history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31

1. Wnioski dotyczące korekt w centralnym planie inwestycji budowlanych lub centralnym planie remontów nieruchomości mogą zgłaszać Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 szefowie instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem – z zastrzeżeniem ust. 5.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z informacją o formalnoprawnym stanie zadania oraz część tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem ujęcia w centralnym planie inwestycji budowlanych lub remontów nieruchomości nowego zadania, wynikającego z wymagań wojskowych, jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu.

4. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań we właściwym centralnym planie rzeczowym bez przydzielonego limitu wydatków.

5. Wnioski o korektę zadań zaplanowanych na rzecz Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, z zastrzeżeniem ust. 6–8.

6. Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wnioski o korektę planu przesyła równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.

7. Szefowie (Dyrektorzy) instytucji opracowujących projekty planów oraz plany inwestycji budowlanych w ramach kwot zbiorczych, ujętych w centralnym planie inwestycji budowlanych, niezwłocznie po zatwierdzeniu tych projektów planów i planów bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) do wiadomości Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 oraz właściwym beneficjentom w częściach ich dotyczących.

8. Wnioski dotyczące wprowadzenia do centralnego planu inwestycji budowlanych lub centralnego planu remontów nieruchomości nowych zadań planowanych na rzecz Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej, bądź wydłużenia terminów realizacji zadań ujętych w planie na ich rzecz, podlegają uprzedniemu zaopiniowaniu przez właściwych dowódców rodzajów Sił Zbrojnych.

9. Dopuszcza się przesunięcia limitów środków pomiędzy zadaniami ujętymi w centralnych planach rzeczowych, dokonane samodzielnie przez inwestora, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:

1) mają pokrycie finansowe w wyniku uzyskanych oszczędności;

2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;

3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;

4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania,

5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

10. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 9, inwestor niezwłocznie przedstawia stosowną informację wraz ze szczegółowym uzasadnieniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 oraz właściwym beneficjentom.

Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31

1. Wnioski dotyczące korekt w centralnym planie inwestycji budowlanych lub centralnym planie remontów nieruchomości mogą zgłaszać Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 szefowie instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem – z zastrzeżeniem ust. 5.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z informacją o formalnoprawnym stanie zadania oraz część tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem ujęcia w centralnym planie inwestycji budowlanych lub remontów nieruchomości nowego zadania, wynikającego z wymagań wojskowych, jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu.

4. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań we właściwym centralnym planie rzeczowym bez przydzielonego limitu wydatków.

5. Wnioski o korektę zadań zaplanowanych na rzecz Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, z zastrzeżeniem ust. 6–8.

6. Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wnioski o korektę planu przesyła równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.

7. Szefowie (Dyrektorzy) instytucji opracowujących projekty planów oraz plany inwestycji budowlanych w ramach kwot zbiorczych, ujętych w centralnym planie inwestycji budowlanych, niezwłocznie po zatwierdzeniu tych projektów planów i planów bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) do wiadomości Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 oraz właściwym beneficjentom w częściach ich dotyczących.

8. Wnioski dotyczące wprowadzenia do centralnego planu inwestycji budowlanych lub centralnego planu remontów nieruchomości nowych zadań planowanych na rzecz Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej, bądź wydłużenia terminów realizacji zadań ujętych w planie na ich rzecz, podlegają uprzedniemu zaopiniowaniu przez właściwych dowódców rodzajów Sił Zbrojnych.

9. Dopuszcza się przesunięcia limitów środków pomiędzy zadaniami ujętymi w centralnych planach rzeczowych, dokonane samodzielnie przez inwestora, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:

1) mają pokrycie finansowe w wyniku uzyskanych oszczędności;

2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;

3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;

4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania,

5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

10. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 9, inwestor niezwłocznie przedstawia stosowną informację wraz ze szczegółowym uzasadnieniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 oraz właściwym beneficjentom.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-05-10

1. Propozycje dotyczące korekt w centralnym planie inwestycji budowlanych lub centralnym planie remontów nieruchomości, które dotyczą wprowadzenia do planu nowego zadania, mogą zgłaszać Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 szefowie instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, na rzecz których zadania są realizowane oraz Szef Służby Wywiadu Wojskowego i Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego.

2. Do propozycji należy dołączyć uzasadnienie wraz z informacją o formalnoprawnym stanie przygotowania zadania do realizacji oraz część tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Propozycje dotyczące korekt w centralnym planie inwestycji budowlanych lub centralnym planie remontów nieruchomości, przedstawianych Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przez dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, na rzecz których zadanie jest planowane oraz Szefa Służby Wywiadu Wojskowego i Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego wymagają uprzedniego uzgodnienia z właściwymi inwestorami.

4. Warunkiem ujęcia w centralnym planie inwestycji budowlanych lub remontów nieruchomości nowego zadania, wynikającego z wymagań wojskowych, jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 o ich przedłożeniu.

5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań we właściwym centralnym planie rzeczowym bez przydzielonego limitu wydatków.