Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31
1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego (inwestycyjnego lub remontowego), stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
2. Wzór zestawienia kosztów zadania określa załącznik Nr 29 do decyzji.
3. Do zestawienia kosztów zadania dotyczącego inwestycji, załącza się analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych, sporządzoną według zasad określonych w załączniku Nr 30 do decyzji.
4. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania, inwestor zwołuje posiedzenie Komisji z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 28 ust. 14 i 16 oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
5. Komisja dokonuje oceny dokumentacji w aspekcie:
1) poprawności opracowanej dokumentacji, umożliwiającej jej przekazanie, wraz z zestawieniem kosztów zadania, do organu akceptującego to zestawienie, w szczególności w zakresie:
a) zgodności dokumentacji z programem organizacyjno-użytkowym, programem inwestycji, programem funkcjonalno-użytkowym i złożonym zamówieniem,
b) poprawności opracowania kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót oraz ich zgodności z dokumentacją techniczną;
2) uchybień w opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, uniemożliwiających akceptację tej dokumentacji, w tym zestawienia kosztów zadania;
3) oceny kosztów zadania wynikającej z analizy porównawczej kosztów jednostkowych zadania z kosztami jednostkowymi uzyskanymi dla innych, porównywalnych zadań lub określonymi w specjalistycznych publikacjach;
4) poprawności kwalifikacji zadania do kategorii inwestycji budowlanej lub remontu nieruchomości.
6. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podlega zatwierdzeniu przez inwestora.
7. W przypadku negatywnej oceny, o której mowa w ust. 5, dokonanej przez Komisję, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień zwołuje się ponownie posiedzenie Komisji, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
8. Inwestor przesyła kopię protokołu z posiedzenia Komisji, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu oraz dodatkowo – właściwym kompetencyjnie beneficjentom – analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych zadania, którego ten protokół dotyczy.
9. Elementy składowe protokołu z posiedzenia Komisji, określa załącznik Nr 31 do decyzji.
10. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny programu organizacyjno-użytkowego, programu inwestycji lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia programu organizacyjno-użytkowego oraz programu inwestycji w przypadkach, gdy programy te wymagały oceny przez Komisję;
2) akceptacji przez inwestora:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania – z zastrzeżeniem § 28 ust. 19 – określającego wartość kosztorysową zadania, zawierającą rezerwę w wysokości uzależnionej od planowanej wartości robót budowlanych do wykonania:
– dla inwestycji – do 10 %,
– dla remontów nieruchomości – do 15 %;
3) weryfikacji rodzaju planu rocznego, w ramach którego będzie przebiegać dalsze finansowanie zadania.
11. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie programu inwestycji oraz programu organizacyjno-użytkowego, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej programu inwestycji i programu organizacyjno-użytkowego oraz „Akceptuję” na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji;
3) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie organizacyjno-użytkowym remontu nieruchomości” – na projekcie budowlanym remontu nieruchomości.
12. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, opatrzone podpisem z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
13. Po akceptacji zestawienia kosztów zadania, inwestorzy niezwłocznie:
1) powiadamiają beneficjentów oraz szefów instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad działalnością inwestorów o zaakceptowanej wartości kosztorysowej zadania, a także o dacie jej akceptacji – z uwzględnieniem § 28 ust. 19;
2) występują z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej korekty właściwego centralnego planu rzeczowego.
14. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania, ust. 13 stosuje się odpowiednio.
15. W odniesieniu do zadań spełniających łącznie warunki:
1) posiadających program inwestycji – w przypadku inwestycji, dla których jest on wymagany;
2) których zakres rzeczowy, przewidywana technologia robót i uwarunkowania wynikające z Prawa zamówień publicznych, umożliwiają opracowanie niezbędnej dokumentacji i realizację robót budowlanych w ramach jednego roku budżetowego
– dopuszcza się możliwość ich ujęcia w odpowiednim centralnym planie rzeczowym z limitem wydatków zapewniającym sfinansowanie przygotowania i realizacji zadania w jednym roku budżetowym.
Wersja obowiązująca od 2011-05-11 do 2014-03-31
1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego (inwestycyjnego lub remontowego), stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
2. Wzór zestawienia kosztów zadania określa załącznik Nr 29 do decyzji.
3. Do zestawienia kosztów zadania dotyczącego inwestycji, załącza się analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych, sporządzoną według zasad określonych w załączniku Nr 30 do decyzji.
4. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania, inwestor zwołuje posiedzenie Komisji z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 28 ust. 14 i 16 oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
5. Komisja dokonuje oceny dokumentacji w aspekcie:
1) poprawności opracowanej dokumentacji, umożliwiającej jej przekazanie, wraz z zestawieniem kosztów zadania, do organu akceptującego to zestawienie, w szczególności w zakresie:
a) zgodności dokumentacji z programem organizacyjno-użytkowym, programem inwestycji, programem funkcjonalno-użytkowym i złożonym zamówieniem,
b) poprawności opracowania kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót oraz ich zgodności z dokumentacją techniczną;
2) uchybień w opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, uniemożliwiających akceptację tej dokumentacji, w tym zestawienia kosztów zadania;
3) oceny kosztów zadania wynikającej z analizy porównawczej kosztów jednostkowych zadania z kosztami jednostkowymi uzyskanymi dla innych, porównywalnych zadań lub określonymi w specjalistycznych publikacjach;
4) poprawności kwalifikacji zadania do kategorii inwestycji budowlanej lub remontu nieruchomości.
6. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podlega zatwierdzeniu przez inwestora.
7. W przypadku negatywnej oceny, o której mowa w ust. 5, dokonanej przez Komisję, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień zwołuje się ponownie posiedzenie Komisji, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
8. Inwestor przesyła kopię protokołu z posiedzenia Komisji, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu oraz dodatkowo – właściwym kompetencyjnie beneficjentom – analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych zadania, którego ten protokół dotyczy.
9. Elementy składowe protokołu z posiedzenia Komisji, określa załącznik Nr 31 do decyzji.
10. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny programu organizacyjno-użytkowego, programu inwestycji lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia programu organizacyjno-użytkowego oraz programu inwestycji w przypadkach, gdy programy te wymagały oceny przez Komisję;
2) akceptacji przez inwestora:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania – z zastrzeżeniem § 28 ust. 19 – określającego wartość kosztorysową zadania, zawierającą rezerwę w wysokości uzależnionej od planowanej wartości robót budowlanych do wykonania:
– dla inwestycji – do 10 %,
– dla remontów nieruchomości – do 15 %;
3) weryfikacji rodzaju planu rocznego, w ramach którego będzie przebiegać dalsze finansowanie zadania.
11. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie programu inwestycji oraz programu organizacyjno-użytkowego, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej programu inwestycji i programu organizacyjno-użytkowego oraz „Akceptuję” na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji;
3) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie organizacyjno-użytkowym remontu nieruchomości” – na projekcie budowlanym remontu nieruchomości.
12. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, opatrzone podpisem z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
13. Po akceptacji zestawienia kosztów zadania, inwestorzy niezwłocznie:
1) powiadamiają beneficjentów oraz szefów instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad działalnością inwestorów o zaakceptowanej wartości kosztorysowej zadania, a także o dacie jej akceptacji – z uwzględnieniem § 28 ust. 19;
2) występują z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej korekty właściwego centralnego planu rzeczowego.
14. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania, ust. 13 stosuje się odpowiednio.
15. W odniesieniu do zadań spełniających łącznie warunki:
1) posiadających program inwestycji – w przypadku inwestycji, dla których jest on wymagany;
2) których zakres rzeczowy, przewidywana technologia robót i uwarunkowania wynikające z Prawa zamówień publicznych, umożliwiają opracowanie niezbędnej dokumentacji i realizację robót budowlanych w ramach jednego roku budżetowego
– dopuszcza się możliwość ich ujęcia w odpowiednim centralnym planie rzeczowym z limitem wydatków zapewniającym sfinansowanie przygotowania i realizacji zadania w jednym roku budżetowym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-05-10
1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego (inwestycyjnego lub remontowego), stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
2. Wzór zestawienia kosztów zadania określa załącznik Nr 29 do decyzji.
3. Do zestawienia kosztów zadania dotyczącego inwestycji, załącza się analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych, sporządzoną według zasad określonych w załączniku Nr 30 do decyzji.
4. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania, inwestor zwołuje posiedzenie Komisji z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 28 ust. 12 i 14, przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.
5. Komisja dokonuje oceny dokumentacji w aspekcie:
1) poprawności opracowanej dokumentacji, umożliwiającej jej przekazanie, wraz z zestawieniem kosztów zadania, do organu akceptującego to zestawienie, w szczególności w zakresie:
a) zgodności dokumentacji z programem organizacyjno-użytkowym, programem inwestycji, programem funkcjonalno-użytkowym i złożonym zamówieniem,
b) poprawności, kompletności i zgodności sporządzonego programu inwestycji z wymogami określonymi w § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa,
c) poprawności opracowania kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót oraz ich zgodności z dokumentacją techniczną;
2) uchybień w opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, uniemożliwiających akceptację tej dokumentacji, w tym zestawienia kosztów zadania;
3) oceny kosztów zadania wynikającej z analizy porównawczej kosztów jednostkowych zadania z kosztami jednostkowymi uzyskanymi dla innych, porównywalnych zadań lub określonymi w specjalistycznych publikacjach;
4) poprawności kwalifikacji zadania do kategorii inwestycji budowlanej lub remontu nieruchomości.
6. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podlega zatwierdzeniu przez inwestora.
7. W przypadku negatywnej oceny, o której mowa w ust. 5, dokonanej przez Komisję, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień zwołuje się ponownie posiedzenie Komisji, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.
8. Inwestor przesyła kopię protokołu z posiedzenia Komisji, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu oraz dodatkowo – dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, na rzecz których przewiduje się realizację zadania – analizę porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych zadania, którego ten protokół dotyczy.
9. Elementy składowe protokołu z posiedzenia Komisji, określa załącznik Nr 31 do decyzji.
10. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny programu organizacyjno-użytkowego, programu inwestycji lub dokumentacji, jest podstawą do:
1) zatwierdzenia programu organizacyjno-użytkowego oraz programu inwestycji w przypadkach, gdy programy te wymagały oceny przez Komisję;
2) akceptacji przez inwestora:
a) projektu budowlanego,
b) zestawienia kosztów zadania – z zastrzeżeniem § 28 ust. 17;
3) weryfikacji rodzaju planu rocznego, w ramach którego będzie przebiegać dalsze finansowanie zadania.
11. Jeżeli inwestycja podlega zaliczeniu do inwestycji wieloletnich, o których mowa w art. 115 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, zwanych dalej „inwestycjami wieloletnimi”, program takiej inwestycji wymaga uzyskania przez dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, na rzecz których przewiduje się realizację tych zadań oraz Szefa Służby Wywiadu Wojskowego i Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego uzgodnienia z Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
12. Uzgodnienie programu inwestycji wieloletniej przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 jest podstawą do wystąpienia przez dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej do Ministra o jego akceptację, z tym, że projekt wystąpienia podlega uzgodnieniu i jest kierowany za pośrednictwem Sekretarza Stanu.
13. Każda zmiana programu inwestycji wieloletniej, powodująca wzrost wartości limitu wydatków budżetowych zaplanowanych na jej finansowanie, wymaga akceptacji Ministra, na zasadach określonych w ust. 11 i 12, z uwzględnieniem art. 114 ustawy o finansach publicznych oraz § 20 i 21 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.
14. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania oraz zatwierdzenie programu inwestycji, wymagają umieszczenia adnotacji:
1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej programu inwestycji oraz „Akceptuję” na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;
2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w programie inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.
15. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, opatrzone podpisem z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.
16. Po akceptacji zestawienia kosztów zadania inwestorzy niezwłocznie powiadamiają dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, na rzecz których przewiduje się realizację tych zadań oraz szefów instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad działalnością inwestorów o zaakceptowanej wartości kosztorysowej zadania, a także o dacie jej akceptacji – z uwzględnieniem § 28 ust. 17.
17. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania, ust. 16 stosuje się odpowiednio.
18. Dla zadań remontowych, których zakres rzeczowy, przewidywana technologia robót oraz uwarunkowania wynikające z Prawa zamówień publicznych, umożliwiają opracowanie niezbędnej dokumentacji i realizację robót budowlanych w ramach jednego roku budżetowego, dopuszcza się możliwość ujęcia tych zadań w centralnym planie rzeczowym z limitem wydatków zapewniającym sfinansowanie przygotowania i realizacji zadania w jednym roku budżetowym.