsekretarzowi Stanu w MON ds. Infrastruktury – projekty centralnych planów rzeczowych w zakresie inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości – do wiadomości oraz inwestycji realizowanych w ramach NSIP;

1b) [9] Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – projekty centralnych planów rzeczowych;

2) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących;

5) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – egzemplarz projektu planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

11a. W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości ujmowanych w projektach centralnych planów rzeczowych w kwotach zbiorczych, w terminie 14 dni po otrzymaniu wyciągów, o których mowa w ust. 10 pkt 4, decentralne projekty planów rzeczowych opracują i prześlą (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym beneficjentom:

1) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w odniesieniu do zadań realizowanych przez podległych inwestorów;

2) Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia;

3) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz muzeów wojskowych funkcjonujących w resorcie obrony narodowej jako państwowe instytucje kultury;

4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz uczelni wojskowych;

5) Dyrektor Departamentu Administracyjnego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Wywiadu Wojskowego – w odniesieniu do zadań przez nich realizowanych – z zastrzeżeniem § 4 ust. 19;

6) Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji – w odniesieniu do zadań realizowanych przez Centrum Zarządzania Systemami Teleinformatycznymi (od 31 marca 2011 roku – Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.

[6] § 5 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[7] § 5 ust. 10 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[8] § 5 ust. 10 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[9] § 5 ust. 10 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe;

3) zaleceń do dalszych prac planistycznych.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z szefem instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych oraz z szefem (dowódcą) instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe;

2) pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej i decentralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych.

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych;

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. [6] Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych Ministrowi do zatwierdzenia, z tym że projekty planów rzeczowych w zakresie:

1) modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON ds. Uzbrojenia i Modernizacji;

2) inwestycji realizowanych w ramach NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON ds. Infrastruktury.

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) [7] Podsekretarzowi Stanu w MON ds. Uzbrojenia i Modernizacji – projekt centralnego planu rzeczowego w zakresie modernizacji technicznej;

1a) [8] Podsekretarzowi Stanu w MON ds. Infrastruktury – projekty centralnych planów rzeczowych w zakresie inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości – do wiadomości oraz inwestycji realizowanych w ramach NSIP;

1b) [9] Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – projekty centralnych planów rzeczowych;

2) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących;

5) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – egzemplarz projektu planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

11a. W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości ujmowanych w projektach centralnych planów rzeczowych w kwotach zbiorczych, w terminie 14 dni po otrzymaniu wyciągów, o których mowa w ust. 10 pkt 4, decentralne projekty planów rzeczowych opracują i prześlą (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym beneficjentom:

1) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w odniesieniu do zadań realizowanych przez podległych inwestorów;

2) Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia;

3) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz muzeów wojskowych funkcjonujących w resorcie obrony narodowej jako państwowe instytucje kultury;

4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz uczelni wojskowych;

5) Dyrektor Departamentu Administracyjnego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Wywiadu Wojskowego – w odniesieniu do zadań przez nich realizowanych – z zastrzeżeniem § 4 ust. 19;

6) Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji – w odniesieniu do zadań realizowanych przez Centrum Zarządzania Systemami Teleinformatycznymi (od 31 marca 2011 roku – Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.

[6] § 5 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[7] § 5 ust. 10 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[8] § 5 ust. 10 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[9] § 5 ust. 10 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-22 do 2012-09-20

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe;

3) zaleceń do dalszych prac planistycznych.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [10] – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) [11] ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z szefem instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych oraz z szefem (dowódcą) instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe;

2) pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej i decentralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [12] – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [13] przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych.

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych;

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [14] oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych Ministrowi do zatwierdzenia (z tym, że projekty centralnych planów rzeczowych w zakresie: modernizacji technicznej, zakupu środków materiałowych i inwestycji realizowanych w ramach NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu).

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) Podsekretarzowi Stanu oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – po jednym egzemplarzu projektu każdego centralnego planu rzeczowego;

2) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [15] – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących;

5) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – egzemplarz projektu planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

11a. W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości ujmowanych w projektach centralnych planów rzeczowych w kwotach zbiorczych, w terminie 14 dni po otrzymaniu wyciągów, o których mowa w ust. 10 pkt 4, decentralne projekty planów rzeczowych opracują i prześlą (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym beneficjentom:

1) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w odniesieniu do zadań realizowanych przez podległych inwestorów;

2) Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia;

3) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz muzeów wojskowych funkcjonujących w resorcie obrony narodowej jako państwowe instytucje kultury;

4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz uczelni wojskowych;

5) Dyrektor Departamentu Administracyjnego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Wywiadu Wojskowego – w odniesieniu do zadań przez nich realizowanych – z zastrzeżeniem § 4 ust. 19;

6) Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji – w odniesieniu do zadań realizowanych przez Centrum Zarządzania Systemami Teleinformatycznymi (od 31 marca 2011 roku – Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.

[10] § 5 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[11] § 5 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym na podstawie § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[12] § 5 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[13] § 5 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[14] § 5 ust. 8 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[15] § 5 ust. 10 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-11 do 2011-07-21

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe;

3) [51] zaleceń do dalszych prac planistycznych.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) [52] szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) [53] ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z szefem (prezesem) instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych oraz z szefem (dowódcą) instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe;

2) [54] pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej i decentralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z szefem (prezesem) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe [55] – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego szef (prezes) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe [56] przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) [57] uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych.

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych;

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z szefem (prezesem) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [58] oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych Ministrowi do zatwierdzenia (z tym, że projekty centralnych planów rzeczowych w zakresie: modernizacji technicznej, zakupu środków materiałowych i inwestycji realizowanych w ramach NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu).

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) Podsekretarzowi Stanu oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – po jednym egzemplarzu projektu każdego centralnego planu rzeczowego;

2) [59] szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących;

5) [60] Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – egzemplarz projektu planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

11a. [61] W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości ujmowanych w projektach centralnych planów rzeczowych w kwotach zbiorczych, w terminie 14 dni po otrzymaniu wyciągów, o których mowa w ust. 10 pkt 4, decentralne projekty planów rzeczowych opracują i prześlą (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym beneficjentom:

1) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w odniesieniu do zadań realizowanych przez podległych inwestorów;

2) Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia;

3) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz muzeów wojskowych funkcjonujących w resorcie obrony narodowej jako państwowe instytucje kultury;

4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego – w odniesieniu do zadań finansowanych lub dofinansowanych z dotacji celowej na rzecz uczelni wojskowych;

5) Dyrektor Departamentu Administracyjnego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Szef Służby Wywiadu Wojskowego – w odniesieniu do zadań przez nich realizowanych – z zastrzeżeniem § 4 ust. 19;

6) Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji – w odniesieniu do zadań realizowanych przez Centrum Zarządzania Systemami Teleinformatycznymi (od 31 marca 2011 roku – Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.

[51] § 5 ust. 1 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[52] § 5 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[53] § 5 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[54] § 5 ust. 5 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[55] § 5 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 22 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[56] § 5 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 22 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[57] § 5 ust. 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. d) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[58] § 5 ust. 8 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[59] § 5 ust. 10 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. e) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[60] § 5 ust. 10 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 4 lit. e) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[61] § 5 ust. 11a dodany przez § 1 pkt 4 lit. f) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-02-18 do 2011-05-10

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z dyrektorami (prezesem) instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych;

2) pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z dyrektorem (prezesem) instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego dyrektorzy (prezes) instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych (z uwzględnieniem postanowień § 3 ust. 3 pkt 2 lit. c).

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) [5] uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych;

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z dyrektorami (prezesem) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego; 3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. [6] Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych Ministrowi do zatwierdzenia (z tym, że projekty centralnych planów rzeczowych w zakresie: modernizacji technicznej, zakupu środków materiałowych i inwestycji realizowanych w ramach NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu).

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) Podsekretarzowi Stanu oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – po jednym egzemplarzu projektu każdego centralnego planu rzeczowego;

2) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących.

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.

[5] § 5 ust. 8 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. a) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[6] § 5 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 lit. b) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-02-17

1. W terminie określonym przez Dyrektora Departamentu Budżetowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, w zakresie swoich kompetencji, przedstawi propozycje zapisów do projektu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej”, odnoszące się w szczególności do:

1) priorytetów w zakresie zadań rzeczowych;

2) podziału limitu wydatków na poszczególne obszary zadaniowe.

2. W propozycjach, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uwzględnia:

1) ustalenia z gry decyzyjnej, o której mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 lit. c;

2) ustalenia z weryfikacji potrzeb zgłoszonych w trybie, o którym mowa w § 4 ust. 3-9.

3. Po ogłoszeniu „Wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej” i „Noty Budżetowej Dyrektora Departamentu Budżetowego”, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 zaktualizuje projekty centralnych planów rzeczowych (uwzględniając także wnioski instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w § 4 ust. 26) oraz opracuje projekt budżetu w części im odpowiadającej.

4. Do dnia 31 lipca roku przedplanowego Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże, celem uwzględnienia w dalszych pracach planistycznych:

1) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

2) gestorom UiSW, dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych (w tym dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych) – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach im odpowiadających;

3) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – jeden egzemplarz każdego z projektów centralnych planów rzeczowych.

5. Nie później niż do dnia 31 sierpnia roku przedplanowego gestorzy UiSW – pod rygorem usunięcia zadań z projektów centralnych planów rzeczowych:

1) ostatecznie uzgodnią dane uzupełniające, o których mowa w § 4 ust. 26, z dyrektorami (prezesem) instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych;

2) pozostawią jeden egzemplarz uzgodnionych danych uzupełniających do dyspozycji instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (podyktowanych np. specyfiką zamówienia) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, może – w uzgodnieniu z dyrektorem (prezesem) instytucji właściwej do centralnej realizacji zadań rzeczowych – podjąć decyzję o ujęciu w projektach centralnych planów rzeczowych zadań, których przygotowanie dokumentacyjne nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 5 (w tym celu umieszcza się przy nazwie zadania komentarz z uzasadnieniem i uzgodnionym z gestorem UiSW terminem ostatecznego zakończenia prac przygotowawczych oraz wyjaśnieniem przyczyny niemożności przygotowania zadania w normalnym trybie).

7. W terminie do 20 września roku przedplanowego dyrektorzy (prezes) instytucji właściwych do centralnej realizacji zadań rzeczowych przedstawią Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) wnioski, odnoszące się do stopnia wykonania zadań, o których mowa w ust. 5;

2) uzgodnione wnioski dotyczące podziału zadań pomiędzy realizatorów centralnych (z uwzględnieniem postanowień § 3 ust. 3 pkt 2 lit. c).

8. Po uzyskaniu informacji, o których mowa w ust. 7, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) uwzględni je w projektach centralnych planów rzeczowych (łącznie z wynikami okresowego przeglądu zadań realizowanych w roku przedplanowym, o którym mowa w § 14 ust. 18-23);

2) do dnia 23 października roku przedplanowego uzgodni projekty centralnych planów rzeczowych z dyrektorami (prezesem) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorem Departamentu Budżetowego; 3) do dnia 26 października roku przedplanowego przedstawi projekty centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

9. Do dnia 31 października roku przedplanowego Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawi zaakceptowane projekty centralnych planów rzeczowych, za pośrednictwem Sekretarza Stanu, do zatwierdzenia Ministrowi.

10. Po zatwierdzeniu i przekazaniu projektów centralnych planów rzeczowych przez Ministra, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminie 7 dni roboczych prześle:

1) Sekretarzowi Stanu oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – po jednym egzemplarzu projektu każdego centralnego planu rzeczowego;

2) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych (wraz z wersją elektroniczną) – stosownie do właściwości kompetencyjnych;

3) gestorom UiSW, dysponentom, którzy sporządzali zestawienia potrzeb rzeczowych, dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia – wyciągi z projektów centralnych planów rzeczowych, w częściach ich dotyczących;

4) dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których planowane są zadania w obszarze infrastruktury – wyciągi z projektów centralnych planów: inwestycji budowlanych, remontów nieruchomości i inwestycji realizowanych w ramach NSIP, w częściach ich dotyczących.

11. Na podstawie wyciągów, o których mowa w ust. 10, dysponenci drugiego stopnia w terminie 14 dni:

1) opracują projekty decentralnych planów rzeczowych (w szczegółowości określonej dla centralnych planów rzeczowych lub wyższej), dokonując w nich podziału zadań zaplanowanych do realizacji decentralnej na dysponentów trzeciego stopnia, których wydatki zostały ujęte w projektach ich planów finansowych;

2) prześlą:

a) Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – projekty decentralnych planów rzeczowych,

b) dysponentom, o których mowa w pkt 1 – stosowne wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach ich dotyczących),

c) Dowódcom: Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej – wyciągi z projektów decentralnych planów rzeczowych (w częściach dotyczących jednostek wojskowych, które im podlegają).

12. Projekty centralnych planów rzeczowych (lub wyciągi z tych planów), o których mowa w ust. 10, oraz projekty decentralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 11, stanowią podstawę do rozpoczęcia procedur zamówień, z tym, że podpisanie umów na realizację zadań rzeczowych może nastąpić nie wcześniej, niż dnia 1 stycznia roku planowego.