Wersja obowiązująca od 2011-07-15 do 2014-01-01
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) (uchylona),
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników i pracowników wojska,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
7) [16] osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej).
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[16] § 12 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.
Wersja obowiązująca od 2011-07-15 do 2014-01-01
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) (uchylona),
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników i pracowników wojska,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
7) [16] osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej).
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[16] § 12 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-11-30
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) (uchylona),
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników i pracowników wojska,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
7) [10] osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe do opracowania modelu przebiegu służby dla korpusu osobowego (grupy osobowej), w ramach właściwości, w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[10] § 12 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 58/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 listopada 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 21, poz. 277). Zmiana weszła w życie 30 listopada 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-05-28 do 2010-11-29
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) [32] (uchylona),
d) [33] kosztów osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) [34] możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników i pracowników wojska,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) [35] Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
7) osobami funkcyjnymi pełniącymi funkcję gestora korpusu osobowego lub grupy osobowej, w ramach właściwości, w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[32] § 12 ust. 1 pkt 1 lit. c) uchylona przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.
[33] § 12 ust. 1 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.
[34] § 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.
[35] § 12 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-01 do 2009-05-27
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) skutków zmian organizacyjnych dotyczących pracowników wojska,
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń (wynagrodzeń), wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków w sferze socjalnej,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Dyrektorem Departamentu Infrastruktury i Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych - w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie przydziału na zaopatrzenie w działach zaopatrzenia;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
7) [1] osobami funkcyjnymi pełniącymi funkcję gestora korpusu osobowego lub grupy osobowej, w ramach właściwości, w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[1] § 12 ust. 1 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-12-31 do 2007-12-31
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr , w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) skutków zmian organizacyjnych dotyczących pracowników wojska,
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń (wynagrodzeń), wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków w sferze socjalnej,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) [12] Dyrektorem Departamentu Infrastruktury i Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych - w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych oraz w zakresie przydziału na zaopatrzenie w działach zaopatrzenia;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[12] § 12 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-03-26 do 2007-12-30
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr [24], w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) skutków zmian organizacyjnych dotyczących pracowników wojska,
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń (wynagrodzeń), wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) [25] Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków w sferze socjalnej,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Dyrektorem Departamentu Infrastruktury - w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.
[24] § 12 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.
[25] § 12 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-08-10 do 2007-03-25
1. Osoby wymienione w § 11 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki (komórki) organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki kadry, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostek (komórek) organizacyjnych,
c) skutków zmian organizacyjnych dotyczących pracowników wojska,
d) kosztów osobowych dotyczących uposażeń (wynagrodzeń), wynikających z proponowanych zmian,
e) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego - w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków właściwego dysponenta środków budżetowych;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków w sferze socjalnej,
b) rekonwersji kadry podlegającej zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Dyrektorem Departamentu Infrastruktury - w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowo-modernizacyjnej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
5) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego - w zakresie możliwości przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych;
6) Prezesem Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w zakresie możliwości:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
2. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa wymagają uprzedniego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.