Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08
1. Dysponentem budżetu resortu obrony narodowej jest Minister, zwany dalej „dysponentem głównym”. Dysponent główny z otrzymanych środków budżetowych pokrywa wydatki oraz przekazuje środki podległym dysponentom niższego stopnia.
2. Wykaz dysponentów drugiego stopnia określa pkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji.
3. Wykaz dysponentów trzeciego stopnia, podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu, określa pkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji.
4. Pozostałymi dysponentami trzeciego stopnia są: dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych ustanowieni przez dysponentów drugiego stopnia spośród jednostek budżetowych, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tych dysponentów.
5. Ustanawianie dysponentów następuje w trybie określonym w odrębnych przepisach.
6. Dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych zaopatrujących inne jednostki nie posiadające w swych strukturach organu finansowego, sprawują funkcję dysponenta trzeciego stopnia, w zakresie dochodów i wydatków tych jednostek.
7. Funkcję dysponenta trzeciego stopnia w imieniu dysponenta głównego, w zakresie wynikającym z załącznika Nr 2 [9] do decyzji, wykonuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, do którego mają zastosowanie uregulowania dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, nałożone niniejszą decyzją.
8. Obsługę finansowo-księgową dysponenta głównego wykonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.
9. Obsługa merytoryczna zadań dysponenta głównego polega w szczególności na:
1) prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych;
2) zawieraniu umów dotyczących realizowanych zadań - na podstawie imiennych upoważnień, udzielonych przez dysponenta;
3) sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym przebiegiem realizacji umów;
4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;
5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.
10. Obsługę merytoryczną zadań, o której mowa w ust. 9, wykonują, stosownie do kompetencji i określonych przez dysponenta głównego upoważnień, dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych oraz Prezes Agencji Mienia Wojskowego.
11. [10] Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych jest organem koordynującym w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji oraz dyrektorów Wojskowych Zespołów Wypoczynkowych i Wojskowych Domów Wypoczynkowych prowadzonych jako zakłady budżetowe.
12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tych planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
13. Zadania nałożone niniejszą decyzją, a dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu nadzorowanych przez organy koordynujące, wykonywane są za pośrednictwem tych organów.
14. Organami planującymi są:
1) Biskup Polowy Wojska Polskiego;
2) Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego;
3) Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego;
4) Naczelny Prokurator Wojskowy;
5) Dyrektor Departamentu Sądów Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości;
6) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;
7) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
8) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
15. Do zadań organów planujących należy planowanie oraz koordynacja realizacji dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych przez Ministra dla tych jednostek (komórek) organizacyjnych, w tym w szczególności ich podział na dysponentów realizujących te dochody i wydatki, przedstawianie propozycji zmian tego podziału w trakcie roku budżetowego oraz udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
16. Organami współplanującymi są:
1) Dowódca Wojsk Lądowych;
2) Dowódca Sił Powietrznych;
3) Dowódca Marynarki Wojennej.
17. [11] Do zadań organów współplanujących należy przedstawianie właściwym dysponentom drugiego stopnia:
1) propozycji zadań dodatkowych wykraczających poza bieżącą działalność z określeniem ich skutków finansowych,
2) potrzeb związanych z przygotowaniem komponentów do udziału w misjach, ćwiczeniach i innych zamierzeniach,
3) propozycji podziału przydzielonych limitów zatrudnienia i stanów średniorocznych oraz przedstawienie propozycji zmian tego podziału, funduszy wynagrodzeń osobowych w trakcie roku budżetowego, wynikających ze zmian organizacyjno-dyslokacyjnych, etatowych – w zakresie jednostek wojskowych im podporządkowanych.
18. Komórki organizacyjne Ministerstwa, którym bezpośrednio podporządkowano jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej postanowienia ust. 17 pkt. 3 stosują odpowiednio.
[9] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[10] § 3 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[11] § 3 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08
1. Dysponentem budżetu resortu obrony narodowej jest Minister, zwany dalej „dysponentem głównym”. Dysponent główny z otrzymanych środków budżetowych pokrywa wydatki oraz przekazuje środki podległym dysponentom niższego stopnia.
2. Wykaz dysponentów drugiego stopnia określa pkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji.
3. Wykaz dysponentów trzeciego stopnia, podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu, określa pkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji.
4. Pozostałymi dysponentami trzeciego stopnia są: dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych ustanowieni przez dysponentów drugiego stopnia spośród jednostek budżetowych, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tych dysponentów.
5. Ustanawianie dysponentów następuje w trybie określonym w odrębnych przepisach.
6. Dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych zaopatrujących inne jednostki nie posiadające w swych strukturach organu finansowego, sprawują funkcję dysponenta trzeciego stopnia, w zakresie dochodów i wydatków tych jednostek.
7. Funkcję dysponenta trzeciego stopnia w imieniu dysponenta głównego, w zakresie wynikającym z załącznika Nr 2 [9] do decyzji, wykonuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, do którego mają zastosowanie uregulowania dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, nałożone niniejszą decyzją.
8. Obsługę finansowo-księgową dysponenta głównego wykonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.
9. Obsługa merytoryczna zadań dysponenta głównego polega w szczególności na:
1) prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych;
2) zawieraniu umów dotyczących realizowanych zadań - na podstawie imiennych upoważnień, udzielonych przez dysponenta;
3) sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym przebiegiem realizacji umów;
4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;
5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.
10. Obsługę merytoryczną zadań, o której mowa w ust. 9, wykonują, stosownie do kompetencji i określonych przez dysponenta głównego upoważnień, dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych oraz Prezes Agencji Mienia Wojskowego.
11. [10] Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych jest organem koordynującym w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji oraz dyrektorów Wojskowych Zespołów Wypoczynkowych i Wojskowych Domów Wypoczynkowych prowadzonych jako zakłady budżetowe.
12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tych planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
13. Zadania nałożone niniejszą decyzją, a dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu nadzorowanych przez organy koordynujące, wykonywane są za pośrednictwem tych organów.
14. Organami planującymi są:
1) Biskup Polowy Wojska Polskiego;
2) Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego;
3) Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego;
4) Naczelny Prokurator Wojskowy;
5) Dyrektor Departamentu Sądów Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości;
6) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;
7) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
8) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
15. Do zadań organów planujących należy planowanie oraz koordynacja realizacji dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych przez Ministra dla tych jednostek (komórek) organizacyjnych, w tym w szczególności ich podział na dysponentów realizujących te dochody i wydatki, przedstawianie propozycji zmian tego podziału w trakcie roku budżetowego oraz udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
16. Organami współplanującymi są:
1) Dowódca Wojsk Lądowych;
2) Dowódca Sił Powietrznych;
3) Dowódca Marynarki Wojennej.
17. [11] Do zadań organów współplanujących należy przedstawianie właściwym dysponentom drugiego stopnia:
1) propozycji zadań dodatkowych wykraczających poza bieżącą działalność z określeniem ich skutków finansowych,
2) potrzeb związanych z przygotowaniem komponentów do udziału w misjach, ćwiczeniach i innych zamierzeniach,
3) propozycji podziału przydzielonych limitów zatrudnienia i stanów średniorocznych oraz przedstawienie propozycji zmian tego podziału, funduszy wynagrodzeń osobowych w trakcie roku budżetowego, wynikających ze zmian organizacyjno-dyslokacyjnych, etatowych – w zakresie jednostek wojskowych im podporządkowanych.
18. Komórki organizacyjne Ministerstwa, którym bezpośrednio podporządkowano jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej postanowienia ust. 17 pkt. 3 stosują odpowiednio.
[9] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[10] § 3 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[11] § 3 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-04-26 do 2009-07-20
[3] 1. Dysponentem budżetu resortu obrony narodowej jest Minister, zwany dalej „dysponentem głównym”. Dysponent główny z otrzymanych środków budżetowych pokrywa wydatki oraz przekazuje środki podległym dysponentom niższego stopnia.
2. Wykaz dysponentów drugiego stopnia określa pkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji.
3. Wykaz dysponentów trzeciego stopnia, podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu, określa pkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji.
4. Pozostałymi dysponentami trzeciego stopnia są: dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych ustanowieni przez dysponentów drugiego stopnia spośród jednostek budżetowych, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tych dysponentów.
5. Ustanawianie dysponentów następuje w trybie określonym w odrębnych przepisach.
6. Dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych zaopatrujących inne jednostki nie posiadające w swych strukturach organu finansowego, sprawują funkcję dysponenta trzeciego stopnia, w zakresie dochodów i wydatków tych jednostek.
7. Funkcję dysponenta trzeciego stopnia w imieniu dysponenta głównego, w zakresie wynikającym z załącznika Nr 2 [4] do decyzji, wykonuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, do którego mają zastosowanie uregulowania dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, nałożone niniejszą decyzją.
8. Obsługę finansowo-księgową dysponenta głównego wykonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.
9. Obsługa merytoryczna zadań dysponenta głównego polega w szczególności na:
1) prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych;
2) zawieraniu umów dotyczących realizowanych zadań - na podstawie imiennych upoważnień, udzielonych przez dysponenta;
3) sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym przebiegiem realizacji umów;
4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;
5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.
10. Obsługę merytoryczną zadań, o której mowa w ust. 9, wykonują, stosownie do kompetencji i określonych przez dysponenta głównego upoważnień, dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych oraz Prezes Agencji Mienia Wojskowego.
11. Organami koordynującymi są:
1) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji oraz dyrektorów Wojskowych Zespołów Wypoczynkowych i Wojskowych Domów Wypoczynkowych;
2) Dyrektor Departamentu Infrastruktury, do dnia 31 grudnia 2007 r., w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 3, 4 i 6 załącznika Nr 1 do decyzji.
12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tych planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
13. Zadania nałożone niniejszą decyzją, a dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu nadzorowanych przez organy koordynujące, wykonywane są za pośrednictwem tych organów.
14. Organami planującymi są:
1) Biskup Polowy Wojska Polskiego;
2) Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego;
3) Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego;
4) Naczelny Prokurator Wojskowy;
5) Dyrektor Departamentu Sądów Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości;
6) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;
7) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
8) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
15. Do zadań organów planujących należy planowanie oraz koordynacja realizacji dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych przez Ministra dla tych jednostek (komórek) organizacyjnych, w tym w szczególności ich podział na dysponentów realizujących te dochody i wydatki, przedstawianie propozycji zmian tego podziału w trakcie roku budżetowego oraz udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
16. [5] Organami współplanującymi są:
1) Dowódca Wojsk Lądowych;
2) Dowódca Sił Powietrznych;
3) Dowódca Marynarki Wojennej.
17. [6] Do zadań organów współplanujących należy przedstawianie:
1) propozycji zadań dodatkowych wykraczających poza bieżącą działalność z określeniem ich skutków finansowych;
2) potrzeb związanych z przygotowaniem komponentów do udziału w misjach, ćwiczeniach i innych zamierzeniach;
3) propozycji zmian limitów zatrudnienia, planowanego zatrudnienia oraz stanów średniorocznych, wynikających ze zmian organizacyjno-dyslokacyjnych
- w zakresie jednostek wojskowych im podporządkowanych.
18. [7] Komórki organizacyjne Ministerstwa, którym bezpośrednio podporządkowano jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej postanowienia ust. 17 pkt. 3 stosują odpowiednio.
[3] Tytuł rozdziału 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.
[4] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 13 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.
[5] § 3 ust. 16 dodany przez pkt 1 ppkt 3 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.
[6] § 3 ust. 17 dodany przez pkt 1 ppkt 3 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.
[7] § 3 ust. 18 dodany przez pkt 1 ppkt 3 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-07-25 do 2008-04-25
1. Dysponentem budżetu resortu obrony narodowej jest Minister, zwany dalej „dysponentem głównym”. Dysponent główny z otrzymanych środków budżetowych pokrywa wydatki oraz przekazuje środki podległym dysponentom niższego stopnia.
2. Wykaz dysponentów drugiego stopnia określa pkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji.
3. Wykaz dysponentów trzeciego stopnia, podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu, określa pkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji.
4. Pozostałymi dysponentami trzeciego stopnia są: dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych ustanowieni przez dysponentów drugiego stopnia spośród jednostek budżetowych, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tych dysponentów.
5. Ustanawianie dysponentów następuje w trybie określonym w odrębnych przepisach.
6. Dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych zaopatrujących inne jednostki nie posiadające w swych strukturach organu finansowego, sprawują funkcję dysponenta trzeciego stopnia, w zakresie dochodów i wydatków tych jednostek.
7. Funkcję dysponenta trzeciego stopnia w imieniu dysponenta głównego, w zakresie wynikającym z załącznika Nr 2 do decyzji, wykonuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, do którego mają zastosowanie uregulowania dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, nałożone niniejszą decyzją.
8. Obsługę finansowo-księgową dysponenta głównego wykonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.
9. Obsługa merytoryczna zadań dysponenta głównego polega w szczególności na:
1) prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych;
2) zawieraniu umów dotyczących realizowanych zadań - na podstawie imiennych upoważnień, udzielonych przez dysponenta;
3) sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym przebiegiem realizacji umów;
4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;
5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.
10. Obsługę merytoryczną zadań, o której mowa w ust. 9, wykonują, stosownie do kompetencji i określonych przez dysponenta głównego upoważnień, dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych oraz Prezes Agencji Mienia Wojskowego.
11. Organami koordynującymi są:
1) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 2 załącznika Nr 1 do decyzji oraz dyrektorów Wojskowych Zespołów Wypoczynkowych i Wojskowych Domów Wypoczynkowych;
2) Dyrektor Departamentu Infrastruktury, do dnia 31 grudnia 2007 r., w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 3, 4 i 6 załącznika Nr 1 do decyzji.
12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tych planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.
13. Zadania nałożone niniejszą decyzją, a dotyczące dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu nadzorowanych przez organy koordynujące, wykonywane są za pośrednictwem tych organów.
14. Organami planującymi są:
1) Biskup Polowy Wojska Polskiego;
2) Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego;
3) Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego;
4) Naczelny Prokurator Wojskowy;
5) Dyrektor Departamentu Sądów Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości;
6) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;
7) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
8) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
15. Do zadań organów planujących należy planowanie oraz koordynacja realizacji dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych przez Ministra dla tych jednostek (komórek) organizacyjnych, w tym w szczególności ich podział na dysponentów realizujących te dochody i wydatki, przedstawianie propozycji zmian tego podziału w trakcie roku budżetowego oraz udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.