Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08
1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.
2. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:
1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;
2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian w podziale na: dysponentów realizujących, rozdział, paragraf, pozycja wydatków;
3) [27] (skreślony);
4) [28] w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału w obrębie jednego rozdziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie:
a) uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego,
b) wniosków dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego wynikających z rozkazów w sprawie nagród lub zapomóg bądź decyzji.
3. [29] Upoważnia się dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego do dokonywania zmian w planie finansowym, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy paragrafami w obrębie tego samego rozdziału klasyfikacji, z tym, że:
1) dysponent drugiego stopnia w odniesieniu do dysponentów mu podległych może określić inny zakres upoważnienia;
2) dysponenci nadzorowani przez organy koordynujące dokonują zmian po uzgodnieniu z tymi organami;
3) dysponenci realizujący wydatki organów planujących dokonują zmian na podstawie wniosku tych organów.
4. Dyrektorzy zakładów budżetowych są upoważnieni do dokonywania innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy zmian w planie finansowym w ciągu roku, pod warunkiem że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.
5. [30] (uchylony).
6. [31] Dysponenci są zobowiązani do proporcjonalnego, w stosunku do upływu czasu, wydatkowania środków budżetowych zaplanowanych na wynagrodzenia.
7. [32] Po przeprowadzeniu ustawowych regulacji uposażeń oraz zbilansowaniu rocznych potrzeb resortu obrony narodowej w zakresie wynagrodzeń, dysponenci mogą dokonywać w obrębie rozdziału klasyfikacji, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego oraz Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, przesunięć pozostałości tych wydatków na realizację zadań rzeczowych w ramach wydatków bieżących.
8. W ramach zmian, o których mowa w ust. 3 i 7, nie są dozwolone przeniesienia polegające na zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków, których wielkość została określona w centralnych planach rzeczowych. Warunkiem dokonania takich przeniesień jest uprzednie wprowadzenie odpowiednich korekt do centralnych planów rzeczowych, zgodnie z zasadami i trybem określonymi w decyzji o centralnych planach rzeczowych.
9. Środki przekazane dysponentom, pochodzące z rezerw ogólnej i celowych budżetu państwa, nie mogą być wykorzystane na inne zadania i podlegają szczegółowemu, odrębnemu rozliczeniu. W odniesieniu do powyższych środków nie stosuje się upoważnienia, o którym mowa w ust. 3.
10. [33] (uchylony).
11. Wnioski, o których mowa w ust. 1, zawierają szczegółowe wyjaśnienie przyczyn proponowanych zmian oraz podstawę prawną umożliwiającą lub nakazującą dokonanie zmiany.
12. [34] Organy współplanujące prowadzą analizę realizowanych zadań oraz zadań nowych nie uwzględnionych w planie wydatków na dany rok i składają do Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wnioski o dokonanie zmiany w planie wydatków i jego podziale na dysponentów trzeciego stopnia.
13. [35] Wnioski dotyczące zmian limitów zatrudnienia oraz wydatków na wynagrodzenia pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń dysponenci środków budżetowych oraz organy planujące przedstawiają do Dyrektora Departamentu Budżetowego za pośrednictwem oraz w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych.
[27] § 16 ust. 2 pkt 3 skreślony przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[28] § 16 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[29] § 16 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[30] § 16 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. c) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[31] § 16 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[32] § 16 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[33] § 16 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. e) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[34] § 16 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 11 lit. f) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[35] § 16 ust. 13 dodany przez § 1 pkt 11 lit. f) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08
1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.
2. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:
1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;
2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian w podziale na: dysponentów realizujących, rozdział, paragraf, pozycja wydatków;
3) [27] (skreślony);
4) [28] w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału w obrębie jednego rozdziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie:
a) uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego,
b) wniosków dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego wynikających z rozkazów w sprawie nagród lub zapomóg bądź decyzji.
3. [29] Upoważnia się dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego do dokonywania zmian w planie finansowym, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy paragrafami w obrębie tego samego rozdziału klasyfikacji, z tym, że:
1) dysponent drugiego stopnia w odniesieniu do dysponentów mu podległych może określić inny zakres upoważnienia;
2) dysponenci nadzorowani przez organy koordynujące dokonują zmian po uzgodnieniu z tymi organami;
3) dysponenci realizujący wydatki organów planujących dokonują zmian na podstawie wniosku tych organów.
4. Dyrektorzy zakładów budżetowych są upoważnieni do dokonywania innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy zmian w planie finansowym w ciągu roku, pod warunkiem że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.
5. [30] (uchylony).
6. [31] Dysponenci są zobowiązani do proporcjonalnego, w stosunku do upływu czasu, wydatkowania środków budżetowych zaplanowanych na wynagrodzenia.
7. [32] Po przeprowadzeniu ustawowych regulacji uposażeń oraz zbilansowaniu rocznych potrzeb resortu obrony narodowej w zakresie wynagrodzeń, dysponenci mogą dokonywać w obrębie rozdziału klasyfikacji, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego oraz Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, przesunięć pozostałości tych wydatków na realizację zadań rzeczowych w ramach wydatków bieżących.
8. W ramach zmian, o których mowa w ust. 3 i 7, nie są dozwolone przeniesienia polegające na zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków, których wielkość została określona w centralnych planach rzeczowych. Warunkiem dokonania takich przeniesień jest uprzednie wprowadzenie odpowiednich korekt do centralnych planów rzeczowych, zgodnie z zasadami i trybem określonymi w decyzji o centralnych planach rzeczowych.
9. Środki przekazane dysponentom, pochodzące z rezerw ogólnej i celowych budżetu państwa, nie mogą być wykorzystane na inne zadania i podlegają szczegółowemu, odrębnemu rozliczeniu. W odniesieniu do powyższych środków nie stosuje się upoważnienia, o którym mowa w ust. 3.
10. [33] (uchylony).
11. Wnioski, o których mowa w ust. 1, zawierają szczegółowe wyjaśnienie przyczyn proponowanych zmian oraz podstawę prawną umożliwiającą lub nakazującą dokonanie zmiany.
12. [34] Organy współplanujące prowadzą analizę realizowanych zadań oraz zadań nowych nie uwzględnionych w planie wydatków na dany rok i składają do Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wnioski o dokonanie zmiany w planie wydatków i jego podziale na dysponentów trzeciego stopnia.
13. [35] Wnioski dotyczące zmian limitów zatrudnienia oraz wydatków na wynagrodzenia pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń dysponenci środków budżetowych oraz organy planujące przedstawiają do Dyrektora Departamentu Budżetowego za pośrednictwem oraz w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych.
[27] § 16 ust. 2 pkt 3 skreślony przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[28] § 16 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[29] § 16 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[30] § 16 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. c) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[31] § 16 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[32] § 16 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. d) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[33] § 16 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. e) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[34] § 16 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 11 lit. f) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
[35] § 16 ust. 13 dodany przez § 1 pkt 11 lit. f) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-07-25 do 2009-07-20
1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.
2. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:
1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;
2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian w podziale na: dysponentów realizujących, rozdział, paragraf, pozycja wydatków;
3) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organów koordynujących, zaakceptowanych przez Komisję zadań wynikających z półrocznego przeglądu budżetu;
4) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału w obrębie jednego rozdziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organów koordynujących.
3. Upoważnia się dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego do dokonywania zmian w planie finansowym, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy paragrafami w obrębie tego samego rozdziału klasyfikacji, z tym, że:
1) dysponent drugiego stopnia w odniesieniu do dysponentów mu podległych może określić inny zakres upoważnienia;
2) dysponenci nadzorowani przez organy koordynujące dokonują zmian po uzgodnieniu z tymi organami;
3) dysponenci realizujący wydatki organów planujących dokonują zmian w uzgodnieniu z tymi organami.
4. Dyrektorzy zakładów budżetowych są upoważnieni do dokonywania innych niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy zmian w planie finansowym w ciągu roku, pod warunkiem że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.
5. Bez zgody Ministra Finansów nie są dozwolone przeniesienia polegające na zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków majątkowych.
6. Dysponenci są zobowiązani do proporcjonalnego, w stosunku do upływu czasu, wydatkowania środków budżetowych zaplanowanych na wynagrodzenia osobowe pracowników, członków korpusu służby cywilnej oraz uposażenia żołnierzy.
7. Po przeprowadzeniu ustawowych regulacji uposażeń oraz zbilansowaniu rocznych potrzeb resortu obrony narodowej w zakresie wydatków osobowych żołnierzy, dysponenci, o których mowa w ust. 6, mogą dokonywać w obrębie rozdziału klasyfikacji, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego, przesunięć pozostałości tych wydatków na realizację zadań rzeczowych w ramach wydatków bieżących.
8. W ramach zmian, o których mowa w ust. 3 i 7, nie są dozwolone przeniesienia polegające na zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków, których wielkość została określona w centralnych planach rzeczowych. Warunkiem dokonania takich przeniesień jest uprzednie wprowadzenie odpowiednich korekt do centralnych planów rzeczowych, zgodnie z zasadami i trybem określonymi w decyzji o centralnych planach rzeczowych.
9. Środki przekazane dysponentom, pochodzące z rezerw ogólnej i celowych budżetu państwa, nie mogą być wykorzystane na inne zadania i podlegają szczegółowemu, odrębnemu rozliczeniu. W odniesieniu do powyższych środków nie stosuje się upoważnienia, o którym mowa w ust. 3.
10. Wnioski, o których mowa w ust. 1, sporządzane przez organy planujące, przedstawiane są Dyrektorowi Departamentu Budżetowego w terminach do dnia 30 kwietnia, 31 lipca i 31 października, po uprzednim ich uzgodnieniu z właściwym dysponentem środków budżetowych, realizującym wydatki na rzecz organów planujących.
11. Wnioski, o których mowa w ust. 1, zawierają szczegółowe wyjaśnienie przyczyn proponowanych zmian oraz podstawę prawną umożliwiającą lub nakazującą dokonanie zmiany.