history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) [17] (uchylony);

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) [18] (uchylony);

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

6. (uchylony).

7. [19] (uchylony).

8. [20] (uchylony).

9. [21] (uchylony).

10. [22] (uchylony).

[17] § 12 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[18] § 12 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[19] § 12 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[20] § 12 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[21] § 12 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[22] § 12 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-09-21 do 2014-03-31

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) [17] (uchylony);

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) [18] (uchylony);

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

6. (uchylony).

7. [19] (uchylony).

8. [20] (uchylony).

9. [21] (uchylony).

10. [22] (uchylony).

[17] § 12 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[18] § 12 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[19] § 12 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[20] § 12 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[21] § 12 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

[22] § 12 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c) decyzji nr 286/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 361). Zmiana weszła w życie 21 września 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-02-15 do 2012-09-20

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana numeru kodu CPV;

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

6. [12] (uchylony).

7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.

8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.

9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.

[12] § 12 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 7 decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-22 do 2012-02-14

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana numeru kodu CPV;

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [30], o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

6. Szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [31] są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.

7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.

8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.

9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.

[30] § 12 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[31] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-11 do 2011-07-21

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) [102] niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje centralnie realizujące zadania rzeczowe i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20 % pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) [103] zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana numeru kodu CPV;

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) [104] zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale.

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [105], o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą;

3) [106] Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych, jeżeli zmiany dotyczą planu modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

6. Szef (prezes) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [107] są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.

7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.

8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.

9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Podsekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.

[102] § 12 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[103] § 12 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[104] § 12 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[105] § 12 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[106] § 12 ust. 5 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[107] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-05-10

1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach tego planu, dokonywane przez instytucje realizujące zadania rzeczowe w systemie scentralizowanym i dysponentów realizujących je decentralnie, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

c) nie powodują zmian w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych,

e) w zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości – nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

2) zmiany wprowadzane przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust.1, nie stanowi korekty centralnego planu modernizacji technicznej:

1) zmiana numeru umowy zamówienia;

2) zmiana numeru kodu CPV lub kodu NSN;

3) zmiana sposobu kwalifikowania zadania, jako spełniającego warunki (bądź niedotyczącego) uzbrojenia i sprzętu wojskowego o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i obronności państwa;

4) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nie przekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym;

5) zmiana beneficjenta (o ile nie wymaga ona dokonania zmiany w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale).

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty centralnego planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w centralnym planie rzeczowym (z zachowaniem procedur określonych w prawie zamówień publicznych);

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana numeru kodu CPV;

4) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu;

5) zmiana beneficjenta (o ile nie wymaga ona dokonania zmiany w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale).

4. Przesunięć i zmniejszeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 i 4, dokonuje się po uzyskaniu akceptacji Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8.

5. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 2, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, których zmiany te dotyczą.

6. Dyrektorzy (prezes) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe są obowiązani do niezwłocznego powiadamiania właściwych dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego o dokonanych przesunięciach i zmianach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 i 4.

7. Wnioski w sprawie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają instytucje, które zgodnie z centralnym planem rzeczowym są odpowiedzialne za realizację zadań objętych zmianami i przesyłają je Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, z zastrzeżeniem ust. 8-10.

8. Wnioski, o których mowa w ust. 7, przed ich przekazaniem Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 uzgadniane są z instytucją, która po wprowadzeniu zmian w centralnym planie rzeczowym powinna przejąć realizację zadań.

9. Do wniosków, o których mowa w ust. 7, przesyłanych do uzgodnienia przez instytucję, która powinna przejąć realizację zadań, załącza się dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

10. W przypadku rozbieżności skutkujących brakiem uzgodnienia, o którym mowa w ust. 8, Sekretarz Stanu wskaże instytucję właściwą do realizacji zadania rzeczowego.