history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-02-15 do 2014-03-31

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe .

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. [8] (uchylony).

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym lub w jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) w zakresie korekt, skutkujących zmianami w planie finansowym bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6, na późniejszy.

8. [9] Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

9. [10] W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego, który, w przypadku ich uzgodnienia, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8;

2) po akceptacji projektów korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, przedkłada Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekt wystąpienia do Ministra Finansów, w celu uzyskania zgody na dokonanie korekt, przygotowany przez Dyrektora Departamentu Budżetowego;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

10. W terminie 3 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekazuje: [11]

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną);

4) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – zatwierdzone korekty w planie modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

12. W terminie 7 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonej korekty Dyrektor Departamentu Budżetowego przygotowuje i przedstawia Ministrowi:

1) projekty zmian w decyzji budżetowej, o których mowa w ust. 11 pkt 2, przygotowane na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

2) projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, o których mowa w ust. 11 pkt 3.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).

19. Korekty centralnych planów rzeczowych, powodujące zmianę przeznaczenia zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) mogą być dokonane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed wszczęciem procedury na realizację danego zadania.

20. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 niezwłocznie informuje właściwych realizatorów o rozpoczęciu prac nad korektą, o której mowa w ust. 19.

21. Instytucja właściwa do ewidencjonowania refundacji wydatków z tytułu udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS), w terminie 7 dni od zaksięgowania środków finansowych, informuje Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz Szefa ZPR – P8 o uzyskanych wpływach z tego tytułu w celu rozpatrzenia możliwości ich zagospodarowania w ramach centralnych planów rzeczowych.

[8] § 11 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[9] § 11 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[10] § 11 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[11] § 11 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-02-15 do 2014-03-31

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe .

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. [8] (uchylony).

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe , w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym lub w jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) w zakresie korekt, skutkujących zmianami w planie finansowym bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6, na późniejszy.

8. [9] Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

9. [10] W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego, który, w przypadku ich uzgodnienia, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8;

2) po akceptacji projektów korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, przedkłada Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekt wystąpienia do Ministra Finansów, w celu uzyskania zgody na dokonanie korekt, przygotowany przez Dyrektora Departamentu Budżetowego;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

10. W terminie 3 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekazuje: [11]

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną);

4) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – zatwierdzone korekty w planie modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

12. W terminie 7 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonej korekty Dyrektor Departamentu Budżetowego przygotowuje i przedstawia Ministrowi:

1) projekty zmian w decyzji budżetowej, o których mowa w ust. 11 pkt 2, przygotowane na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

2) projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, o których mowa w ust. 11 pkt 3.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).

19. Korekty centralnych planów rzeczowych, powodujące zmianę przeznaczenia zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) mogą być dokonane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed wszczęciem procedury na realizację danego zadania.

20. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 niezwłocznie informuje właściwych realizatorów o rozpoczęciu prac nad korektą, o której mowa w ust. 19.

21. Instytucja właściwa do ewidencjonowania refundacji wydatków z tytułu udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS), w terminie 7 dni od zaksięgowania środków finansowych, informuje Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz Szefa ZPR – P8 o uzyskanych wpływach z tego tytułu w celu rozpatrzenia możliwości ich zagospodarowania w ramach centralnych planów rzeczowych.

[8] § 11 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[9] § 11 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[10] § 11 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

[11] § 11 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 37). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-22 do 2012-02-14

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [25].

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [26], o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, zatwierdza Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, z zastrzeżeniem ust. 8.

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z szefem instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [27], w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym lub w jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) w zakresie korekt, skutkujących zmianami w planie finansowym bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6, na późniejszy.

8. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych, skutkujące zmianą wartości wydatków majątkowych, mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra, a w sytuacjach określonych w art. 171 ust. 3-4 ustawy o finansach publicznych – dodatkowo po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

9. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef ZPR – P8:

1) opracuje projekty korekt i uzgodni je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego (który, w przypadku ich uzgodnienia, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa ZPR – P8);

2) przedłoży Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekt wystąpienia do Ministra, w celu uzyskania zgody na dokonanie korekty (wraz z projektami odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, przygotowanymi przez Dyrektora Departamentu Budżetowego);

3) przedstawi Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia, po uzyskaniu zgody Ministra i ministra właściwego do spraw finansów.

10. W terminie 3 dni roboczych od zatwierdzenia projektów korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [28] – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną);

4) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – zatwierdzone korekty w planie modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

12. W terminie 7 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonej korekty Dyrektor Departamentu Budżetowego przygotowuje i przedstawia Ministrowi:

1) projekty zmian w decyzji budżetowej, o których mowa w ust. 11 pkt 2, przygotowane na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

2) projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, o których mowa w ust. 11 pkt 3.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [29] wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).

19. Korekty centralnych planów rzeczowych, powodujące zmianę przeznaczenia zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) mogą być dokonane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed wszczęciem procedury na realizację danego zadania.

20. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 niezwłocznie informuje właściwych realizatorów o rozpoczęciu prac nad korektą, o której mowa w ust. 19.

21. Instytucja właściwa do ewidencjonowania refundacji wydatków z tytułu udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS), w terminie 7 dni od zaksięgowania środków finansowych, informuje Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz Szefa ZPR – P8 o uzyskanych wpływach z tego tytułu w celu rozpatrzenia możliwości ich zagospodarowania w ramach centralnych planów rzeczowych.

[25] § 11 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[26] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[27] § 11 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[28] § 11 ust. 10 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

[29] § 11 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 254/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 204). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-11 do 2011-07-21

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek szefa (prezesa) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [83].

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z szefem (prezesem) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [84], o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. [85] Projekty korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, zatwierdza Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, z zastrzeżeniem ust. 8.

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z szefem (prezesem) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [86], w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) [87] w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym lub w jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. [88] Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) [89] w zakresie korekt, skutkujących zmianami w planie finansowym bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. [90] W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6, na późniejszy.

8. [91] Projekty korekt centralnych planów rzeczowych, skutkujące zmianą wartości wydatków majątkowych, mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra, a w sytuacjach określonych w art. 171 ust. 3-4 ustawy o finansach publicznych – dodatkowo po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

9. [92] W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef ZPR – P8:

1) opracuje projekty korekt i uzgodni je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego (który, w przypadku ich uzgodnienia, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa ZPR – P8);

2) przedłoży Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekt wystąpienia do Ministra, w celu uzyskania zgody na dokonanie korekty (wraz z projektami odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, przygotowanymi przez Dyrektora Departamentu Budżetowego);

3) przedstawi Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia, po uzyskaniu zgody Ministra i ministra właściwego do spraw finansów.

10. W terminie 3 dni roboczych od zatwierdzenia projektów korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Szef ZPR – P8 przekazuje: [93]

1) [94] Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [95] – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną);

4) [96] Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych – zatwierdzone korekty w planie modernizacji technicznej (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) [97] stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) [98] stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

12. [99] W terminie 7 dni roboczych od otrzymania zatwierdzonej korekty Dyrektor Departamentu Budżetowego przygotowuje i przedstawia Ministrowi:

1) projekty zmian w decyzji budżetowej, o których mowa w ust. 11 pkt 2, przygotowane na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

2) projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, o których mowa w ust. 11 pkt 3.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi (prezesowi) instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe [100] wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).

19. Korekty centralnych planów rzeczowych, powodujące zmianę przeznaczenia zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) mogą być dokonane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed wszczęciem procedury na realizację danego zadania.

20. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 niezwłocznie informuje właściwych realizatorów o rozpoczęciu prac nad korektą, o której mowa w ust. 19.

21. [101] Instytucja właściwa do ewidencjonowania refundacji wydatków z tytułu udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS), w terminie 7 dni od zaksięgowania środków finansowych, informuje Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz Szefa ZPR – P8 o uzyskanych wpływach z tego tytułu w celu rozpatrzenia możliwości ich zagospodarowania w ramach centralnych planów rzeczowych.

[83] § 11 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[84] § 11 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[85] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. a) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[86] § 11 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[87] § 11 ust. 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[88] § 11 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. c) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[89] § 11 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. d) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[90] § 11 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. e) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[91] § 11 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. e) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[92] § 11 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. e) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[93] § 11 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. f) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[94] § 11 ust. 10 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. f) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[95] § 11 ust. 10 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[96] § 11 ust. 10 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 10 lit. f) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[97] § 11 ust. 11 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. g) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[98] § 11 ust. 11 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 10 lit. g) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[99] § 11 ust. 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. h) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[100] § 11 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez 1 pkt 20 decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

[101] § 11 ust. 21 dodany przez § 1 pkt 10 lit. i) decyzji nr 104/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 7, poz. 89). Zmiana weszła w życie 11 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-02-18 do 2011-05-10

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek dyrektorów (prezesa) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe.

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z dyrektorami (prezesem) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z dyrektorami (prezesem) instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) w zakresie korekt, skutkujących zmianami w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, na późniejszy.

8. Korekty centralnych planów rzeczowych, skutkujące zmianą wartości wydatków majątkowych, mogą być dokonane wyłącznie za zgodą Ministra i po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw finansów.

9. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) opracuje wnioski dotyczące konieczności wprowadzenia korekt i uzgodni je z Dyrektorem Deparlamentu Budżetowego (który, w przypadku uzgodnienia wniosków, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8);

2) przedstawi wnioski, o których mowa w pkt 1, Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, który podejmuje decyzję o ewentualnym przekazaniu tych wniosków Ministrowi (wraz z projektami wystąpień do Ministra Finansów, przygotowanymi przez Dyrektora Departamentu Budżetowego).

10. W terminie 3 dni roboczych od akceptacji korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zaakceptowane korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej.

12. Zmian, o których mowa w ust. 11 pkt 2, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej w terminie 5 dni roboczych od otrzymania zaakceptowanej korekty.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).

19. [8] Korekty centralnych planów rzeczowych, powodujące zmianę przeznaczenia zadań, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) mogą być dokonane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed wszczęciem procedury na realizację danego zadania.

20. [9] Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 niezwłocznie informuje właściwych realizatorów o rozpoczęciu prac nad korektą, o której mowa w ust. 19.

[8] § 11 ust. 19 dodany przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[9] § 11 ust. 20 dodany przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-11 do 2011-02-17

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy;

2) na wniosek dysponentów drugiego stopnia, dysponentów trzeciego stopnia ustanowionych przez Ministra, Dyrektora Departamentu Administracyjnego lub dyrektorów (szefów, dowódców) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8;

3) na wniosek dyrektorów (prezesa) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe.

2. Dysponenci oraz dyrektorzy (szefowie, dowódcy) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, po uprzednim uzgodnieniu tych wniosków z dyrektorami (prezesem) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, o ile wniosek dotyczy zadań realizowanych przez te instytucje.

3. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

4. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z dyrektorami (prezesem) instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie, wprowadzanych z własnej inicjatywy – zasięga opinii właściwych dysponentów, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty dysponent jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

5. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i projektów korekt, o których mowa w ust. 3, załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian.

6. Ostateczny termin przesyłania Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2, upływa:

1) w zakresie korekt, skutkujących zmianami w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale – z dniem 30 listopada roku planowego;

2) w zakresie pozostałych korekt – z dniem 10 grudnia roku planowego.

7. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, na późniejszy.

8. Korekty centralnych planów rzeczowych, skutkujące zmianą wartości wydatków majątkowych, mogą być dokonane wyłącznie za zgodą Ministra i po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw finansów.

9. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 8, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8:

1) opracuje wnioski dotyczące konieczności wprowadzenia korekt i uzgodni je z Dyrektorem Deparlamentu Budżetowego (który, w przypadku uzgodnienia wniosków, przygotowuje i załącza do nich projekty odpowiednich wystąpień do Ministra Finansów, uwzględniające uzasadnienie przedstawione przez Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego – P8);

2) przedstawi wnioski, o których mowa w pkt 1, Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, który podejmuje decyzję o ewentualnym przekazaniu tych wniosków Ministrowi (wraz z projektami wystąpień do Ministra Finansów, przygotowanymi przez Dyrektora Departamentu Budżetowego).

10. W terminie 3 dni roboczych od akceptacji korekt przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zaakceptowane korekty;

2) dysponentom i dyrektorom (szefom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, o których mowa w § 4 ust. 3-8 – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną).

11. Zatwierdzona korekta centralnego planu rzeczowego:

1) musi zawierać bilans zmian finansowych w podziale na: dysponentów realizujących, rozdziały, paragrafy oraz szczegółowe paragrafy klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w układzie wykonawczym budżetu bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej.

12. Zmian, o których mowa w ust. 11 pkt 2, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej w terminie 5 dni roboczych od otrzymania zaakceptowanej korekty.

13. Wyciągi, o których mowa w ust. 10, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia zmian w decentralnych planach rzeczowych, o których mowa w § 8 ust. 4 (o zmianach tych w terminie 7 dni informują oni dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

14. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2, określają odpowiednio załączniki Nr 9-11 do decyzji.

15. Przedstawiając do uzgodnienia dyrektorom (prezesowi) instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, dysponenci i dyrektorzy (szefowie, dowódcy) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające, niezbędne do przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

16. W przypadku zadań rzeczowych niemożliwych do realizacji w roku planowym, ale zaawansowanych proceduralnie, dopuszcza się ich pozostawienie w centralnych planach rzeczowych bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem zakończenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadania w kolejnym roku budżetowym.

17. W sytuacjach szczególnych (m.in. związanych z koniecznością pilnej realizacji zadań rzeczowych w celu wyposażenia polskich kontyngentów wojskowych) dopuszcza się umieszczenie w centralnych planach rzeczowych zadań bez przydzielonego limitu wydatków (w pozycji „wartość” umieszczając liczbę „0”), celem przeprowadzenia procedur zamówień w roku planowym i sfinansowania zadań w kolejnym roku budżetowym.

18. Decyzję o zastosowaniu trybu, o którym mowa w ust. 16 i 17, podejmuje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, gwarantując jednocześnie wydzielenie limitu wydatków na realizację zaakceptowanych zadań rzeczowych (umieszczając zadania w projektach centralnych planów rzeczowych na następny rok budżetowy).