history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych (oraz stosownych planach rzeczowych w zakresie zadań, które w centralnych planach rzeczowych ujmowane są w kwotach zbiorczych) jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, beneficjentom oraz Dyrektorowi Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych (w zakresie zadań dotyczących ochrony technicznej obiektów wojskowych), sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (w formie pisemnej i elektronicznej) oraz centralnego planu inwestycji budowlanych realizowanych w ramach NSIP:

1) miesięczne – za okresy sprawozdawcze od stycznia do listopada – w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

2) roczne – do dnia 21 stycznia za poprzedni rok budżetowy

– z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) tabelarycznych części statystycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków i nakładów w podziale na poszczególne pozycje planu, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań oraz rodzaje infrastruktury (tylko w sprawozdaniu rocznym);

2) części opisowej (z wyszczególnieniem informacji dotyczących inwestycji ujmowanych w kwotach zbiorczych):

a) opis stanu realizacji planu rocznego, w tym stanu formalnoprawnego poszczególnych zadań,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w stosunku do poszczególnych zadań),

d) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) występujące zagrożenia wykonania planu oraz ich przyczyny,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

4. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1–3 (za wyjątkiem terminu sporządzania sprawozdań miesięcznych – 20 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego), Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

5. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na beneficjentów według wzoru określonego w załączniku Nr 13 do decyzji, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji oraz ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminach:

1) do 25 dni – po zakończeniu I półrocza roku planowego – wraz z propozycjami korekt;

2) do dnia 28 lutego – za poprzedni rok budżetowy.

6. Ocena, o której mowa w ust. 5, w informacjach rocznych powinna zawierać w szczególności:

1) opis czynników utrudniających realizację planu;

2) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych;

3) ocenę terminowości zrealizowanych zadań, w tym w odniesieniu do terminów realizacji zadań ujętych w planie końcowym oraz pierwotnym, planowanych do zakończenia;

4) ocenę zrealizowanych wydatków, w tym w odniesieniu do limitu przydzielonego w planie końcowym oraz pierwotnym;

5) przyczyny niezrealizowania zadań oraz zmian terminów realizacji zadań planowanych w planie pierwotnym do zakończenia;

6) ocenę jakości (kompletności, terminowości i niezmienności) przedłożonych inwestorom zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych, dla zadań przez nich realizowanych;

7) wpływ zmian minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych na wartość kosztorysową lub szacunkową zadań i terminowość ich realizacji;

8) ocenę i przyczyny zmian szacunkowych łącznych kosztów inwestycji, dokonanych na etapie ich przygotowania dokumentacyjnego (w tym porównanie odpowiednich wielkości w planie końcowym i pierwotnym);

9) wnioski i propozycje.

Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych (oraz stosownych planach rzeczowych w zakresie zadań, które w centralnych planach rzeczowych ujmowane są w kwotach zbiorczych) jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, beneficjentom oraz Dyrektorowi Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych (w zakresie zadań dotyczących ochrony technicznej obiektów wojskowych), sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (w formie pisemnej i elektronicznej) oraz centralnego planu inwestycji budowlanych realizowanych w ramach NSIP:

1) miesięczne – za okresy sprawozdawcze od stycznia do listopada – w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

2) roczne – do dnia 21 stycznia za poprzedni rok budżetowy

– z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) tabelarycznych części statystycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków i nakładów w podziale na poszczególne pozycje planu, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań oraz rodzaje infrastruktury (tylko w sprawozdaniu rocznym);

2) części opisowej (z wyszczególnieniem informacji dotyczących inwestycji ujmowanych w kwotach zbiorczych):

a) opis stanu realizacji planu rocznego, w tym stanu formalnoprawnego poszczególnych zadań,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w stosunku do poszczególnych zadań),

d) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) występujące zagrożenia wykonania planu oraz ich przyczyny,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

4. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1–3 (za wyjątkiem terminu sporządzania sprawozdań miesięcznych – 20 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego), Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

5. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na beneficjentów według wzoru określonego w załączniku Nr 13 do decyzji, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji oraz ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminach:

1) do 25 dni – po zakończeniu I półrocza roku planowego – wraz z propozycjami korekt;

2) do dnia 28 lutego – za poprzedni rok budżetowy.

6. Ocena, o której mowa w ust. 5, w informacjach rocznych powinna zawierać w szczególności:

1) opis czynników utrudniających realizację planu;

2) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych;

3) ocenę terminowości zrealizowanych zadań, w tym w odniesieniu do terminów realizacji zadań ujętych w planie końcowym oraz pierwotnym, planowanych do zakończenia;

4) ocenę zrealizowanych wydatków, w tym w odniesieniu do limitu przydzielonego w planie końcowym oraz pierwotnym;

5) przyczyny niezrealizowania zadań oraz zmian terminów realizacji zadań planowanych w planie pierwotnym do zakończenia;

6) ocenę jakości (kompletności, terminowości i niezmienności) przedłożonych inwestorom zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych, dla zadań przez nich realizowanych;

7) wpływ zmian minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych na wartość kosztorysową lub szacunkową zadań i terminowość ich realizacji;

8) ocenę i przyczyny zmian szacunkowych łącznych kosztów inwestycji, dokonanych na etapie ich przygotowania dokumentacyjnego (w tym porównanie odpowiednich wielkości w planie końcowym i pierwotnym);

9) wnioski i propozycje.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-02-18 do 2011-05-10

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, szefom (dyrektorom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których realizowane są zadania sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości:

1) w pierwszym półroczu roku planowego – kwartalnie, w terminie 15 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu roku planowego – miesięcznie, w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) sprawozdanie roczne – do dnia 21 stycznia kolejnego roku budżetowego

- z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17 [19].

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. W przypadku sprawowania obsługi inwestorskiej przez organy, wymienione w § 27 ust. 1 pkt 1-6, na podstawie zawartej umowy cywilno-prawnej o pełnienie funkcji inwestora zastępczego, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.

4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) statystycznych części tabelarycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków (nakładów) w podziale na poszczególne zadania i rodzaje infrastruktury oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań;

2) części opisowej, zawierającej:

a) opis stanu realizacji planu rocznego,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w odniesieniu do poszczególnych zadań),

d) wykaz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) w drugiej połowie roku – dodatkowo prognozę wykonania zadań oraz występujące zagrożenia wykonania planu,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

5. Sprawozdania roczne, o których mowa w ust. 1, zawierają dodatkowo informacje o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym oraz o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, w szczegółowości wynikającej z § 17 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

6. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1, 4 i 5, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

7. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na komórki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, na rzecz których realizowane są zadania, Służbę Wywiadu Wojskowego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań, według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji, a także ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wraz z zaakceptowanymi sprawozdaniami podległych inwestorów, w terminach:

1) w odniesieniu do dwóch pierwszych kwartałów roku planowego – 25 dni po zakończeniu kwartału;

2) [20] w drugim półroczu – miesięcznie, w terminie 25 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) informacje roczne – do dnia 28 lutego za ubiegły rok budżetowy.

8. Postanowienia ust. 7 stosuje się także w odniesieniu do informacji o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym i o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, którą wraz z wnioskami wynikającymi z jej analizy, w terminie do dnia 25 marca:

1) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

2) [21] Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi.

9. Minister, przekazuje informację, o której mowa w ust. 8, ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego – w terminie do dnia 31 marca.

[19] § 38 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. a) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[20] § 38 ust. 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. b) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[21] § 38 ust. 8 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. c) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-02-17

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, szefom (dyrektorom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których realizowane są zadania sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości:

1) w pierwszym półroczu roku planowego – kwartalnie, w terminie 15 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu roku planowego – miesięcznie, w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) sprawozdanie roczne – do dnia 21 stycznia kolejnego roku budżetowego

- z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17-20.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. W przypadku sprawowania obsługi inwestorskiej przez organy, wymienione w § 27 ust. 1 pkt 1-6, na podstawie zawartej umowy cywilno-prawnej o pełnienie funkcji inwestora zastępczego, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.

4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) statystycznych części tabelarycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków (nakładów) w podziale na poszczególne zadania i rodzaje infrastruktury oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań;

2) części opisowej, zawierającej:

a) opis stanu realizacji planu rocznego,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w odniesieniu do poszczególnych zadań),

d) wykaz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) w drugiej połowie roku – dodatkowo prognozę wykonania zadań oraz występujące zagrożenia wykonania planu,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

5. Sprawozdania roczne, o których mowa w ust. 1, zawierają dodatkowo informacje o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym oraz o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, w szczegółowości wynikającej z § 17 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

6. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1, 4 i 5, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

7. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na komórki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, na rzecz których realizowane są zadania, Służbę Wywiadu Wojskowego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań, według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji, a także ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wraz z zaakceptowanymi sprawozdaniami podległych inwestorów, w terminach:

1) w odniesieniu do dwóch pierwszych kwartałów roku planowego – 25 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu – miesięcznie, w terminie 25 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego – z zastrzeżeniem § 14 ust. 18;

3) informacje roczne – do dnia 28 lutego za ubiegły rok budżetowy.

8. Postanowienia ust. 7 stosuje się także w odniesieniu do informacji o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym i o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, którą wraz z wnioskami wynikającymi z jej analizy, w terminie do dnia 25 marca:

1) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

2) Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia, za pośrednictwem Sekretarza Stanu, do zatwierdzenia Ministrowi.

9. Minister, przekazuje informację, o której mowa w ust. 8, ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego – w terminie do dnia 31 marca.