history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08

Rozdział 4

Planowanie budżetu resortu obrony narodowej

§ 6. 1. Podstawą planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej są wytyczne Ministra, określające w szczególności:

1) priorytety i zasadnicze przedsięwzięcia;

2) limity wydatków budżetowych dla dysponentów, organów koordynujących i planujących;

3) [13] limity zatrudnienia oraz stany średnioroczne z uwzględnieniem uczelni wojskowych i państwowych instytucji kultury;

4) szacowane przychody funduszu celowego;

5) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra opracowuje Dyrektor Departamentu Budżetowego na podstawie:

1) zadań dla danego roku budżetowego, określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata oraz planowanych na ten rok środków;

2) propozycji Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) [14] propozycji limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych;

4) zweryfikowanych planów rzeczowych zadań (RZ);

5) propozycji przedstawionych przez dowódców (dyrektorów, szefów, komendantów) jednostek (komórek) organizacyjnych, w zakresie zadań planowanych i realizowanych w oparciu o ich wytyczne.

3. Wielkość limitów wydatków budżetowych ustalana jest na podstawie programu rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata, dokonane i planowane zmiany w priorytetach rozwoju oraz zmiany organizacyjno--etatowe.

4. [15] Propozycje dotyczące limitów zatrudnienia (z wyodrębnieniem rezerwy kadrowej) oraz stanów średniorocznych przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; propozycje dotyczące urzędu Ministra Obrony Narodowej wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym.

5. Dysponenci drugiego stopnia mogą wydawać wytyczne do planowania budżetowego dla dysponentów przez siebie ustanowionych.

[13] § 6 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

[14] § 6 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

[15] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-07-21 do 2011-04-08

Rozdział 4

Planowanie budżetu resortu obrony narodowej

§ 6. 1. Podstawą planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej są wytyczne Ministra, określające w szczególności:

1) priorytety i zasadnicze przedsięwzięcia;

2) limity wydatków budżetowych dla dysponentów, organów koordynujących i planujących;

3) [13] limity zatrudnienia oraz stany średnioroczne z uwzględnieniem uczelni wojskowych i państwowych instytucji kultury;

4) szacowane przychody funduszu celowego;

5) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra opracowuje Dyrektor Departamentu Budżetowego na podstawie:

1) zadań dla danego roku budżetowego, określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata oraz planowanych na ten rok środków;

2) propozycji Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) [14] propozycji limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych;

4) zweryfikowanych planów rzeczowych zadań (RZ);

5) propozycji przedstawionych przez dowódców (dyrektorów, szefów, komendantów) jednostek (komórek) organizacyjnych, w zakresie zadań planowanych i realizowanych w oparciu o ich wytyczne.

3. Wielkość limitów wydatków budżetowych ustalana jest na podstawie programu rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata, dokonane i planowane zmiany w priorytetach rozwoju oraz zmiany organizacyjno--etatowe.

4. [15] Propozycje dotyczące limitów zatrudnienia (z wyodrębnieniem rezerwy kadrowej) oraz stanów średniorocznych przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; propozycje dotyczące urzędu Ministra Obrony Narodowej wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym.

5. Dysponenci drugiego stopnia mogą wydawać wytyczne do planowania budżetowego dla dysponentów przez siebie ustanowionych.

[13] § 6 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

[14] § 6 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

[15] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 125). Zmiana weszła w życie 21 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-04-26 do 2009-07-20

Rozdział 4

Planowanie budżetu resortu obrony narodowej

§ 6. 1. Podstawą planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej są wytyczne Ministra, określające w szczególności:

1) priorytety i zasadnicze przedsięwzięcia;

2) limity wydatków budżetowych dla dysponentów, organów koordynujących i planujących;

3) [8] limity zatrudnienia, stany średnioroczne oraz planowane zatrudnienie, z uwzględnieniem uczelni wojskowych i państwowych instytucji kultury;

4) szacowane przychody funduszu celowego;

5) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra opracowuje Dyrektor Departamentu Budżetowego na podstawie:

1) zadań dla danego roku budżetowego, określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata oraz planowanych na ten rok środków;

2) propozycji Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) propozycji limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia;

4) zweryfikowanych planów rzeczowych zadań (RZ);

5) propozycji przedstawionych przez dowódców (dyrektorów, szefów, komendantów) jednostek (komórek) organizacyjnych, w zakresie zadań planowanych i realizowanych w oparciu o ich wytyczne.

3. Wielkość limitów wydatków budżetowych ustalana jest na podstawie programu rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata, dokonane i planowane zmiany w priorytetach rozwoju oraz zmiany organizacyjno--etatowe.

4. Propozycje dotyczące limitów zatrudnienia (z wyodrębnieniem rezerwy kadrowej), stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia przedstawiają - stosownie do kompetencji - Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; propozycje dotyczące urzędu Ministra Obrony Narodowej wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym.

5. Dysponenci drugiego stopnia mogą wydawać wytyczne do planowania budżetowego dla dysponentów przez siebie ustanowionych.

[8] § 6 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 decyzji Nr 130/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 marca 2008 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 6, poz. 63). Zmiana weszła w życie 26 kwietnia 2008 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-07-25 do 2008-04-25

Rozdział 4

Planowanie budżetu resortu obrony narodowej

§ 6. 1. Podstawą planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej są wytyczne Ministra, określające w szczególności:

1) priorytety i zasadnicze przedsięwzięcia;

2) limity wydatków budżetowych dla dysponentów, organów koordynujących i planujących;

3) limity zatrudnienia, stany średnioroczne oraz planowane zatrudnienie - w podziale na dysponentów, właściwe działy i rozdziały klasyfikacji, z uwzględnieniem uczelni wojskowych i państwowych instytucji kultury;

4) szacowane przychody funduszu celowego;

5) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra opracowuje Dyrektor Departamentu Budżetowego na podstawie:

1) zadań dla danego roku budżetowego, określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata oraz planowanych na ten rok środków;

2) propozycji Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) propozycji limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia;

4) zweryfikowanych planów rzeczowych zadań (RZ);

5) propozycji przedstawionych przez dowódców (dyrektorów, szefów, komendantów) jednostek (komórek) organizacyjnych, w zakresie zadań planowanych i realizowanych w oparciu o ich wytyczne.

3. Wielkość limitów wydatków budżetowych ustalana jest na podstawie programu rozwoju Sił Zbrojnych na kolejne lata, dokonane i planowane zmiany w priorytetach rozwoju oraz zmiany organizacyjno--etatowe.

4. Propozycje dotyczące limitów zatrudnienia (z wyodrębnieniem rezerwy kadrowej), stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia przedstawiają - stosownie do kompetencji - Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; propozycje dotyczące urzędu Ministra Obrony Narodowej wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym.

5. Dysponenci drugiego stopnia mogą wydawać wytyczne do planowania budżetowego dla dysponentów przez siebie ustanowionych.