Wersja obowiązująca od 2010-01-15 do 2011-12-31
1. Kontrola w szczególności polega na:
1) ustaleniu stanu faktycznego w badanym zakresie i jego udokumentowaniu;
2) porównaniu stwierdzonego stanu ze stanem wymaganym, określonym przepisami prawa, decyzjami i wytycznymi Ministra Obrony Narodowej, planami, etatami i normami oraz innymi przepisami określającymi zakres działania jednostki kontrolowanej;
3) określeniu przyczyn i skutków występujących różnic pomiędzy stanem stwierdzonym, a stanem wymaganym oraz ewentualnym wskazaniu odpowiedzialnych za nie osób;
4) wskazaniu sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
5) przygotowaniu i przedłożeniu właściwym organom informacji o wynikach kontroli.
2. [5] Kontrola może być przeprowadzona jako:
1) inspekcja;
2) kontrola kompleksowa;
3) kontrola problemowa;
4) kontrola gospodarczo-finansowa.
3. [6] W prowadzonych kontrolach, oceny kontrolowanej działalności dokonuje się pod względem co najmniej jednego z kryteriów kontroli.
4. [7] Inspekcja jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej i jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
5. [8] Kontrola kompleksowa jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
6. [9] Kontrola problemowa jest prowadzona w celu dokonania oceny wybranej dziedziny działalności jednostki kontrolowanej lub sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych. Może obejmować część problematyki zawartej w strukturze przedmiotowej programów oceny. Ocena dokonywana jest wtedy zgodnie z tym programem. Kontrola problemowa może być prowadzona w trybie uproszczonym.
7. [10] Kontrola gospodarczo-finansowa jest prowadzona w celu dokonania oceny gospodarowania wszystkich lub większości działów występujących w jednostce kontrolowanej.
[5] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[6] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[7] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[8] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[9] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[10] § 3 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-01-15 do 2011-12-31
1. Kontrola w szczególności polega na:
1) ustaleniu stanu faktycznego w badanym zakresie i jego udokumentowaniu;
2) porównaniu stwierdzonego stanu ze stanem wymaganym, określonym przepisami prawa, decyzjami i wytycznymi Ministra Obrony Narodowej, planami, etatami i normami oraz innymi przepisami określającymi zakres działania jednostki kontrolowanej;
3) określeniu przyczyn i skutków występujących różnic pomiędzy stanem stwierdzonym, a stanem wymaganym oraz ewentualnym wskazaniu odpowiedzialnych za nie osób;
4) wskazaniu sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
5) przygotowaniu i przedłożeniu właściwym organom informacji o wynikach kontroli.
2. [5] Kontrola może być przeprowadzona jako:
1) inspekcja;
2) kontrola kompleksowa;
3) kontrola problemowa;
4) kontrola gospodarczo-finansowa.
3. [6] W prowadzonych kontrolach, oceny kontrolowanej działalności dokonuje się pod względem co najmniej jednego z kryteriów kontroli.
4. [7] Inspekcja jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej i jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
5. [8] Kontrola kompleksowa jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
6. [9] Kontrola problemowa jest prowadzona w celu dokonania oceny wybranej dziedziny działalności jednostki kontrolowanej lub sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych. Może obejmować część problematyki zawartej w strukturze przedmiotowej programów oceny. Ocena dokonywana jest wtedy zgodnie z tym programem. Kontrola problemowa może być prowadzona w trybie uproszczonym.
7. [10] Kontrola gospodarczo-finansowa jest prowadzona w celu dokonania oceny gospodarowania wszystkich lub większości działów występujących w jednostce kontrolowanej.
[5] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[6] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[7] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[8] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[9] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[10] § 3 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-15
1. Kontrola w szczególności polega na:
1) ustaleniu stanu faktycznego w badanym zakresie i jego udokumentowaniu;
2) porównaniu stwierdzonego stanu ze stanem wymaganym, określonym przepisami prawa, decyzjami i wytycznymi Ministra Obrony Narodowej, planami, etatami i normami oraz innymi przepisami określającymi zakres działania jednostki kontrolowanej;
3) określeniu przyczyn i skutków występujących różnic pomiędzy stanem stwierdzonym, a stanem wymaganym oraz ewentualnym wskazaniu odpowiedzialnych za nie osób;
4) wskazaniu sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
5) przygotowaniu i przedłożeniu właściwym organom informacji o wynikach kontroli.
2. Rodzajami kontroli są:
1) inspekcje;
2) kontrole kompleksowe;
3) kontrole problemowe;
4) kontrole gospodarczo-finansowe.
3. Inspekcja jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej i jej przygotowania do działania zgodnie z wojennym przeznaczeniem.
4. Kontrola kompleksowa jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z wojennym przeznaczeniem.
5. [6] Kontrola problemowa jest prowadzona w celu dokonania oceny wybranej dziedziny działalności jednostki kontrolowanej lub sprawdzenia wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych. Może obejmować część problematyki zawartej w strukturze przedmiotowej programów oceny, ocena dokonywana jest wtedy zgodnie z tym programem.
6. Kontrola gospodarczo-finansowa jest prowadzona w celu dokonania oceny gospodarowania wszystkich lub większości działów występujących w jednostce kontrolowanej.
[6] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 decyzji nr 622/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 281). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-04-02
1. Kontrola w szczególności polega na:
1) ustaleniu stanu faktycznego w badanym zakresie i jego udokumentowaniu;
2) porównaniu stwierdzonego stanu ze stanem wymaganym, określonym przepisami prawa, decyzjami i wytycznymi Ministra Obrony Narodowej, planami, etatami i normami oraz innymi przepisami określającymi zakres działania jednostki kontrolowanej;
3) określeniu przyczyn i skutków występujących różnic pomiędzy stanem stwierdzonym, a stanem wymaganym oraz ewentualnym wskazaniu odpowiedzialnych za nie osób;
4) wskazaniu sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
5) przygotowaniu i przedłożeniu właściwym organom informacji o wynikach kontroli.
2. Rodzajami kontroli są:
1) inspekcje;
2) kontrole kompleksowe;
3) kontrole problemowe;
4) kontrole gospodarczo-finansowe.
3. Inspekcja jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej i jej przygotowania do działania zgodnie z wojennym przeznaczeniem.
4. Kontrola kompleksowa jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z wojennym przeznaczeniem.
5. Kontrola problemowa jest prowadzona w celu dokonania oceny wybranej dziedziny działalności jednostki kontrolowanej lub sprawdzenia wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych.
6. Kontrola gospodarczo-finansowa jest prowadzona w celu dokonania oceny gospodarowania wszystkich lub większości działów występujących w jednostce kontrolowanej.