history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08

[47] 1. Dysponenci są obowiązani do dokonywania analiz stanu ewidencyjnego szkód i należności pieniężnych, a także skuteczności egzekwowania tych należności oraz prawidłowości udzielania ulg w ich spłacie.

2. Analizy, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać również wnioski i propozycje dotyczące:

1) działań podjętych w celu rozliczenia szkód oraz skutecznego egzekwowania odszkodowań;

2) działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu szkód;

3) przestrzegania przepisów dotyczących udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych.

3. Analizy, o których mowa w ust. 1 dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentowi drugiego stopnia przekazują do dysponenta drugiego stopnia (organu koordynującego, o którym mowa w § 3 ust. 11) w terminach do 31 lipca za pierwsze półrocze i do 31 marca za poprzedni rok budżetowy.

4. Dysponenci drugiego i trzeciego stopnia podlegli bezpośrednio dysponentowi głównemu oraz organ koordynujący przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zbiorcze analizy, w zakresie:

1) stanu szkód oraz prawidłowości udzielania ulg w terminie do 30 kwietnia roku następnego;

2) wskazanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego należności i skuteczności ich egzekwowania za pierwsze półrocze w terminie do 15 września oraz za poprzedni rok budżetowy w terminie do 30 kwietnia roku następnego.

5. Organ koordynujący przedstawia analizy, o których mowa w ust. 4 zbiorczo, w podziale na poszczególne, nadzorowane przez siebie jednostki.

6. Nadzór w zakresie działań wymienionych w ust. 2 realizowanych przez dysponentów trzeciego stopnia, sprawują również organy finansowe w zakresie jednostek im podporządkowanych.

[47] § 24 w  brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08

[47] 1. Dysponenci są obowiązani do dokonywania analiz stanu ewidencyjnego szkód i należności pieniężnych, a także skuteczności egzekwowania tych należności oraz prawidłowości udzielania ulg w ich spłacie.

2. Analizy, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać również wnioski i propozycje dotyczące:

1) działań podjętych w celu rozliczenia szkód oraz skutecznego egzekwowania odszkodowań;

2) działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu szkód;

3) przestrzegania przepisów dotyczących udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych.

3. Analizy, o których mowa w ust. 1 dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentowi drugiego stopnia przekazują do dysponenta drugiego stopnia (organu koordynującego, o którym mowa w § 3 ust. 11) w terminach do 31 lipca za pierwsze półrocze i do 31 marca za poprzedni rok budżetowy.

4. Dysponenci drugiego i trzeciego stopnia podlegli bezpośrednio dysponentowi głównemu oraz organ koordynujący przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zbiorcze analizy, w zakresie:

1) stanu szkód oraz prawidłowości udzielania ulg w terminie do 30 kwietnia roku następnego;

2) wskazanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego należności i skuteczności ich egzekwowania za pierwsze półrocze w terminie do 15 września oraz za poprzedni rok budżetowy w terminie do 30 kwietnia roku następnego.

5. Organ koordynujący przedstawia analizy, o których mowa w ust. 4 zbiorczo, w podziale na poszczególne, nadzorowane przez siebie jednostki.

6. Nadzór w zakresie działań wymienionych w ust. 2 realizowanych przez dysponentów trzeciego stopnia, sprawują również organy finansowe w zakresie jednostek im podporządkowanych.

[47] § 24 w  brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-07-25 do 2009-07-20

1. Dysponenci są obowiązani do dokonywania na bieżąco analizy niedoborów i strat oraz należności. Analiza powinna zawierać również wnioski i propozycje dotyczące:

1) podjęcia działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu strat i niedoborów;

2) przyspieszania postępowań wyjaśniających;

3) wskazania ewentualnych zagrożeń dla realizacji budżetu z tego tytułu;

4) działań zmierzających do wyegzekwowania zaległych należności.

2. Analizą, o której mowa w ust. 1, należy objąć wszystkie zaewidencjonowane straty, a także wszystkie należności, w tym z tytułu odszkodowań za wyrządzone szkody, ujęte w ewidencji księgowej.

3. Wnioski i propozycje, o których mowa w ust. 1, za I półrocze przekazuje się dysponentowi wyższego stopnia w terminie do dnia 31 lipca.

4. Wnioski i propozycje za dany rok budżetowy, wraz z danymi odzwierciedlającymi tendencje zaobserwowane w obszarze działania dysponentów i informacjami o podjętych decyzjach o umorzeniu, odroczeniu lub rozłożeniu na raty spłaty odszkodowań, podlegają przekazaniu Dyrektorowi Departamentu Budżetowego przez dysponentów drugiego stopnia oraz dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, do końca lutego roku następnego.

5. Informacje, o których mowa w ust. 3 i 4, za dysponentów nadzorowanych przez organy koordynujące, przedstawiają te organy.