Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) [17] (uchylony);
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) [18] (uchylony);
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).
6. (uchylony).
7. [19] (uchylony).
8. [20] (uchylony).
9. [21] (uchylony).
10. [22] (uchylony).
[17] § 12 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[18] § 12 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[19] § 12 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[20] § 12 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[21] § 12 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[22] § 12 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) [17] (uchylony);
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) [18] (uchylony);
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).
6. (uchylony).
7. [19] (uchylony).
8. [20] (uchylony).
9. [21] (uchylony).
10. [22] (uchylony).
[17] § 12 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[18] § 12 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[19] § 12 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[20] § 12 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[21] § 12 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
[22] § 12 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-02-15 do 2012-09-20
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana numeru kodu CPV;
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).
6. [12] (uchylony).
7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.
8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.
9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.
[12] § 12 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 7 decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-22 do 2012-02-14
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana numeru kodu CPV;
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [30], o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).
6. Szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [31] są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.
7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.
8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.
9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.
[30] § 12 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.
[31] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-11 do 2011-07-21
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) [102] niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) [103] zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana numeru kodu CPV;
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) [104] zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [105], o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;
3) [106] Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).
6. Szef (prezes) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [107] są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.
7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.
8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.
9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.
[102] § 12 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
[103] § 12 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
[104] § 12 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
[105] § 12 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
[106] § 12 ust. 5 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
[107] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-05-10
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje realizujące zadania rzeczowe w systemie scentralizowanym i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
c) nie powodują zmian w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,
e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;
2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:
1) zmiana numeru umowy zamówienia;
2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;
3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;
4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;
5) zmiana beneficjenta (o ile nie wymaga ona dokonania zmiany w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale).
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana numeru kodu CPV;
4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;
5) zmiana beneficjenta (o ile nie wymaga ona dokonania zmiany w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale).
4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.
5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą.
6. Dyrektorzy (prezes) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.
7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.
8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.
9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Sekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.