history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-07-22 do 2014-03-31

1. Do realizacji centralnej, prowadzonej przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 20, lub inną wyznaczoną przez Ministra instytucję (stosownie do kompetencji określonych odrębnymi aktami prawnymi), planuje się zadania rzeczowe dotyczące:

1) programów modernizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, na które – stosownie do postanowień art. 5 ust. 2 ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej – można zawierać umowy wieloletnie;

2) innych, niż wymienione w pkt 1, wieloletnich programów rządowych;

3) realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych, bez względu na wartość;

4) importu uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz części zamiennych;

5) zagranicznych zamówień w zakresie remontów uzbrojenia i sprzętu wojskowego;

6) zakupu uzbrojenia, rakiet, amunicji wszystkich rodzajów, w tym ćwiczebnej oraz środków bojowych, minersko-saperskich i środków ochrony przed bronią masowego rażenia

– z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Do realizacji decentralnej planuje się:

1) zakupy części zamiennych i usług remontowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego, innych niż wymienione w ust. 1;

2) zakupy specjalistycznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz pozostałego sprzętu, niezależnie od wartości, dla jednostek wojsk specjalnych, Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

3) zakupy określone w ust. 1 pkt 6, realizowane poza granicami kraju, dla których realizacja decentralna jest wskazana ze względów ekonomicznych lub organizacyjnych;

4) inne zadania rzeczowe, jeżeli wartość netto asortymentu przewidzianego do ujęcia w centralnym planie rzeczowym (w przekroju całego planu) nie przekracza 100 tys. euro.

3. W odniesieniu do zadań rzeczowych, które ze względu na specyfikę powinny być przyporządkowane w sposób odmienny, niż określono w ust. 1-2, ostateczną decyzję o sposobie realizacji zadania podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) na wniosek właściwego dysponenta lub dyrektora (szefa, dowódcy) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej, opracowującej zestawienie potrzeb rzeczowych;

2) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [39];

3) z własnej inicjatywy;

4) w zakresie zadań dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej – w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa Obrony Narodowej.

[39] § 16 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-07-22 do 2014-03-31

1. Do realizacji centralnej, prowadzonej przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 20, lub inną wyznaczoną przez Ministra instytucję (stosownie do kompetencji określonych odrębnymi aktami prawnymi), planuje się zadania rzeczowe dotyczące:

1) programów modernizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, na które – stosownie do postanowień art. 5 ust. 2 ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej – można zawierać umowy wieloletnie;

2) innych, niż wymienione w pkt 1, wieloletnich programów rządowych;

3) realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych, bez względu na wartość;

4) importu uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz części zamiennych;

5) zagranicznych zamówień w zakresie remontów uzbrojenia i sprzętu wojskowego;

6) zakupu uzbrojenia, rakiet, amunicji wszystkich rodzajów, w tym ćwiczebnej oraz środków bojowych, minersko-saperskich i środków ochrony przed bronią masowego rażenia

– z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Do realizacji decentralnej planuje się:

1) zakupy części zamiennych i usług remontowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego, innych niż wymienione w ust. 1;

2) zakupy specjalistycznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz pozostałego sprzętu, niezależnie od wartości, dla jednostek wojsk specjalnych, Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

3) zakupy określone w ust. 1 pkt 6, realizowane poza granicami kraju, dla których realizacja decentralna jest wskazana ze względów ekonomicznych lub organizacyjnych;

4) inne zadania rzeczowe, jeżeli wartość netto asortymentu przewidzianego do ujęcia w centralnym planie rzeczowym (w przekroju całego planu) nie przekracza 100 tys. euro.

3. W odniesieniu do zadań rzeczowych, które ze względu na specyfikę powinny być przyporządkowane w sposób odmienny, niż określono w ust. 1-2, ostateczną decyzję o sposobie realizacji zadania podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) na wniosek właściwego dysponenta lub dyrektora (szefa, dowódcy) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej, opracowującej zestawienie potrzeb rzeczowych;

2) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [39];

3) z własnej inicjatywy;

4) w zakresie zadań dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej – w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa Obrony Narodowej.

[39] § 16 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-11 do 2011-07-21

1. [119] Do realizacji centralnej, prowadzonej przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 20, lub inną wyznaczoną przez Ministra instytucję (stosownie do kompetencji określonych odrębnymi aktami prawnymi), planuje się zadania rzeczowe dotyczące:

1) programów modernizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, na które – stosownie do postanowień art. 5 ust. 2 ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej – można zawierać umowy wieloletnie;

2) innych, niż wymienione w pkt 1, wieloletnich programów rządowych;

3) realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych, bez względu na wartość;

4) importu uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz części zamiennych;

5) zagranicznych zamówień w zakresie remontów uzbrojenia i sprzętu wojskowego;

6) zakupu uzbrojenia, rakiet, amunicji wszystkich rodzajów, w tym ćwiczebnej oraz środków bojowych, minersko-saperskich i środków ochrony przed bronią masowego rażenia

– z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Do realizacji decentralnej planuje się:

1) zakupy części zamiennych i usług remontowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego, innych niż wymienione w ust. 1;

2) zakupy specjalistycznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz pozostałego sprzętu, niezależnie od wartości, dla jednostek wojsk specjalnych, Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

3) zakupy określone w ust. 1 pkt 6, realizowane poza granicami kraju, dla których realizacja decentralna jest wskazana ze względów ekonomicznych lub organizacyjnych;

4) inne zadania rzeczowe, jeżeli wartość netto asortymentu przewidzianego do ujęcia w centralnym planie rzeczowym (w przekroju całego planu) nie przekracza 100 tys. euro.

3. W odniesieniu do zadań rzeczowych, które ze względu na specyfikę powinny być przyporządkowane w sposób odmienny, niż określono w ust. 1-2, ostateczną decyzję o sposobie realizacji zadania podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) na wniosek właściwego dysponenta lub dyrektora (szefa, dowódcy) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej, opracowującej zestawienie potrzeb rzeczowych;

2) na wniosek szefa (prezesa) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [120];

3) z własnej inicjatywy;

4) w zakresie zadań dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej – w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa Obrony Narodowej.

[119] § 16 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[120] § 16 ust. 3  pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-05-10

1. Do realizacji centralnej, prowadzonej przez Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych, Departament Polityki Zbrojeniowej, Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Agencję Mienia Wojskowego lub inną wyznaczoną przez Ministra instytucję (stosownie do kompetencji określonych odrębnymi aktami prawnymi), planuje się zadania rzeczowe dotyczące:

1) programów modernizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, na które – stosownie do postanowień art. 5 ust. 2 ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej – można zawierać umowy wieloletnie;

2) innych, niż wymienione w pkt 1, wieloletnich programów rządowych;

3) realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych, bez względu na wartość;

4) importu uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz części zamiennych;

5) zagranicznych zamówień w zakresie remontów uzbrojenia i sprzętu wojskowego;

6) zakupu uzbrojenia, rakiet, amunicji wszystkich rodzajów, w tym ćwiczebnej oraz środków bojowych, minersko-saperskich i środków ochrony przed bronią masowego rażenia

– z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Do realizacji decentralnej planuje się:

1) zakupy części zamiennych i usług remontowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego, innych niż wymienione w ust. 1;

2) zakupy specjalistycznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz pozostałego sprzętu, niezależnie od wartości, dla jednostek wojsk specjalnych, Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

3) zakupy określone w ust. 1 pkt 6, realizowane poza granicami kraju, dla których realizacja decentralna jest wskazana ze względów ekonomicznych lub organizacyjnych;

4) inne zadania rzeczowe, jeżeli wartość netto asortymentu przewidzianego do ujęcia w centralnym planie rzeczowym (w przekroju całego planu) nie przekracza 100 tys. euro.

3. W odniesieniu do zadań rzeczowych, które ze względu na specyfikę powinny być przyporządkowane w sposób odmienny, niż określono w ust. 1-2, ostateczną decyzję o sposobie realizacji zadania podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) na wniosek właściwego dysponenta lub dyrektora (szefa, dowódcy) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej oraz jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej, opracowującej zestawienie potrzeb rzeczowych;

2) na wniosek dyrektora (prezesa) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

3) z własnej inicjatywy;

4) w zakresie zadań dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej – w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa Obrony Narodowej.